11-jarige jongen met illegaal vuurwerk staande gehouden.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Een 11-jarige jongen is zaterdagmiddag staande gehouden omdat hij illegale nitraten aan het afsteken was. Handhavers van de gemeente Utrecht troffen de jongen aan op de Van Egmondkade.

Dat melden Michel van Aalst en Almaz Elisha van Handhaving Utrecht via Instagram. De handhavers die de jongen staande hielden besloten om de politie te alarmeren. “Collega’s van de politie zijn ter plaatse gekomen en hebben een goed gesprek gehad met de jongen en zijn moeder”, is te lezen in het bericht.

Instagram-fotos-en-videos.png

https://www.duic.nl/algemeen/11-jarige-jongen-met-illegaal-vuurwerk-staande-gehouden/

Goed dat deze jongeman is aangesproken. Buiten het feit om dat 11 jaar te jong is voor dit vuurwerk mag het natuurlijk ook nog niet afgestoken worden.

Goed dat deze jongeman is aangesproken. Buiten het feit om dat 11 jaar te jong is voor dit vuurwerk mag het natuurlijk ook nog niet afgestoken worden.

Er staat verder niets over strafvervolging in het bericht maar dat betekend natuurlijk niet dat dat niet is gebeurd. 11 jaar is wel veel te jong voor dit soort vuurwerk natuurlijk. Daarom denk ik dat ze het bij een goed gesprek laten wat bij deze leeftijd hopelijk genoeg indruk maakt.

Je kunt zeggen wat je wilt, maar het is gewoon een eerlijk artikel. Geen nitraatbommen met de kracht van een handgranaat of iets dergelijks.

Wel absurd dat er mensen zijn die een 11-jarige van dit soort vuurwerk voorzien. Ik zou als politie daar wel achteraan gaan, deze jongen heeft zijn lesje vermoedelijk wel gehad.

Je kunt zeggen wat je wilt, maar het is gewoon een eerlijk artikel. Geen nitraatbommen met de kracht van een handgranaat of iets dergelijks.

Wel absurd dat er mensen zijn die een 11-jarige van dit soort vuurwerk voorzien. Ik zou als politie daar wel achteraan gaan, deze jongen heeft zijn lesje vermoedelijk wel gehad.

Toen ik 11 was waren er alleen de groene strijkers. Ik weet zeker dat als ik toen aan nitraten kom komen ik dit wel deed.

Ach, vroeger, jaren 80 kocht ook iedereen de welbekende strijkers van nico-moog van een andere leerling op het schoolplein. Nitraten, die harder knallen, bestonden toen nog niet.waren er wel maar toen op kleine schaal en niet bekend bij de jeugd.

Ik begrijp echt niet dat er hier überhaupt aandach aan gegeven wordt. Dit geeft onnodige discussies net als elk jaar de zwarte pieten discussie.Zonde van onze tijd . Laten we het aub hebben over de leuke dingen met oud en nieuw er is tenslotte al genoeg ellende.

De vraag is hoe kan zo'n jongen aan dit vuurwerk komen? Maar goed dat gaat natuurlijk nooit onderzocht worden zoals t hoort. Want de politie komt al mankracht te kort...Jammers, maar goed dat die jongen is aangesproken (in mijn ogen had een verwijzing na halt wel op z'n plaats geweest want hij overtreed 2 regels, maar goed, men is te mild anno 2018, tenzij je niks fout doet...)

De vraag is hoe kan zo'n jongen aan dit vuurwerk komen? Maar goed dat gaat natuurlijk nooit onderzocht worden zoals t hoort. Want de politie komt al mankracht te kort...Jammers, maar goed dat die jongen is aangesproken (in mijn ogen had een verwijzing na halt wel op z'n plaats geweest want hij overtreed 2 regels, maar goed, men is te mild anno 2018, tenzij je niks fout doet...)

Via iemand op school of gewoon zelf besteld

Ik zou 'm een week in de cel gooien pffff
We zijn toch allemaal jong geweest man, je laat je te veel leiden door de hetze.

Goed opgelost!
Iemand onder de twaalf wordt sowieso niet strafrechtelijk vervolgd.
Halt had gekunt maar weet niet of dat nog veel gebeurd

Back
Bovenaan