Illegaal vuurwerk: Straf en vervolging

Als men buiten de verkoopdagen om al een thunderking ziet als illegaal,dan zou ik het brein achter die regel toch wel is willen ontmoeten :rolleyes: Rondom oud en nieuw is t legaal,heb je over gehouden en men valt je huis binnen in de zomer vakantie dan is t ineens illegaal ? :shocked:
Doe effe normaal zeg...
Wat het omgang met vuurwerk betreft,de minderheid bepaalt dus voor de meerderheid wat wel of niet kan ?
T spijt me zelfs met een doos knetterlint kan je nog flink wat schade aanrichten,moeten we dat dan ook maar verbieden ?
Sodemieter op zeg,de tijd dat de individu t voor de grotere groep zuur maakt moet maar is over zijn. Je kan niet alles over 1 kam scheren,en dat doet men nu wel,en we pikken t ook nog.

Gaat in dit geval over de Thunderking Lawinepijl...

Alles proppen in 1 avondje vuurwerk afsteken? Dan ben je geen vuurwerkliefhebber, maar een gelegenheidsstoker. Heel simpel.Tenzij je het geld hebt om naar het buitenland te gaan. En dat heeft niet iedereen. Legaal vuurwerk zou het hele jaar moeten mogen zolang het niet buitensporig word en dus andere mensen (te veel) tot last bent.

Alles proppen in 1 avondje vuurwerk afsteken? Dan ben je geen vuurwerkliefhebber, maar een gelegenheidsstoker. Heel simpel.Tenzij je het geld hebt om naar het buitenland te gaan. En dat heeft niet iedereen. Legaal vuurwerk zou het hele jaar moeten mogen zolang het niet buitensporig word en dus andere mensen (te veel) tot last bent.
Idd bijvoorbeeld alle fontijnen zonder crackling en tails gewoon cat 1 altijd mooi voor verjaardag en niemand die er last van heeft.

Heel simpel.... Jij bepaalt niet wie een liefhebber is of niet.

Inderdaad,echter feiten doen dat wel. Immers je stookt bij een gelegnheid: oud en nieuw. Echter zijn er nog veel meer gelegnheden, dus als je het enkel bij oud en nieuw houd ben je nog minder dan een gelegenheidsstoker.

Besef trouwens ook dat hierdoor al deze straatshows ontstaan. Dit zie je bijna nergens, enkel in Nederland. Immers alles moet in 1 avondje gepropt worden en men wil zo groots mogelijk uitpakken tot op een punt dat het niet meer voor eigen gebruik is.

Inderdaad,echter feiten doen dat wel. Immers je stookt bij een gelegnheid: oud en nieuw. Echter zijn er nog veel meer gelegnheden, dus als je het enkel bij oud en nieuw houd ben je nog minder dan een gelegenheidsstoker.

Ik herhaal, jij bepaalt niet wie liefhebber is of niet, of wat de definitie liefhebber inhoud. Iemand kan nog steeds een liefhebber zijn ook al heeft ie een heel jaar niks afgestoken !

Inderdaad, je kan zeker een liefhebber zijn ook al ben je gelegeenheidsstoker. Echter doe je dan geen eer aan jezelf.

Mensen zien volgens mij ook het verschil niet. Was eergister bij familie ergens in het land. Blijkbaar had men daar in de buurt shells van 3 of 4 inch voor handen. Dit werd in ieder geval eergister voor te vroeg afschieten van legaal vuurwerk gezien. (De burst en de breedte van het effect lijkt dan niet uit te maken. Al kan ik mij de burst in dit geval nog voorstellen in een kamer vol mensen en het buiten af gaat. Wel netjes in de lucht overigens).

Hoe zit het overigens met de liefhebber die in het kader van nostalgie een paar romeinse kaarsen of babypijltjes heeft bewaard en dit toevallig wordt aangetroffen. In hoeverre wordt dit als (zwaar) illegaal bestraft. Met als uitgangspunt dat het is gekocht in een periode dat het legaal was.

Kan mij zomaar voorstellen dat er nog wat liefhebbers zijn die wat bewaard hebben in het kader vam 'weemoedig herinneringen ophalen' doelend op jaren dat er vanaf 10 al afgestoken mocht worden. En de aanschaf toen legaal was.

Back
Bovenaan