Jongen (14) ernstig gewond na spelen met vuurwerk

is er dan niemand die bij zichzelf denkt dat een 14 jarige een singleshot helemaal niet mag afsteken? Dat is een ding van zijn ouders denk ik. Ik zou het in ieder geval zelf als ouder op zijn minst onder begeleiding laten doen.
Wat het ook is, erg jammer dit voor hem. Dat gun je niemand...

greetzzz

Ouders hebben geen tijd voor kinderen. Daarbij, al dat kleine spul kochten wij vroeger op 13/14 jarige zelf al (lang voor de leeftijd).
En op die leeftijd ie je dingen die niet altijd slim zijn.

Helaas lijkt het vandaag de dag wel alsof de jeugd steeds stompzinniger wordt.

Steeds meer kids halen de bombette er uit om er een nitraat van te maken. Bij sommige zie je het lontje zitten. Als je die aansteekt knalt hij vrij snel. En kids van 14 hebben een puberbrein en die werkt nou eenmaal anders. Heb ik inmiddels zelf ervaring mee. Haha.

Steeds meer kids halen de bombette er uit om er een nitraat van te maken. Bij sommige zie je het lontje zitten. Als je die aansteekt knalt hij vrij snel. En kids van 14 hebben een puberbrein en die werkt nou eenmaal anders. Heb ik inmiddels zelf ervaring mee. Haha.

Check dit. Knettergek

Als deze zelfde jongen de auto van zijn pa had gepakt en daarmee ging joyriden, vervolgens tegen een boom rijdt en ernstig gewond raakte, zou je niemand horen...

Nog zoiets debiels! Vooral die eerste trouwens. De kans is gewoon aanwezig dat het mortiertje richting jezelf of je maten wordt gevuurd.

Tja, daarom niet vanuit de hand schieten en oorlogje spelen hè. Er kan altijd eentje te vroeg afgaan en dat is niet prettig.
Nog niet zo erg als die vent een paar jaar geleden in die sportkantine die 'm achterstevoren in z'n mond stak...

Hèhè mensen worden wakker het zijn de youtube ge(mis)bruikers die vroeg of laat de ondergaan zijn van de hobby.

Niet alleen daarvan...social media drijft nu op oppervlakkige emotionele impulsen en de propagandisten maken daar gretig misbruik van om opinie en consumentisme te bespelen. Offtopic, maar ook bij vuurwerk zie je dat primitieve onderbuikreacties aangewakkerd worden, en het zelfstandig nadenken geminimaliseerd.

Hèhè mensen worden wakker het zijn de youtube ge(mis)bruikers die vroeg of laat de ondergaan zijn van de hobby.

Dus ook koetje die jij blijkbaar zo hoog hebt,of nooit zijn video 'fishing with shells' e.d. gezien?
Jij doet je gebruikersnaam wel eer aan,chappie die je bent.

Om terug te komen op het onderwerp,heel erg rot voor deze jongen dat hij gewond is geraakt,een harde les in dit geval,dat je altijd je hoofd erbij moet houden als je vuurwerk afsteekt.

Het is heel triest voor die jongen, zonder twijfel.
Maar het is en blijft verkeerd gebruik van vuurwerk en wat mij betreft moet daar meer aandacht aan gegeven worden.

Ik ken zelf persoonlijk een jongen die heeft ook 2 a 3 weken met ze hand in het verband gelopen omdat er direct een thunderking in ze hand klapte. Hij zelf gaf ook toe dat dat stom was. Maarja achteraf.

Omdat er mensen zijn die er verkeerd mee omgaan. Moet dat geen reden zijn om het te verbieden, maar een reden voor meer voorlichting.

Volgens de zus van de jongen, mist de jongen het topje van zijn wijsvinger, is zijn hand verbrijzeld en zal hij waarschijnlijk nooit meer kunnen voelen met drie vingers. Dat single shots hard klappen oké, maar een hand verbrijzelen...

Je weet niet wat de artsen hebben gezegd, het is altijd anders wat onder professionals wordt verstaan onder bijvoorbeeld verbrijzeld en wat 'leken' er onder scharen. Ik kan me goed voorstellen dat je met een singleshot wat wekedelen schade kan veroorzaken (bovenste topje eraf, paar botten gebroken, en een zenuw beschadigd) hoeft maar een klein letsel te zijn om dit te veroorzaken.

Back
Bovenaan