Drie minderjarigen betrapt met illegaal vuurwerk in Abrikoosstraat

Scav

VWC Moderator
Forumleiding
drie-minderjarigen-betrapt-met-illegaal-vuurwerk-in-abrikoosstraat.jpg

Handhavers hebben zaterdagmiddag drie minderjarige jongens betrapt met illegaal vuurwerk in de Abrikoosstraat in Utrecht Noord West.

Dat meldt de Handhaving van Utrecht.

Handhavers hoorden een harde knal en besloten te kijken wat er gaande was. Daar troffen zij de jongeren aan.

De drie zijn overgedragen aan de politie.

Het vuurwerk is in beslag genomen en de drie moeten naar Bureau Halt.

Bron

Sarcastisch bedoeld neem ik aan of keur jij het goed dat er buiten de 31e vuurwerk afgestoken wordt ?

Ik keur het wel goed, ja. Mits er rekening wordt gehouden met omgeving. M.a.w. lekker buiten de stad ergens in een bos waar niemand last van je heeft. Of ben jij ook zo'n betuttelaar en/of laat je ook alles maar bepalen door (wat) andere (willen)?

Wat een heilige boontjes zitten toch op dit forum.

hahahaha ja mooi he. Ik moet trouwens eerlijk bekennen dat ik nu ook niet meer afsteek buiten de toegestane tijden om ( ik wordt en ben wat ouder geworden, lol ) Naar vroeger deed ik het ook regelmatig, en ik stoor mij niet echt aan degenen die het wel doen. Het enige gevaar is dat de anti vuurwerk juppen weer reden hebben om te klagen.

hahahaha ja mooi he. Ik moet trouwens eerlijk bekennen dat ik nu ook niet meer afsteek buiten de toegestane tijden om ( ik wordt en ben wat ouder geworden, lol ) Naar vroeger deed ik het ook regelmatig, en ik stoor mij niet echt aan degenen die het wel doen. Het enige gevaar is dat de anti vuurwerk juppen weer reden hebben om te klagen.

Precies, voor alles is wel wat te zeggen. Als we cat 1 afsteken gaat de hele buurt ook naar www.vuurwerkoverlast.nl terwijl het gewoon mag. Laten we elkaar daarom onderling niet ook nog wat op de vingers gaan tikken. Iedereen hier weet denk ik wel wat het beste is om de traditie in stand te houden. En hoe men verantwoord moet stoken ook buiten de 31ste... mocht men dat willen.

Oh nu word ik betitteld als heilig boontje, mooi hoor maar zo was mijn opmerking niet helemaal bedoeld (en dat zal ik uitleggen).

Ik denk dat als iedereen zich zou houden aan de regels die er zijn wat betreft afsteektijden (en dan laat ik het afsteken tijdens de verkoopdagen buiten beschouwing) er lang niet zoveel voer voor de discussie zou zijn bij tegenstanders van vuurwerk dan nu het geval is. De laatste weken zie je enkel maar berichten over invallen, vernielingen, mensen die betrapt worden op het afsteken van vuurwerk etc. Het is nog steeds pas Oktober....

Al dit soort berichten zijn alleen maar koren op de molen van de tegenstanders en dus nog meer voer voor hen in de discussie die ieder jaar weer verder oplaait.
As men dan op dit soort fora zich daar niet eens van bewust is dan wil men schijnbaar ook niet de gevolgen inzien van dit soort dingen en dus bestaat de kans dat een totaalverbod er nog veel sneller zal zijn dan verwacht (ik twijfel er niet eens meer aan of er eerst nog andere producten verboden gaan worden).

Het gaat er mij zeker niet om om anderen te betuttelen of wat dan ook, want het zal mij een zorg zijn of je het risico wil lopen om in het buitenland te bestellen en daar problemen door te krijgen (en dat geldt ook voor het vervroegd afsteken).

Maar als pure liefhebber zou ik goed de P in hebben als ik over twee of drie jaar helemaal niets meer af mag steken, of denken jullie dat het zo'n vaart niet zal lopen ?

Net zoals Torr ben ik inmiddels ook ouder (en wijzer) en steek ik (en de rest van het gezin) enkel nog af tusen 18 uur en 1 uur (ondanks het feit dat het tot 2 uur mag heb ik geen zin om de buurt tegen me te krijgen zoals twee jaar geleden toen de overbuurman en de een bewoonster van 3 deuren verder kwamen klagen dat mijn zoon nog vuurwerk af stond te steken).
Dan kan je wel zeggen (zoals ik toen deed) het mag tot 2 uur, maar als een week later je splinternieuwe auto vol krassen staat heb je daar niet zo'n boodschap meer aan....

Fijn dat je het even uitlegt, het was ook de druppel die de emmer deed overlopen en had het misschien iets minder persoonlijk mogen formuleren.

Toen ik het las kwam het nu eenmaal heel heilig over en daar reageerde ik vrij snel op. Verder ook geen kwaade bedoelingen!

Dan kan je wel zeggen (zoals ik toen deed) het mag tot 2 uur, maar als een week later je splinternieuwe auto vol krassen staat heb je daar niet zo'n boodschap meer aan....

Omg, dit zegt meer over de zieke geest van de mensen ( waarschijnlijk ),die dus last van vuurerk hebben tijdens de toegestane tijden. En helaas kun je er natuurlijk geen vinger op leggen wie de auto heeft bekrast :mad:

Ik denk dat als iedereen zich zou houden aan de regels die er zijn wat betreft afsteektijden (en dan laat ik het afsteken tijdens de verkoopdagen buiten beschouwing) er lang niet zoveel voer voor de discussie zou zijn bij tegenstanders van vuurwerk dan nu het geval is. De laatste weken zie je enkel maar berichten over invallen, vernielingen, mensen die betrapt worden op het afsteken van vuurwerk etc. Het is nog steeds pas Oktober....

En dat is het ding, als je het goed doet, dus op de goede plekken waar je niemand tot last bent afsteekt rond deze tijd is er niks aan de hand. Dan word je ook niet gepakt, komt het ook niet in het nieuws etc etc. Maar ik respecteer zeker de mensen die er voor kiezen om gewoon binnen de tijden te blijven.

Omg, dit zegt meer over de zieke geest van de mensen ( waarschijnlijk ),die dus last van vuurerk hebben tijdens de toegestane tijden. En helaas kun je er natuurlijk geen vinger op leggen wie de auto heeft bekrast :mad:

Inderdaad, wel vermoedens maar die kan je niet hard maken

Elkaars eigendommen slopen gebeurt nooit zomaar. Ik keur het ook zeker niet goed maar ik denk dat hier iets word achtergehouden

Elkaars eigendommen slopen gebeurt nooit zomaar. Ik keur het ook zeker niet goed maar ik denk dat hier iets word achtergehouden

Mensen zijn echt zo, niet allemaal, maar je hebt er bepaalde zieke geesten tussen. Je gram niet kunnen halen op de ene manier, dan maar diegene terugpakken op een andere manier, het gebeurt.

Knap als je dat zo kan beoordelen, die "beste" man spoort niet..

Ik ben ook niet de enige in de straat die dit overkomen is (auto bekrast). Mijn buurman had het al eerder met dezelfde aso aan de stok gehad. Omdat die vond dat hij (op de openbare weg) een eigen parkeerplek had voor zijn deur.
De buurman vond dat hij zijn auto overal in de straat mocht parkeren (bij hem voor de deur was geen plek) en die liet hem daar dus staan.
Een paar weken later trof hij zijn auto 's ochtends ook bekrast aan (dan is het wel heel toevallig dat ik na dat akkefietje hetzelfde mee maak).
Ik heb aangifte gedaan en ook gerefereerd naar het verhaal van de buurman (die had ook aangifte gedaan), maar zonder bewijs kon de politie niks beginnen.Ik heb zelf maatregelen getroffen en bij een volgende keer (mocht die er ooit komen) weet ik wel wie het is....

Back
Bovenaan