Vuurwerkliefhebbers roepen op tot landelijk protest: ‘Dat gezeik wordt elk jaar erger

30 dec om 20:00 met een gas hoorn/toeter 1 minuut lang lijkt mij een veel beter plan.
maakt veel lawaai, in jou buurt hoor je op dat moment ook andere toeters (hopelijk) en de anti club kan dan niet zeiken over vuurwerk 'overlast', maar je hebt wel even je 'stem' laten horen.

Op een besloten Facebook groep? Daar ga je al...alles voor de leden/likes/clicks. Social media jeugd van nu ziet een grote spiegel voor de kop terwijl anderen zien dat dat enkel een bord is. Ikke Ikke Ikke maar nadenken over consequenties is er niet bij. Puur voer voor een algeheel verbod, is dit.

Stoere gassies hoor! Dank (not) voor het helpen verdwijnen van consumentenvuurwerk hè!

Kun je later aan je kids vertellen hoe je zelf vroeger nog vuurwerk mocht afsteken.

Ik doe mee 1x een nitraat en darnaa gwn vol cat 1 blijven stoken van de aldi... net zolang tot de politie komt.

Waan je alleen niet veilig wanneer je cat1 stookt. Het mag dan officieel het hele jaar afgestoken worden mits je er geen overlast door veroorzaakt. Willen ze je ergens op pakken dan zullen ze dat alsnog onder de noemer overlast doen.

Waan je alleen niet veilig wanneer je cat1 stookt. Het mag dan officieel het hele jaar afgestoken worden mits je er geen overlast door veroorzaakt. Willen ze je ergens op pakken dan zullen ze dat alsnog onder de noemer overlast doen.

Das met alles zo. Overlast, tja wat is overlast. Mensen zeiken tegenwoordig wel heel snel. Kijk de rijdende rechter maar eens. Is echt om te lachen.

Ik sluit me hierbij aan. Ik begrijp de beweegredenen en enerzijds is er nu een keer een tegengeluid, maar in mijn optiek niet het juiste. Dat er iets moet gebeuren is meer dan duidelijk en eigenlijk al te laat, maar in dit geval kan het leiden tot meer klachten bij het overlast meldpunt. Daarnaast is dit inderdaad voer voor de anti lobby. In het geval dat de anti en pro lobby met elkaar gaat debatteren en dit voorval komt ter sprake, dan heeft de anti lobby alle ruimte om elk argument zonder moeite van tafel te vegen. Ook heb ik het vermoeden dat de initiatiefnemers en eventuele deelnemers pubers zijn, aangezien ik de oproep tot protest ook al op youtube voorbij heb zien komen.

Dan moet je dat artikel even lezen, staat wel een foto bij. Dan word je vermoeden bevestigd. Koetje is hier toch mee begonnen en andere hebben dit mooi overgenomen.

Ik ben dan toch aan het werk in een vw winkel anders had ik ook wel wat gedaan. Ik denk zelf dat het weinig uithaalt maarja er wordt tenminste wat geprobeerd. Hier lees ik alleen maar dat dit niet de manier is. DOE DAN WAT!
want het gezeik omtrent de jaarwisseling wordt ieder jaar erger, en net of dit ervoor zorgt dat er nog meer klachten komen over vuurwerk denk dat dat wel meevalt. Ik wacht altijd tot 31 dec. Maar hier gaat t verder altijd vollop los als de verkoop start, dan maakt die enkele knal extra niks uit.
de media heeft gewoon de vinger in de pap en ze zouden de zeurdozen gewoon geen podium moeten geven. Tis traditie klaar, doe maar wat aan de overlast van dronken personen tijdens de jaarwisseling of ander gajes.

Er wordt genoeg gedaan door de branche op de achtergrond tot in de tweede kamer! Er gebeurt meer dan wij weten :wink:

Ik heb het al vaker gezegd: Laat nou gewoon elke klant in de vuurwerk winkel een handtekening zetten tegen het vuurwerkverbod, dan zit je zo aan de hoeveelheid handtekeningen, die nodig zijn voor een petitie tegen een vuurwerkverbod. Biedt die handtekeningen aan in Den Haag en de regering MOET! hierover dan gaan debatteren....
Ja precies, heb ik ook regelmatig geopperd. Juist in de winkels, desnoods ook in de webshops, dan heb je precies de goede doelgroep te pakken. Lijsten in de winkels en/of pc'tje op de balie met de petitie website erop, moet je eens zien hoeveel handtekeningen je dan bij elkaar sprokkelt.

Ik doe niet mee vind het een slecht initiatief.

Politie heeft het straks wel makkelijk uitzoeken bij wie ze een bezoekje kunnen brengen....

Tja, waar moet ik beginnen? Laat ik starten met het feit dat ik denk dat het goed is om een tegengeluid de wereld in te helpen. Vuurwerkcheck doet dit goed door middel van voorlichting (misschien wat laat, maar het is in elk geval serieus), www.nee-derland.nl doet het om de betutteling in het algemeen aan de kaak te stellen, en ik ken een importeur die 125.000 mensen gaat bereiken met een brief op een A3 flyer (daarover binnenkort meer).

Dit initiatief werkt in mijn ogen averechts. Zelfs ik denk: "heb je die idioten weer". Het beeld dat velen (onterecht) hebben van vuurwerkliefhebbers als 'tokkies', 'uitkeringstrekkers' en 'aso's' wordt hiermee alleen maar gevoed. Schijt hebben aan de regels, geen rekening houden met anderen, en rebels herrie maken als het 'hun' uitkomt.

Als ik tegenstander zou zijn, zou dit mijn beeld bevestigen, en zou ik sneller melding maken als er een knal in de buurt te horen is. En volgens mij is dat niet wat we willen.

In mijn ogen moeten we terug naar een jaar of 15 geleden. Vuurwerk staat voor een feestje, en dat feestje vieren we op 31 december. Ja, het is lastig voor huisdieren en veteranen, maar het is maar 1 dag in het jaar. Ja, het brengt risico's met zich mee, maar laten we voorlichten (destijds door SIRE) en de schade beperken. Want miljoenen Nederlanders vinden geluk in deze traditie (wat ik overigens een klotewoord en argument vind) en dat moeten we koesteren.

Dus houdt alsjeblieft op met het verzieken van ons geluk, hou je aan de regels. En voor de tegenstanders; vind hier een weg in, en laat mensen die er anders over denken alsjeblieft genieten tijdens de jaarwisseling.

Ludieke actie is het, meer niet. Niet anoniem, maar open en bloot. Soms is zoiets nodig om duidelijk te maken dat je het zat bent. Mag ik jullie herinneren aan de actie van de politie van een paar jaar terug, toen een complete snelweg werd lamgelegd door langzaam rijdende politie-auto's?

Hoe dan ook: deze jongens hebben in ieder geval de krant gehaald. Wie er volgt.

Ludieke actie is het, meer niet. Niet anoniem, maar open en bloot. Soms is zoiets nodig om duidelijk te maken dat je het zat bent. Mag ik jullie herinneren aan de actie van de politie van een paar jaar terug, toen een complete snelweg werd lamgelegd door langzaam rijdende politie-auto's?

Hoe dan ook: deze jongens hebben in ieder geval de krant gehaald. Wie er volgt.
Qua aandacht is het zeker prima! Ludiek aangezet, media gehaald, tegengeluid.
Als ze straks het vuurwerk afsteken achterwege laten en vervangen door anderszins herrie of iets anders ludieks, dan is er verder niets mis mee en een prima tegenreactie. Ze moeten er inderdaad wel voor zorgen dat ze zich niet als het stereotype "aso vuurwerkjochies, schijt aan de regels" profileren.

Back
Bovenaan