Overtreden 25kg regeling levert ongezonde spanning op

Als de politie hier gaat beginnen met het jagen op ''legaal kopers" die de gewichtregels overtreden, wat is dan nog de reden om niet illegaal te gaan? Ja.... de strafmaat, maar voorlopig zit je met legaal vuurwerk ook aan de verkeerde kant van de streep voor justitie. Werkt naar mijn inzien volledig averechts.

Denk dat iedereen wel een beetje die spanning voelt, je bent volgens de wet toch iets aan het doen wat niet mag. Stel je wordt betrapt ben je alles kwijt, waar je heel het jaar mee bezig bent. Dit gaat niet zomaar zonder spanning.

Echter het idee dat de politie strenger bezig is met de 25kg regel heb ik tot nu toe totaal niet.
De mensen die gepakt zijn, is of door een anonieme tip of pure pech door een algemene controle.

Wat mij eerder zorgen maakt is dat mensen worden opgeroepen door de politie om mensen te tippen als ze andere mensen zien met vuurwerk. Heb het idee dat mensen steeds sneller bellen. Dus je moet nu haast wel creatief gaan denken om ervoor te zorgen dat mensen je niet zien met grote "gevaarlijke" dozen.

Daarom ben ik zeer benieuwd naar wanneer de politie denkt van deze tip gaan we iets mee doen. Stel je sjouwt op 29 december 5 compound dozen naar de je huis. Toevallig kijkt de buurvrouw mee en denkt van hé dat is niet goed ik tip de politie. Is een melding van een buurvrouw dat jij met 5 dozen vuurwerk sjouwt genoeg reden om voor de politie eens een kijkje te nemen met een huiszoeking?

Je kunt ook beter je bestellingen verdelen over 3 afhaaldagen. Zoals je compounds op de 31ste want daar of je toch niks aan te doen. Denk dat 90% hier wel de 25kg overtreed. 2 leuke 100 shots compound en je zit er al overheen. Denk ook niet dat ze dit ooit zullen bijschroeven. Zie het meer als een gedoogbeleid, zelfde als een jointje het mag wel maar als je 40gram thuis hebt ben je in overtreding. En de 31ste heeft de politie echt geen tijd om iedereen langs te gaan die meer dan 25kg heeft. En die spanning die wij hebben zal altijd blijven. Vooral als je al bekend staat bij justitie wat betreft vuurwerk. Ze kunnen altijd even op de koffie komen. Wil je geen gestress dan moet je je gewoon aan de 25kg houden.

Klopt! Dit mag niet

Och,dan zetten ze wat meer druk op de ketel,en gaan dreigen met winkelsluiting als ze geen gegevens/video's krijgen.
Is bijvoorbeeld bij een zeer bekende uitgeverij gebeurd,omdat ze een bepaalde video over een straatrace in dit geval,tot elke prijs wilden inzien welke kentekens erop stonden.
Mocht het zover komen,dan zou het een goede zet zijn van de winkeliers om klantgegevens te wissen nadat ze besteld hebben,maar gelukkig is dat nog niet het geval.

Ik zou me er niet al te druk om maken, doe ik ook niet. De politie geeft hier echt geen prioriteit aan, zelfs niet na een telefoontje van de buren, ze hebben wel wat beters te doen lijkt me.

Ik heb een vuurwerk hatende buurman waar ik al een aantal keer mee in de clinch heb gelegen. Het zou mij niets verbazen als hij de politie wel eens gebeld heeft, ik heb gelukkig nooit bezoek gehad.

Wat een hypocriet zeg. Zijn ramen bleven er nog wel in zitten vorig jaar ? :mad:

Ik hoop met je mee, maar je gaat je verbazen wie er een snitch kan zijn, meestal uit een hoek die je niet verwacht.

de ramen zijn blijven zitten :p
maar vergeten doe ik het nier :)
maar het geen wat mij stress gaf
is dat ze voor 1 doos komen.

Niet zo paniekerig mensen, daar komen ze echt niet voor hoor.

Ik denk dat je daar nog wel eens lelijk in kan vergissen. De politie is genoodzaakt om zo'n melding ( dozen met vuurwerk, illegaal of legaal ) na te trekken. Doe de proef op de som zou ik zeggen :confused:

Wel wat ongezonde stress dit jaar ja. Vooral na het bericht uit het zuiden des lands (wat om een forumlid bleek te gaan). Hoewel het puur toeval en pech was dat hij gepakt werd, sloeg bij mij daardoor de stress iets toe. Dat was iig t/m de 30 het geval, maar de 31e was dat weer over gelukkig. Lekker genieten van de prachtige hobby! Gelukkig heb ik nog nooit klachten gehad, enkel complimenten van enthousiaste buren.

Precies toen ik trouwens wat dingetjes naar binnen aan het brengen was vloog een politie helikopter recht over me heen :bonk: Maar daar heb ik verder niet minder om geslapen :p

Ik denk dat je daar nog wel eens lelijk in kan vergissen. De politie is genoodzaakt om zo'n melding ( dozen met vuurwerk, illegaal of legaal ) na te trekken. Doe de proef op de som zou ik zeggen :confused:

NSB-ers genoeg in dit land, dat heeft de geschiedenis wel uitgewezen, dus ik denk dat als ze daarvoor zouden komen, ze dat al lang hadden gedaan bij een aantal van ons en zeker bij mij, gezien mijn 'goede' band met de buurman wat betreft vuurwerk.

Maar goed, beetje zinloze discussie ook, we zitten geen van allen bij de politie volgens mij, dus het is allemaal gelul in de ruimte...:cool:

De cakes uit de dozen die weer dicht maken en verzamelen. Daarna lekker je vuurwerk afsteken. Volgend jaar een anonieme tip en dan kijken of ze komen. Als ze komen treffen ze alleen lege dozen aan maar heb je wel bewijs. Beetje omslachtig maar goed:wink:

Ik had het dit jaar mimder. Maar het blijft altijd apannend. Het scheelt dan ook wel dat ik mijn vuurwerk niet thuis opsla.

Spanning en stress met ophalen heb ik in principe niet, maar als ik terug denk aan de ophaal momenten, heb ik er toch voor gekozen om mijn bestellingen te splitten. Zo heb ik bijvoorbeeld bij de Vuurwerkbunker twee keer besteld, 1 keer via de freaksite (avond ophalen) en 1 keer via de normale site (middag ophalen), ik kon de bestellingen samenvoegen, echter ervoor gekozen om dit toch te splitten, dit omdat ik in de avond ook nog door moest naar Breda, en ja.. je weet maar nooit.

Nadat alles op locatie was, geen enkel moment spanning gehad, vierde het in een buurt (straat) met veelal ons kent ons buren, ze doen allemaal wel eens iets wat niet mag, tevens sta ik niet gekoppeld aan dit adres.

Maar ik snap jullie frustraties, ik las ook dat iemand zei: ''vroeger vol trots met de doos over straat, nu vol spanning'' Absoluut jammer dat het zo moet gaan tegenwoordig, het gevoel, de kriebels, de trots, met en na het ophalen van het vuurwerk moet een feestje zijn.

Op Youtube staat weer een video online waar de politie een inval heeft gedaan om legaal consumentenvuurwerk. (4 weken daarvoor is de politie langs geweest voor 2 blokken van Triplex)
Nu heeft iemand uit de buurt deze persoon ''legaal'' zien uitladen, en hierom Meld misdaad anoniem gebeld, hierop heeft de politie deze inval gedaan.

Alles is meegenomen, je mag niets houden! https://www.youtube.com/watch?v=2PU27rJoLwA

Op Youtube staat weer een video online waar de politie een inval heeft gedaan om legaal consumentenvuurwerk. (4 weken daarvoor is de politie langs geweest voor 2 blokken van Triplex)
Nu heeft iemand uit de buurt deze persoon ''legaal'' zien uitladen, en hierom Meld misdaad anoniem gebeld, hierop heeft de politie deze inval gedaan.

Alles is meegenomen, je mag niets houden! https://www.youtube.com/watch?v=2PU27rJoLwA

zag het vanmorgen voorbij komen, te triest voor woorden dat dit kan gebeuren...
zelfs je eigen buren kan je niet meer vertrouwen.

Ik verhuis deze maand naar een woning met garage die aan een dijk ligt met bomen. Zonder over buren, niemand die mij daar gaat spotten. Alleen zag ik wel dat er daar geen vuurwerk word afgestoken.

Back
Bovenaan