Alle lanceerstandaards vuurpijlen afgekeurd, verkoop aan consumenten in gevaar

Weet niet welke standaart ik heb maar de poten breken meteen tijdens montage. Wat een rotzooi zeg!! En dat moet je er verplicht bij kopen..2 euro aan spul is niet erg als het werkt. Dit was meteen kapot en onbruikbaar. Schandalig.

Sla wel weer een pijpje de grond in.

Net even mijn 2 standaards in mekaar gezet en beiden zijn door mij AFgekeurd.

Vulcan: leuk, goed in mekaar te zetten en dan opeens die rioolbuis d'r bij waarvan ik even moest kijken dat ie met de dikke kant er in moet zodat je een hogere lanceerbuis hebt. Poten zijn echt ontiegelijk iel en de verbinding smal waardoor het geheel ontzettend wiebelig staat. Met de buis er bovenin en een 40gr pijl krijg je gewoon een ontzettend slap wankel geheel.

Lesli: de stalen buisjes zijn te smal voor de plastic gedeelten. Met wat geweld kon ik ze nog wel op het bovenstuk draaien, maar de pootjes krijg ik er niet in en ik heb best kracht in m'n klauwen, daar ligt het niet aan. En de handen onder de rotzooi van de buisjes. Topbuis is van plastic (wegwerp dus, verbrandt zo) en staat wiebelig in de korte verbinding. Op zich aardig voor kleine pijltjes, ook zonder pootjes, maar die hang je dan dus op de plastic buis. Voor grote pijlen zonder de pootjes niet geweldig, gaat zo aan de wandel.

Ik haal m'n eigen apparaat wel weer van zolder, 10x zo veilig en stabiel :bye:

Aan de andere kant; die lullige pijltjes van ons gaan er best goed uit de lucht in. Maar als ILT miereneukt, doe ik het ook maar ns :D

Denk dat ik die van Lesli voor de fluitpijltjes gebruik, nog even bedenken wat ik voor de grotere doe

Donders wat een on dingen om in elkaar te zetten... Dat dit goed gekeurd is?!?! Paar zwarte poten en alleen maar afgebroken plastic.

Ik kreeg er geen mee. Maar toen ik vertelde dat ik ee persoonlijk goedgekeurde standaard had lieten ze t ook maar zitten:
IMG_20181231_103557.jpg

Ik heb gewoon de officiële vuurwerkklem gebruikt waar je een buisje in kan klemmen. Zit ook al een klein buisje bij maar heb een wat langere gebruikt. Werkt perfect en de klem is handig voor de kleine potjes. Heb hem ook gebruikt voor de excentric shot en The junk.

Net even mijn 2 standaards in mekaar gezet en beiden zijn door mij AFgekeurd.

Lesli: de stalen buisjes zijn te smal voor de plastic gedeelten. Met wat geweld kon ik ze nog wel op het bovenstuk draaien, maar de pootjes krijg ik er niet in en ik heb best kracht in m'n klauwen, daar ligt het niet aan. En de handen onder de rotzooi van de buisjes. Topbuis is van plastic (wegwerp dus, verbrandt zo) en staat wiebelig in de korte verbinding. Op zich aardig voor kleine pijltjes, ook zonder pootjes, maar die hang je dan dus op de plastic buis. Voor grote pijlen zonder de pootjes niet geweldig, gaat zo aan de wandel.

Ik haal m'n eigen apparaat wel weer van zolder, 10x zo veilig en stabiel :bye:

Haha bizar hè. Ik heb die van Lesli maar direct weer in de prullenbak gedaan, die pastte gewoon niet... Zonde van de PVC / plastics ook.

Hoe kan zoiets dan zijn goedgekeurd? Hebben ze twee grijze dakduiven uit de vriezer gehaald, opgewarmd, voor de keuring? :bonk:

Dat lanceer standaard dat ik MOEST kopen brak gelijk al toen ik het in elkaar wou doen en had geen voetjes..:mad:

Krijg ik me geld nog terug van Wolff Vuurwerk ik ga even zeiken bij hun.

Vond de standaard welke met het plankje de 4 houten pootjes en de PVC buis wel redelijk oke! Hier gingen de zink 905 de Xining en nog wat andere pijlen perfect mee omhoog! wel is het goed opletten op een vlakke ondergrond anders is die zo wankel als de pest!

Beste blijft een rekje zelf maken!

Dat miezerige ding van Vulcan heeft met onze kleine pijltjes z'n werk best gedaan, met 75gr+ pijlen kan het niet. Ding was wel te ranzig on aan te pakken dus bij de stort getrapt aan 't eind, weer neer plastic in het milieu. Volgend jaar wel 'n nieuwe ergens

Ik heb dit hele ding niet eens meegekregen. Terwijl ik na mn ophaal bestelling ook nog eens wat pijlen bij bestelde in de losse verkoop.

Zelf het houten exemplaar van Rubro gebruikt dat we ook in de winkel hadden en was gewoon een prima standaard. Doekje erover heen en volgend O&N 2 nieuwe elastieken en hij is weer zo goed als nieuw!

Dat miezerige ding van Vulcan heeft met onze kleine pijltjes z'n werk best gedaan, met 75gr+ pijlen kan het niet. Ding was wel te ranzig on aan te pakken dus bij de stort getrapt aan 't eind, weer neer plastic in het milieu. Volgend jaar wel 'n nieuwe ergens

Het is toch niet zo gek dat een standaard bedoelt voor NL pijlen niet geschikt is voor illegale pijlen....

Al zou ik deze standaarden nog geen eens een 40 grams pijl toe vertrouwen

Zeur niet zo over een standaard. Ze zijn allemaal waardeloos en slecht voor het milieu. Heb gewoon mijn stalen pijp weer gebruikt. En dat blijf ik doen. Beter is er niet.

Zelf het houten exemplaar van Rubro gebruikt dat we ook in de winkel hadden en was gewoon een prima standaard. Doekje erover heen en volgend O&N 2 nieuwe elastieken en hij is weer zo goed als nieuw!

klopt ding was togh wel goed ja van rubo en nog voordeel je kon je poten ook er in doen en eve biusje verwijderen en snel elastiek gebriuken voor pot vast tezetten

Mn driepoot van GBV-Weco was zo stabiel als wat. Ik schiet nooit graag pijlen recht omhoog- tegenover ons huis is weiland, dus veilige omgeving- dus had hem schuin gericht. Geen enkelele problemen mee gehad, bleef netjes staan.
Met sopje schoongemaakt dus kan weer een jaartje mee.

IMG-20181229-WA0024.jpg
Dit is de vuurpijl standaard gemaakt door Witte Vuurwerk te Eemnes.
Deze is echt solide.Van Staal.

Ze vragen 10 euro borg en je kunt deze voor 31 januari terugbrengen en dan krijg je je 10 euro terug.
Of je houdt deze.

Back
Bovenaan