Waarom Nederlanders massaal Duits vuurwerk kopen.

inderdaad ik ga niet alleen voor het vuurwerk maar ook voor de nodige boodschappen die aanzienlijk goedkoper zijn dan in nederland

Precies dat; vuurwerk, alcohol, cosmetica (shampoo, tandpasta), frisdrank en tot slot een overbeladen auto en een tank benzine.
Bijna maandelijkse routine hier, minus het vuurwerk

Over een paar jaar ga ik sowieso al het vuurwerk kopen (en afsteken) in Duitsland, als het hier niet meer mag. Maar Duitsland ligt vanaf hier niet om de hoek dus nu houd ik het bij NL.

Nou laat maar is zien, geloof dr niks van eerlijk gezegd.

Bekijk voor de zomer maar eens een wat grotere freakactie (Haulerwijk, Haokan, Steenbergen, Breda, enzovoorts) dan zul je zien dat er ook goedkope cakes zijn.

Deze cake had ik bijvoorbeeld bij een winkel voor 3,75:

En deze voor 3,50:

ik denk dat beneden 4 euro wel erg enthousiast is, maar als je kijkt wat je rond of onder de 10 euro kan krijgen in outlet en freakacties. Tja, dan kies ik voor het nederlandse vuurwerk

Vergeet niet dat een beetje fatsoenlijke duitse cake al snel tussen de 15 en 25 euro zit. Er zitten leuke dingen tussen, Wild Star en Black Ice zijn leuk, maar in diezelfde prijsklasse is Nederland m.i. echt heer en meester.

Wat betreft budget spul zit in Nederland ook vooral de kracht in assortimentjes a la Silver of Platinum Box van Pangu. 6 stuks 16 of 19 schots cakes voor 3 a 4 tientjes.

Back
Bovenaan