Halfblinde wallaby verlamd na harde vuurwerkknal

Babiloot

VWC lid
Tijdens de jaarwisseling schrok wallaby Wally uit Sprookjeswonderland in Enkhuizen zo erg van een vuurwerkknal, dat hij in paniek wegsprong. Tijdens het vluchten is hij waarschijnlijk tegen een boom of een hek gebotst. De pootjes en de staart van het kleintje zijn sindsdien verlamd.

De kleine kangoeroe lag na oud en nieuw stil in de wei. "Hij kon niet lopen. Het zag er erg naar uit", vertelt zijn verzorger Joël Slootjes aan Editie NL. De wallaby is aan één oog blind en in paniek ergens tegen aan gelopen.

Aan de kangoeroe-wei ligt een dijk, waar jongeren rond de jaarwisseling vuurwerk afsteken. "Ik begrijp niet waarom iemand dat vuurwerk naar de wallaby's heeft gegooid. Voor hen is het een kort moment van plezier, maar Wally is nu voor de helft verlamd."

Een bijzondere band

Wally en Joël hebben een bijzondere band. "Omdat hij half blind is, heb ik hem opgevoed. Ik heb hem het eerste half jaar in een rugzak bij mij gedragen. Hij ging overal mee naartoe."

Als de situatie van het kleintje niet verbeterd, wordt hij ingeslapen. "Ik kan me niet voorstellen hoe het zonder hem is. Dat zal mij ontzettend veel verdriet doen."

bron: rtlnieuws

lekker stuk, in feite weet diegene nieteens wat er gebeurd is volgens mij of het is niet goed verwoord in het artikel.

Arm beestje, hopelijk komt het toch nog goed! Ik vraag me alleen wel af of de door Joël geschetste situatie niet slechts een aanname is. Het is natuurlijk wel heel erg makkelijk om het vuurwerk in deze situatie maar gewoon de schuld te geven.. wie weet heeft het beestje wel een hersenbloeding o.i.d. gehad?

Of Joël had Wally tijdens oudejaarsdag niet binnen gehouden, dan kun je dit verwachten natuurlijk. Zeker als er altijd vuurwerk wordt afgestoken op die dijk.
Laat ik vooropstellen dat ik een dierenliefhebber en een vuurwerkliefhebber ben, maar waarom was er op die dijk dan geen vuurwerk vrije zone? Waarom had Joël Wally dan niet beschermd of binnen gezet in een stal of nachtverblijf? Ik vind het zielig hoor, maar in mijn ogen schiet Joël hier te kort. Je weet toch dat er een jaarwisseling is en dat er dan vuurwerk wordt afgestoken?
Bij ons, waar ik ook ben tijdens de jaarwisseling of op oudejaarsdag, de huisdieren blijven binnen of zitten in een slaapkamer met de deur dicht!
En als ik een walibi had, dan stond deze zeker een week voor de jaarwisseling al in een binneverblijf, misschien al twee of drie weken!!! Joël loopt nu te janken voor de camera, maar volgens mij is hij hier zelf de fout in gegaan en geeft hij het vuurwerk de schuld.

Back
Bovenaan