Gratis, ik herhaal GRATIS! Collectors item te bestellen bij de gemeente Amsterdam.

Kan de federatie niet komen met een tegen initiatief ? een vuurwerkzone bord om op te hangen in de straat om aan te geven dat er in deze straat wel vuurwerk wordt afgestoken.

Walgelijk! Vooral de zin met het pakket bevat een bedank brief van de burgermeester ... Wat een k.. stad maar goed dit is nederland 2018 alles maar verbieden

Als ik dit soort borden in mijn straat zie verschijnen, zijn ze de volgende dag verdwenen. Daarnaast zal er ernstig gesprek plaats vinden met de verantwoordelijke

Is er dan ook een bepaalde afstand vanaf het bord waar je geen vuurwerk mag afsteken. Belachelijk dat zoiets kan, lekker burenruzies zaaien zo. En om 00:00 staat dat volk lekker buiten met de champagne.

"Na oud en nieuw vragen we u naar uw ervaringen" Wat denken we? 1, alles verliep zoals gewenst en iedereen ging meteen voor dood op de grond liggen voor de drammers van de straat of 2, ik had niet genoeg middelvingers voor iedereen en het liep uit de hand waardoor de politie eraan te pas moest komen en uiteindelijk vuurwerk de schuldige was. Nou ze doen maar lekker met hun vuurwerkvrije zones maar die stopt voor mijn huis. Dat is mijn zone, ik zal wel een poster ophangen en een bord aan de lantaarnpaal maar ik denk dat ze me wel zien. Nou woon ik gelukkig niet in Amsterdam maar als het daar gebeurt is het hek van de dam he.

Verschrikkelijk dit. Hoop vurig dat dit helemaal uit de hand gaat lopen. Verwacht bij mij in de straat binnen afzienbare tijd ook van dit soort bordjes. Tsja sorry buurman, je bent de enige die vuurwerk afsteekt dus we verzoeken u vriendelijk hier mee op te houden. Dacht het dus niet he.:mad:

@koala kan de federatie niet een template maken die we zelf kunnen uitprinten ? Hoesje er omheen en wij hebben een vuurwerkzone bord.

Een bedankbrief van de burgemeester

Gadverdegadverdamme! Ik vond haar een sterk debater en vroeger een leuk mens, maar de laatste tijd is die hele partij en zij in het bijzonder machtswellustig, tiranniek en fundamentalistisch geworden. Gevaarlijkste partij van dit moment, erger nog dan VVD of PVV.

Kan de federatie niet komen met een tegen initiatief ? een vuurwerkzone bord om op te hangen in de straat om aan te geven dat er in deze straat wel vuurwerk wordt afgestoken.

Ja! En dat hoeft niet gratis, daar hebben we wel een tientje ofzo voor nodig. Krijgen we er dan meteen ook een brief VOOOR de burgemeester bij, dat we graag vuurwerk willen blijven afsteken en borden hebben opgehangen dat we het graag in onze wijk houden? Vertellen we daarna wel over de leuke jaarwisseling die we gehad hebben.

Walgelijk! Vooral de zin met het pakket bevat een bedank brief van de burgermeester ... Wat een k.. stad maar goed dit is nederland 2018 alles maar verbieden

Amsterdam Nederland?

Ach maak je niet druk om een goedkoop geprint plaatje. Niks rechtsgeldig aan. Wat gaan ze doen? De politie bellen want ik heb zo'n bord hangen? :p

Alles wat vuurwerk in een kwaad daglicht zet is voor mij geen collectors item.
Ga wel wat met die linkse kraskaart doen:D

Huuuuuuhhhh, dit is echt de grootste bullshit ooit! Ik kan toch ook niet met mijn buren afspreken dat er vanaf nu geen auto's meer door de straat mogen, omdat wij er overlast aan hebben? En dan bordjes ophangen met de regels en er maar vanuit gaan dat iedereen dat wel snapt? Wat een flauwe kul zeg! Rechts op de pagina kan je je mening geven over het artikel (of een deel ervan), graag allemaal even klagen!

Amsterdam Nederland?

Ach maak je niet druk om een goedkoop geprint plaatje. Niks rechtsgeldig aan. Wat gaan ze doen? De politie bellen want ik heb zo'n bord hangen? :p

Ja, nadat ze met je gepraat hebben of je hun wensen wilt respecteren...en dan mag de politie ook nog even gaan bemiddelen. Hebben ze ook echt zin in, maar ja; moet van de burgemeester hè.

Ja, nadat ze met je gepraat hebben of je hun wensen wilt respecteren...en dan mag de politie ook nog even gaan bemiddelen. Hebben ze ook echt zin in, maar ja; moet van de burgemeester hè.

Euh, nee:

Spelregels
3. Houd rekening met buren die niet mee willen doen. (oooow er mag gewoon gestookt worden)
5. De afspraak voor de zone is een initiatief van jou en jouw buren. De gemeente en de politie controleren en handhaven deze afspraak daarom niet in de vuurwerkvrije buurtzone. De verwachting is dat buurtgenoten en eventuele passanten deze afspraak en de zone zullen respecteren.

Dus het wordt niet gehandhaafd. Er wordt van je verwacht dat je de wensen van 5 wijkgenoten respecteert, maar je mag alsnog vuurwerk afsteken want zij moeten ook rekening houden met jouw wensen. WTF?! Willen ze burgeroorlogen ontketenen ofzo?

Ik zou er niet van staan te kijken als er een stel malloten cobras tegenaan gaan plakken. Dit is uitlokken van problemen. Of willen ze dat juist?

Ik denk dat het wel de wat progressievere, hogerverdienden GL-buurten zijn die dit gaan uitvoeren, daar waar toch al minder gestookt wordt. De volksbuurten, waar meer gestookt wordt, gaan dit echt niet doen; er zitten altijd wel een paar zeikerds tussen maar die houden vaak hun mond omdat ze de rest van de wijk anders over zich heenkrijgen. Dus GL krijgt sws hun succesje hierin wel. Maar ga je kijken naar de verdeling welke wijken wel en welke niet vuurwerkvrij willen zijn, zul je toch een trend gaan zien die al snel de poten onder de GL argumenten wegzaagt. Demografie is belangrijk om in de gaten te houden in deze.

@koala kan de federatie niet een template maken die we zelf kunnen uitprinten ? Hoesje er omheen en wij hebben een vuurwerkzone bord.

Ligt hier niet een schone taak voor de vuurwerkbranche? Dit is toch geen werk meer voor een paar goedwillende vrijwilligers?

Back
Bovenaan