Politie controleert vrachtwagens bloemenveiling op illegaal vuurwerk

Scav

VWC Moderator
Forumleiding
De politie controleert de komende tijd op illegaal vuurwerk.

Donderdag werd al een grote controle uitgevoerd bij Royal FloraHolland in Rijnsburg. Bij de bloemenveiling werden ruim 50 vrachtwagens gecontroleerd op het illegaal vervoeren van vuurwerk.

Geen van de wagens had vuurwerk bij zich.

Bron

Het was dus een zeer succes en lonende actie. Ga maar niet berekenen wat de kosten waren van deze "operatie" :bonk:

Ik wist niet dat er een link was tussen bloemenveilingen en het vervoeren van illegaal vuurwerk :no:.
In eerste instantie dacht ik: "wat een kansloze actie". Later besefte ik me dat ze waarschijnlijk afgegaan zijn op een tip.
Op zich wel een leuk bericht voor het maken van woordspelingen:D.

Ach zolang ze cocaïne verstoppen tussen de bananen, waarom dan geen vuurwerk tussen de bloemen.

Ik wist niet dat er een link was tussen bloemenveilingen en het vervoeren van illegaal vuurwerk :no:.
In eerste instantie dacht ik: "wat een kansloze actie". Later besefte ik me dat ze waarschijnlijk afgegaan zijn op een tip.
Op zich wel een leuk bericht voor het maken van woordspelingen:D.

Dus aan de hand van een tip gaan ze een mega controle houden? :no:

Denk dat de overheid gewoon niet meer weet waar ze het moeten zoeken. Iets anders kan ik niet bedenken.

Echter, als je een probleem maakt als overheid zijnde. Namelijk door je eigen wetgeving te willen behouden ipv. De europese richtlijnen te volgen dan roep je ook wel het 1 en ander over je zelf af.

In de jaren 80 (en ook 90 denk ik) was dit algemeen bekend; bloemenrijders die naar Duitsland gingen namen wel eens wat mee voor de handel. Veel 'strijker adresjes' waren toen in Rijnsburg gevestigd, ik zat toen op de middelbare school in Oegstgeest, vandaar.. :rolleyes:
Ik kan me haast niet voorstellen dat dat tegenwoordig nog steeds gedaan wordt.

In de jaren 80 (en ook 90 denk ik) was dit algemeen bekend; bloemenrijders die naar Duitsland gingen namen wel eens wat mee voor de handel. Veel 'strijker adresjes' waren toen in Rijnsburg gevestigd, ik zat toen op de middelbare school in Oegstgeest, vandaar.. :rolleyes:

Altijd gaaf, die verhalen over vroegah!

Was in de Betuwe niet anders.
De vrachtwagens die hun appels en peren hadden gelost in België en Frankrijk gingen op de terugweg langs de winkels in België.

Toen Bex 100.000 klappers ging verkopen, zag het hele dorp rood van de snippers.
Menig oud en nieuw even gestopt met het afsteken van mijn super pakket, als er een blok de lucht in ging.

Back
Bovenaan