misschien een domme opmerking. Maar wat is dat toch met het idee dat iets voor 40 euro wel mooi is.
Ben ik de enige die iets mooi vind onafhankelijk van de prijs en vervolgens besluit om het aan te schaffen. Ik ben gestopt met dit soort aanschaffen omdat ik met oud en nieuw zeker wil weten wat ik in de straat heb en dat beaseer ik op wat ik mooi vind.
Ik vind dit echt verlakkerij en het bewust creëren van een hype. Ik pas er voor...
greetzzzz
Hier ben ik het grotendeels wel mee eens, al moet ik ook toegeven dat hij op sommige video’s wat beter uit de verf komt dan in het eerste filmpje. Enkel de 4e cake vind ik prima te doen, de rest mist burst/spreiding. Toch zien we bij kooiloze producten veel betere spreiding dan bij deze box.
Ook de 20 gram per tube vind ik niet geloofwaardig, het coco + blink effect zien we bijvoorbeeld bij de competitie véél meer effectlading ontbranden, dit is bijvoorbeeld de Coco Blue, een cake met 20 gram kruit per tube:
https://youtu.be/dhZZHz8DGAA , dan is het wel duidelijk dat cake 2 nooit een 500 grammer kan zijn. Ik schat circa 10 gram per tube bij de eerste 2 cakes. Cake 3 lijkt wel een flinke effectlading te hebben, maar geen burst voor een mooie spreiding. Cake 4 is lastig inschatten. Ik schat dat de totale effectlading rond de 1200/1400 gram zal zitten. En natuurlijk boeit dat cijfertje helemaal niet zo, het gaat om de uitwerking. Maar die ontbreekt hier ook nogal, zeker tegenover de productvideo.
En als laatst de prijs. Het ‘voor 40 euro’ argument wat velen aanhalen klopt natuurlijk niet helemaal. Je was immers verplicht iets uit de peperdure vuurwerktoppers webshop te bestellen. De meesten kochten een cake van 30/40 euro met dezelfde kwaliteit als de WTF box (kooiloos, geen 500 grammer), cakes in dezelfde klasse bij de concurrent gaan voor de helft of minder dan de helft in Freak acties, dus eigenlijk betaal je 55/60 euro voor deze box. Nog steeds geen groot bedrag, maar je koopt een cake (of ander spul) die je eigenlijk niet wil óf veel goedkoper te vinden is bij een ander.
Voor hetzelfde geld kan je, zeker als freak via acties, veel beter spul halen. Daarom vind ik het jammer dat velen hier genoegen nemen met deze uitwerking. De WTF box is juist het type vuurwerk waarom ik hier ooit op het forum ben beland, om de meuk te ontwijken en de echte kwaliteitsproducten eruit te vissen. Iedereen is natuurlijk vrij om te kopen wat hij/zij wil, maar ik pas ervoor.
Edit: ik wil nog een kleine toevoeging doen:
Ik hoop dat andere importeurs Cafferata hier niet in gaan volgen. Dat gaat simpelweg ten koste van de algemene kwaliteit. We zijn bij het punt aangekomen dat je in Nederland dezelfde kwaliteit kan kopen die je ook in België, Duitsland en zelfs Polen kan vinden. Dan heb ik het over flowerbeds en cakes met vergelijkbaar kaliber. Wanneer de branche zou verslappen en voor het snelle geld gaat, gaat de consument dat ook wel doorkrijgen en krijgt je weer de kentering richting illegale blokken. Prachtig spul, maar het helpt de hetze tegen de vuurwerktraditie zeker niet.
Ik hoop dus dat de importeurs door hebben dat de route van de WTF box oo de lange termijn wel eens vervelend kan uitpakken. De markt verzadigen met middelmatige/ondermaatse kwaliteit heeft in het verleden al vaak bewezen dat dat op lange termijn desastreus kan zijn.