Proces-verbaal voor niet gebruiken vuurpijlstandaard.

Palm Tree

VWC lid
Wie tijdens de jaarwisseling vuurpijlen afsteekt zonder goedgekeurde lanceerstandaard, riskeert een straf. De politie kan namelijk een proces-verbaal opmaken, bevestigt een woordvoerder aan RTL Nieuws.

Het Openbaar Ministerie bepaalt later de hoogte van de boete. "Er zal niet streng worden gehandhaafd", benadrukt de politie. "Onze prioriteit ligt daar niet."

Het kabinet besloot begin dit jaar dat vuurpijlen vanaf de komende jaarwisseling alleen mogen worden verkocht als tegelijkertijd een geschikte lanceerstandaard wordt meegeleverd.

Drie standaarden werden begin deze maand goedgekeurd door het Nederlands Forensisch Instituut (NFI). Eerder werden alle standaarden afgekeurd door de Inspectie Leefomgeving en Transport.

De politie waarschuwt consumenten die geen lanceerstandaard gebruiken voor het afsteken van hun vuurpijlen. "Als het dan mis gaat, heb je wel een probleem", zegt de woordvoerder.

Bron: RTL Nieuws.

Het moet niet gekker worden. Mijn rek is beter dan die verplichte standaard.
Mogen we ook iemand aansprakelijk stellen als het met standaard wél mis gaat?

Dat vraag ik mij dus af. Wanneer het wel mis gaat, en in Nederland verkopen ze toch slechte vuurpijlen joh... dus dat gaat gebeuren, is de importeur dan aansprakelijk?

Het moet niet gekker worden. Mijn rek is beter dan die verplichte standaard.
Mogen we ook iemand aansprakelijk stellen als het met standaard wél mis gaat?

ik denk niet dat je daar een boet voor gaat krijgen.

We trekken hier altijd alles door tot in het extreme.

Dit zal meer gaan over mensen die uit een fles schieten of uit de hand etc of ze gewoon neerleggen op de grond of in de heg steken.

Durf te wedden dat mijn stalen stijgerbuis van 2 meter welke een halve meter in de grond steekt er over 10 jaar nog staat. Dat zul je van de dingen die de importeurs leveren niet kunnen zeggen. Wordt lage als daar een proces verbaal van gaat komen.

Hier ook al jaren een stalen pijp in de grond beter kan je niet hebben. Ga ook niets anders gebruiken waanzinnig weer.:bonk:

Laat je toch niet gek maken.
Het zal ongeveer zo zijn gegaan: journalist verveelt zich tijdens tweede kerstdag, denkt wat zal ik nou eens doen. Herinnert zich iets van gedoe over pijlenstandaarden. Denkt dat is wel geinig, laat ik eens bij de politie checken wat die doen als iemand niet de juiste atandaard gebruikt. Nadat ze bij de afdeling voorlichting van de politie uitgelachen zijn twijfeen ze: zullen we antwoord geven wat we officieel moeten doen of zullen we eerlijk zeggen dat het ons echt geen reet kan schelen net als de rest van het normale consumentenvuurwerk wat normaal gebruikt wordt? Ze hebben toch voor het eerste antwoord gekozen en er het journalistje heeft weer wat kunnen verspreiden.

Mannen, ik ga douchen, de was opvouwen en m’n zoon naar bed brengen.
Daarna een beetje darten kijken en me voorbereiden op het afhalen.
Doe allemaal voorzichtig en laat je niet gek maken door media of de weerberichten. David heeft altijd gelijk.

Hey wacht eens even, iets klopt er wel niet hoor.. laten we dat wel niet vergeten. Er werd een verplichting richting de verkopers gesteld om enkel alleen goedgekeurde pijlenstandaards te verkopen. Er is en werd nergens vermeld dat de consument echter ook vanaf dit jaar verplicht gebruik moet gaan maken van deze standaarden. Wanneer je nog pijlen hebt liggen en er geen besteld dit jaar, zul je er ook geen in je strot geduwd krijgen en de verkoper gaat je er ook niet op attenderen dat je die MOET hebben. Dus een boete geven kan dan al helemaal niet!

Dit zal meer gaan over mensen die uit een fles schieten of uit de hand etc of ze gewoon neerleggen op de grond of in de heg steken.

Je suggereert weer Laurence...

Feit is dat men een proces verbaal kan uitschrijven als ze je betrappen op het afsteken van vuurpijlen uit een niet-goedgekeurde lanceer standaard.
Staat duidelijk in de startpost.

ff serieus!!! Ik gebruik al jaren een dikke PVC buis die in een betonnen parasol voet staat en nu ben ik onveilig bezig als ik geen pijlenstandaard gebruik????

Whahahahahaha nog ff en we moeten een oranje hesje aan en een bouw helm op pffffff kansloos land.

Je suggereert weer Laurence...

Feit is dat men een proces verbaal kan uitschrijven als ze je betrappen op het afsteken van vuurpijlen uit een niet-goedgekeurde lanceer standaard.
Staat duidelijk in de startpost.

Er staat ook " er zal niet streng worden gehandhaafd, daarbij komt nog een rtl sausje. Nee ik zie geen reden tot paniek en overtrokken reacties. Jij wel?

Ik vraag me ook af waar in het wetboek staat dat het afschieten vanuit een andere standaard dan een meegeleverde 1 verboden is...

Er staat ook " er zal niet streng worden gehandhaafd, daarbij komt nog een rtl sausje. Nee ik zie geen reden tot paniek en overtrokken reacties. Jij wel?

Ik vraag me ook af waar in het wetboek staat dat het afschieten vanuit een andere standaard dan een meegeleverde 1 verboden is...

Nee, alle hardrijders krijgen ook niet allemaal een proces-verbaal. ;-)

Dan heb je het in principe over onveilig gebruik. Eens, bestraffen. Maar het iseen wezenlijk verschil met "niet de meegelevrde standaard gebruiken".

Overigens zie ik geen reden met paniek. Los van dat het nooit eerder gecommuniceerd of gepubliceerd is, is een verdediging ook heel makkelijk te houden. En regels staan of vallen met rechtsspraak.

Amen. Geen reden tot paniek. Mocht iemand hier er wél gedoe mee krijgen (en een degelijk alternatief hebben zoals een rek of ingegegraven metalen pijp), help ik persoonlijk met een verweerschrift.

Back
Bovenaan