Melding bij inspectie leefomgeving en transport

Heb je een link naar publicatie in de Staatscourant? Heb je een link naar het nieuwe vuurwerkbesluit? Krijg het namelijk zo snel niet gevonden.

Zelf zou ik voor nu uitgaan van wat er op wetten.overheid.nl geschreven staat:

Foto gemaakt op nationale vuurwerkdag.

8CC92F92-7B3E-471D-98DE-B4B02AB34970.png

Laatst bewerkt:
Nee, het mag officieel wel.
De ontheffing is al verleend.
Is alleen nog niet officieel aangepast in het besluit (besluit aanpassen is geen sinecure), maar tot 25 kg, met nl. gebruiksaanwijzing, met CE, voldoend aan het RACT mag dus wel in NL ingevoerd worden zonder melding als consument tijdens de NL officiele verkoopdagen.

Plus het feit dat je jaarlijks op het nieuws de vuurwerktoeristen met volle auto's vuurwerk terug ziet komen over de grens.....men heeft dan weer de Lidl en de Aldi etc leeggekocht....

Officieel mag het niet, maar de politie doet er weinig aan en gedoogd het...

Nee, het mag officieel wel.
De ontheffing is al verleend.
Is alleen nog niet officieel aangepast in het besluit (besluit aanpassen is geen sinecure), maar tot 25 kg, met nl. gebruiksaanwijzing, met CE, voldoend aan het RACT mag dus wel in NL ingevoerd worden zonder melding als consument tijdens de NL officiele verkoopdagen.

Tijdens de verkoopdagen, ja. Vanaf 15 december zoals hier een stukje terug te lezen is, nee.

Hey Dames en heren - om maar even een oud topic op te hengelen. Ik kijk hier naar een vuurwerkbesluit uit 2016, wat de meest recente versie lijkt te zijn. Hierin staat de ontheffing nog niet verwerkt - is deze al doorgevoerd ergens? Dit zou namelijk toch vanaf 1-10-2018 het geval zijn?

Ik heb een paar weken geleden gekeken? zag nog niks staan waardoor je legaal vanaf 15 dec vuurwerk kan invoeren.

Wel staat er mbt het 25 kg gebeuren nog steeds eigen gebruik vermeldt als uitsluitingsgrond mbt de 25 kg regeling.

Dat vind ik een stuk interessanter dan wat 20 grams pijlen in DE mogen kopen.

Laatst bewerkt:
Tijdens de verkoopdagen en mits voor eigen gebruik telt die 25 kg regeling niet. Hoe dat met import zit weet ik niet.

Er staat me iets bij dat je dit jaar van af 15 dec al mag invoeren, en dan tot aan de verkoop dagen tot 25 kg? Daar heeft dinoroel het ook over.

In de wetgeving staat dat als het voor eigen gebruik is er geen 25 kg limit is tijdens de verkoop dagen.

tot 25 kg hoef je zo ie zo geen melding te doen

“Officieel” (als particulier) kan het wel (om geen onnodig gedoe bij een controle te krijgen)...als je het tussen 15dec en 31dec uit het buitenland haalt! Maar het hoeft niet, want:

In die periode is het “vrij verkeer van handelen” mits je onder de 25kg regel blijft en het vuurwerk aan de NL regelgeving voldoet.
(Dit “vrije verkeer van handelen” geldt (nu nog) voor alle EU-landen).

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan