Peiling rond vuurwerk in Apeldoorn toch niet per buurt.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Een onderzoek naar de mening van Apeldoorners over vuurwerk, wordt in eerste instantie beperkt uitgevoerd. Dat moet genoeg informatie geven om in het voorjaar een debat te houden over een eventuele vuurwerkvrije zones of andere lokale regels.

Twee weken geleden gaf een meerderheid in de gemeenteraad de opdracht aan burgemeester John Berends om in elke buurt in Apeldoorn te bekijken hoe de bewoners over vuurwerk denken. Donderdag maakte Berends met een brief aan de gemeenteraad duidelijk dat hij het toch eerst op een minder uitgebreide en dus goedkopere manier wil aanpakken. Een kleinere peiling aangevuld met onder meer politiegegevens moet al een duidelijk beeld neerzetten.

Verbaasd
Verschillende politieke partijen in de gemeenteraad zijn daar tenminste verbaasd over. Toch leidde een nieuwe discussie over vuurwerk in de raad donderdagavond niet tot een andere lijn die breed gesteund wordt.

Posters
Een aantal politieke partijen heeft inmiddels een eigen project opgezet: zij gaan via een huis-aan-huis-krant posters verspreiden waarmee mensen kunnen aangeven dat ze hun buurt graag vuurwerkvrij hebben.

https://www.destentor.nl/apeldoorn/peiling-rond-vuurwerk-in-apeldoorn-toch-niet-per-buurt~a657811e/

Krijg het idee dat Apeldoorners het allemaal wel gewoon prima vinden. Ik ben zelf nog nooit een klager tegengekomen en volgens mij is er ook maar weinig sprake van overlast of vernieling door vuurwerk. Maar dat kan ook aan mij liggen en dat ik liever zulke berichten en mensen ontwijk

Kan me ook niet voorstellen dat hier in Apeldoorn voldoende draagkracht voor is. Misschien in een paar wihkennzoals Berg en Bos en de Parkenbuurt maar denk dat het verder wel goed zit.

Krijg het idee dat Apeldoorners het allemaal wel gewoon prima vinden. Ik ben zelf nog nooit een klager tegengekomen en volgens mij is er ook maar weinig sprake van overlast of vernieling door vuurwerk. Maar dat kan ook aan mij liggen en dat ik liever zulke berichten en mensen ontwijk

Er is ook weinig overlast en als er wat is wordt hij bij ons in de buurt netjes opgelost :) iedereen heeft beste beentje voor en als je elkaar met respect behandeld kom je een heel eind

Back
Bovenaan