WTF Box

Haha wat een flut box net zoals de rest wat cafferata produceerd zag deze bij iemand om te janken. Typish cafferata net filmpjes en in de werkelijkheid plofjes

iets tegen cafferata ?
Deze box is heel goed te doen voor dat geld, noem maar eens een betere voor 40 euro !
De crystal line en de show time line zijn echt wel goed
en ja er worden op demo's wel eens samples geschoten, waar ik ook geen voorstander van ben
Maar absoluut geen flut box

Nogmaals, ik vond het allemaal nog wel mee vallen. Na alle spookverhalen hield ik toch in het achterhoofd dat het niets zou zijn. Dus kon het alleen maar mee vallen en dat was ook zo, de box presteerde zelfs beter dan ik had durven dromen en ik zou hem volgend jaar voor de 40 euro er zo weer bij kopen.
Tenslotte : er zijn losse 400 gram plus cakes van rond de 40 euro die veel minder uit de voeten komen :wink:

Ik vond hem prima te doen voor die 40 euro. Geen spijt van deze gekocht te hebben. Zoals door andere al is gezegd stelde de eerste 2 cakes weinig voor, de andere 2 waren best prima. 4e cake stopte op de helft dus moest het reservelontje even geraadpleegd worden :D

Nogmaals, ik vond het allemaal nog wel mee vallen. Na alle spookverhalen hield ik toch in het achterhoofd dat het niets zou zijn. Dus kon het alleen maar mee vallen en dat was ook zo, de box presteerde zelfs beter dan ik had durven dromen en ik zou hem volgend jaar voor de 40 euro er zo weer bij kopen.
Tenslotte : er zijn losse 400 gram plus cakes van rond de 40 euro die veel minder uit de voeten komen :wink:

Hier ben ik het 100% mee eens! Verwachtingen waren bij mij ook niet al te hoog en voor dat geld ga je echt niet een zelfde soort box vinden.

Ben helemaal geen fan van Cafferata (Strong Celebration als dieptepunt), maar dit hebben ze toch wel heel handig aangepakt. Iedereen heeft het er over dus dat doel is al bereikt. Noem mij één forum lid die de WTF Box nu niet kent en dus tegelijkertijd niet van Cafferata heeft gehoord. Tel daarbij op dat de effecten voor €40 echt prima zijn. Of de box nou 1, 2 of 80 kilo weegt, maakt mij niet uit. Voor het geld dat je betaald heb je echt wel een leuke box, zeker als doorsnee consument die niet zo kritisch is en gewoon lukraak zijn vuurwerk besteld. Cafferata heeft er op deze manier een hoop tevreden klanten bij denk ik zo.

Ik heb hem nog. Ik laat hem een jaartje drogen. Kan geen kwaad dacht ik zo. Vorig jaar ook met de Valk collectie gedaan. Die cakes klapten toen vrij laag. Dit jaar geen problemen meer met gehad.

Dit was misschien de enige cakebox die mij geen indruk heeft achter gelaten. Ik snap dat je voor 40 euro geen product op de markt kan brengen die zo tekeer gaat als ons tijdens de demonstratie van Cafferata zelf is laten zien. Hij was minder, veel minder. Maar nog wel meer dan dat ik had verwacht bij dit product. Voor die prijs zou ik zeggen prima, maar zeker niet nog een keer. Twee keer deze of een kwalitatief veel betere cakebox? De laatste zou mijn voorkeur hebben.

misschien een domme opmerking. Maar wat is dat toch met het idee dat iets voor 40 euro wel mooi is.
Ben ik de enige die iets mooi vind onafhankelijk van de prijs en vervolgens besluit om het aan te schaffen. Ik ben gestopt met dit soort aanschaffen omdat ik met oud en nieuw zeker wil weten wat ik in de straat heb en dat beaseer ik op wat ik mooi vind.
Ik vind dit echt verlakkerij en het bewust creëren van een hype. Ik pas er voor...

greetzzzz

Hier ben ik het grotendeels wel mee eens, al moet ik ook toegeven dat hij op sommige video’s wat beter uit de verf komt dan in het eerste filmpje. Enkel de 4e cake vind ik prima te doen, de rest mist burst/spreiding. Toch zien we bij kooiloze producten veel betere spreiding dan bij deze box.

Ook de 20 gram per tube vind ik niet geloofwaardig, het coco + blink effect zien we bijvoorbeeld bij de competitie véél meer effectlading ontbranden, dit is bijvoorbeeld de Coco Blue, een cake met 20 gram kruit per tube: https://youtu.be/dhZZHz8DGAA , dan is het wel duidelijk dat cake 2 nooit een 500 grammer kan zijn. Ik schat circa 10 gram per tube bij de eerste 2 cakes. Cake 3 lijkt wel een flinke effectlading te hebben, maar geen burst voor een mooie spreiding. Cake 4 is lastig inschatten. Ik schat dat de totale effectlading rond de 1200/1400 gram zal zitten. En natuurlijk boeit dat cijfertje helemaal niet zo, het gaat om de uitwerking. Maar die ontbreekt hier ook nogal, zeker tegenover de productvideo.

En als laatst de prijs. Het ‘voor 40 euro’ argument wat velen aanhalen klopt natuurlijk niet helemaal. Je was immers verplicht iets uit de peperdure vuurwerktoppers webshop te bestellen. De meesten kochten een cake van 30/40 euro met dezelfde kwaliteit als de WTF box (kooiloos, geen 500 grammer), cakes in dezelfde klasse bij de concurrent gaan voor de helft of minder dan de helft in Freak acties, dus eigenlijk betaal je 55/60 euro voor deze box. Nog steeds geen groot bedrag, maar je koopt een cake (of ander spul) die je eigenlijk niet wil óf veel goedkoper te vinden is bij een ander.

Voor hetzelfde geld kan je, zeker als freak via acties, veel beter spul halen. Daarom vind ik het jammer dat velen hier genoegen nemen met deze uitwerking. De WTF box is juist het type vuurwerk waarom ik hier ooit op het forum ben beland, om de meuk te ontwijken en de echte kwaliteitsproducten eruit te vissen. Iedereen is natuurlijk vrij om te kopen wat hij/zij wil, maar ik pas ervoor.

Edit: ik wil nog een kleine toevoeging doen:

Ik hoop dat andere importeurs Cafferata hier niet in gaan volgen. Dat gaat simpelweg ten koste van de algemene kwaliteit. We zijn bij het punt aangekomen dat je in Nederland dezelfde kwaliteit kan kopen die je ook in België, Duitsland en zelfs Polen kan vinden. Dan heb ik het over flowerbeds en cakes met vergelijkbaar kaliber. Wanneer de branche zou verslappen en voor het snelle geld gaat, gaat de consument dat ook wel doorkrijgen en krijgt je weer de kentering richting illegale blokken. Prachtig spul, maar het helpt de hetze tegen de vuurwerktraditie zeker niet.

Ik hoop dus dat de importeurs door hebben dat de route van de WTF box oo de lange termijn wel eens vervelend kan uitpakken. De markt verzadigen met middelmatige/ondermaatse kwaliteit heeft in het verleden al vaak bewezen dat dat op lange termijn desastreus kan zijn.

Laatst bewerkt:
Ik heb deze gehad en ik vond het een geweldige compound!! Zijn geld meer dan waard kreeg zelf applaus van de buurt.
Als hij er weer is dan koop ik hem weer

Ik heb deze gehad en ik vond het een geweldige compound!! Zijn geld meer dan waard kreeg zelf applaus van de buurt.
Als hij er weer is dan koop ik hem weer

Applaus van de buurt... was je de enige :p
Leuke box, maar wordt totaal weg geschoten naast een Evo of Rubro doos.

Applaus van de buurt... was je de enige :p
Leuke box, maar wordt totaal weg geschoten naast een Evo of Rubro doos.

Doe niet zo flauw Palmboom :copper: :p

dygo1981 was er duidelijk blij mee en daar gaat het toch om. En nogmaals : zo slecht was de box bij lange na niet :)

Doe niet zo flauw Palmboom :copper: :p

dygo1981 was er duidelijk blij mee en daar gaat het toch om. En nogmaals : zo slecht was de box bij lange na niet :)

Hahaha pure sarcasme :angel:
Is zeker geen slecht boxje, maar denk dat als die voor de "normale" prijs op het forum was gekomen, er geen hond naar om keek...

Gewoon een degelijk bakkie.
Zeker de finalecake maakt deze box goed af.
Verwacht geen dikke boeketten maar zo windstil presteerde deze box prima.

Laatst bewerkt:
Ik vond de box ook zeker niet slecht. Eerste cake stelde niet heel veel voor maar hij werd steeds beter en ik vond de laatste cake gewoon top. Niet iedereen koopt duizenden euros vuurwerk, ik ook niet en heb 350,- te besteden van mijn ouders en dan moet ik keuzes maken. ik vond dit gewoon een top deal voor 40 euro en andere mensen die voor duizenden euro's te besteden hebben of waar geld niet uitmaakt zouden deze box niet moeten nee. Maar mensen die een beperkt budget hebben is dit gewoon een goede deal daarom mag die van mij volgend jaar zeker terug komen.

Voor hetzelfde geld kan je, zeker als freak via acties, veel beter spul halen. Daarom vind ik het jammer dat velen hier genoegen nemen met deze uitwerking. De WTF box is juist het type vuurwerk waarom ik hier ooit op het forum ben beland, om de meuk te ontwijken en de echte kwaliteitsproducten eruit te vissen. Iedereen is natuurlijk vrij om te kopen wat hij/zij wil, maar ik pas ervoor.

Edit: ik wil nog een kleine toevoeging doen:

Ik hoop dat andere importeurs Cafferata hier niet in gaan volgen. Dat gaat simpelweg ten koste van de algemene kwaliteit. We zijn bij het punt aangekomen dat je in Nederland dezelfde kwaliteit kan kopen die je ook in België, Duitsland en zelfs Polen kan vinden. Dan heb ik het over flowerbeds en cakes met vergelijkbaar kaliber. Wanneer de branche zou verslappen en voor het snelle geld gaat, gaat de consument dat ook wel doorkrijgen en krijgt je weer de kentering richting illegale blokken. Prachtig spul, maar het helpt de hetze tegen de vuurwerktraditie zeker niet.

Ik hoop dus dat de importeurs door hebben dat de route van de WTF box op de lange termijn wel eens vervelend kan uitpakken. De markt verzadigen met middelmatige/ondermaatse kwaliteit heeft in het verleden al vaak bewezen dat dat op lange termijn desastreus kan zijn.

Precies dit! De mensen die Cafferata hebben beloond door deze box te kopen, zijn debet aan de stunts die gedaan worden waarbij de kwaliteit ten koste gaat van de kwantiteit. En dan stimuleren zij fabrikanten en importeurs niet om zich in te zetten voor de beste kwaliteit.

Precies dit! De mensen die Cafferata hebben beloond door deze box te kopen, zijn debet aan de stunts die gedaan worden waarbij de kwaliteit ten koste gaat van de kwantiteit. En dan stimuleren zij fabrikanten en importeurs niet om zich in te zetten voor de beste kwaliteit.

Yeah right, dus jij koopt nooit een product wat super goedkoop geprijsd staat ?
Hmmm ik wel, jij dezelfde tv bij de mediamarkt dan ik, alleen betaal jij er een paar 100 meer voor ? lmao

Back
Bovenaan