Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wetgeving Duitsland

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Oorspronkelijk geplaatst door ATF Bekijk bericht
    Ben ik ook benieuwd naar!

    Wat ik zo weet speelt een discussie op landelijk niveau in D momenteel niet of is niet groot genoeg om breed uitgemeten te worden. Ook bij de oosterburen lopen de besmettingscijfers weer hoog op dus wie weet wordt de roep om een verbod net als vorig jaar daar wel binnenkort luider.. Op gemeentelijk niveau en wat grotere steden is er wel wat reuring.. maar dit moet je zien als de gemeentelijke verboden in NL..
    2024 >> 25

    Comment


      Ben hier niet heel erg in thuis maar in Duitsland komt het toch gewoon in de schappen te liggen? Mensen komen hun boodschappen toch wel doen of er vuurwerk ligt of niet.

      (Nu snap ik wel dat Nederlanders massaal de grens over komen, maar zit het probleem dan niet in de grenzen/controles?

      Comment


        Oorspronkelijk geplaatst door Kees Bekijk bericht
        Zijn ze trouwens in Duitsland ook bezig met een eventueel verbod, of speelt het daar helemaal niet?
        Ik heb wel zoiets gehoord dat ze in Duitsland de böller (knallers) willen gaan verbieden, maar niets over een verbod. Ik denk zelf ook niet dat ze dat gaan doen dit jaar...

        https://www.ndr.de/nachrichten/niede...ester1248.html
        Zo in mijn sas met sas..

        Comment


          Als nederland gaat verbieden komt duitsland er ook achteraan ….net als vorig jaar

          Comment


            Duitsland had vorig jaar alleen de verkoop verboden ivm winkelen. Het knallen was gewoon toegestaan!
            PJJJJJJJJJJJIIIIEEEEEEEEEEUUUUUWWWWWWWWWWWWW

            Comment


              Dst had toen ook beperkingen, zo mocht je volgens mij in bepaalde deelstaten niet afsteken en in de deelstaten waar het wel mocht alleen op prive terrein of op plekken waar weinig mensen kwamen.

              In de praktijk was dat als 'toerist/buitenlander zijnde' amper te doen weet ik van een forumlid hier. Die is van de 1 naar de andere plek weggestuurd en uiteindelijk maar naar Nederland gegaan waar het zelfs met een totaalverbod nog meer werd getolereerd.


              Maar goed, dat was vorig jaar. Ik weet van wat Duitse liefhebbers dat er in Duitsland ook wel wat weerstand is dit jaar maar zoals ik het heb vernomen is dat tot nu toe wat minder spannend dan bij ons. Al kan dat uiteraard nog in de loop van de dagen veranderen.

              Comment


                Klopt vorig jaar in Duitsland gegaan. Een groot drama. Alleen toegestaan op eigen terrein of natuurgebied. Natuurgebied mag dan weer geen ruhe/beschermd gebied zijn. Dat was bijna overal. Of te dicht bij de bebouwde kom. Oftewel al snel politie en boswachters die ons wegstuurden. Ivm te dicht op de wijk of vuurwerk(afval) in een bos. In Nederland konden we nog meer ons gang gaan…

                Comment


                  Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
                  Dst had toen ook beperkingen, zo mocht je volgens mij in bepaalde deelstaten niet afsteken en in de deelstaten waar het wel mocht alleen op prive terrein of op plekken waar weinig mensen kwamen.

                  In de praktijk was dat als 'toerist/buitenlander zijnde' amper te doen weet ik van een forumlid hier. Die is van de 1 naar de andere plek weggestuurd en uiteindelijk maar naar Nederland gegaan waar het zelfs met een totaalverbod nog meer werd getolereerd.


                  Maar goed, dat was vorig jaar. Ik weet van wat Duitse liefhebbers dat er in Duitsland ook wel wat weerstand is dit jaar maar zoals ik het heb vernomen is dat tot nu toe wat minder spannend dan bij ons. Al kan dat uiteraard nog in de loop van de dagen veranderen.
                  Nergens last van gehad, dit jaar sowieso weer.
                  PJJJJJJJJJJJIIIIEEEEEEEEEEUUUUUWWWWWWWWWWWWW

                  Comment


                    Oorspronkelijk geplaatst door tristen Bekijk bericht
                    Klopt vorig jaar in Duitsland gegaan. Een groot drama. Alleen toegestaan op eigen terrein of natuurgebied. Natuurgebied mag dan weer geen ruhe/beschermd gebied zijn. Dat was bijna overal. Of te dicht bij de bebouwde kom. Oftewel al snel politie en boswachters die ons wegstuurden. Ivm te dicht op de wijk of vuurwerk(afval) in een bos. In Nederland konden we nog meer ons gang gaan…
                    Niks gemerkt van drama in Duitsland met stoken. Wij zijn hier vlak over de grens gaan stoken. Van te voren een paar leuke locaties opgezocht. Al gaan we dit jaar, wat er ook gebeurt, gewoon in ons eigen land stoken...
                    Zo in mijn sas met sas..

                    Comment


                      Hoe staat het er hier voor? Valt er veilig te bestellen of gaat deze pest zich ook naar de oosterburen verplaatsen?

                      Comment


                        Nu krijg je hier weer talloze discussies en mensen die het beter denken te weten. Verbod niet aan de orde in Duitsland. Wel wellicht regels m.b.t. verkoop in supermarkten i.v.m. de drukte vaak daardoor.

                        Comment


                          Ik denk zelf dat het in Duitsland ook mis gaat en dat ophalen daar ook niet mogelijk is. Ik kan gelukkig aan een uittreksel komen van KVK. Ik ga 1 december meteen naar Duitsland om vuurwerk in te slaan

                          Comment


                            Best kans dat het daar weer dichte niet-essentiële winkels wordt (hier ook)

                            Comment


                              Even afwachten wat er in DE gebeurt, anders mooi daar een huisje huren met wat liefhebbers en stoken met die handel.

                              Comment


                                Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
                                Best kans dat het daar weer dichte niet-essentiële winkels wordt (hier ook)
                                Heb je de nieuwe regels wel meegekregen die gisteren zijn vastgelegd? Duitsland gaat werken met een 3G, 2G en 2G plus beleid om de economie draaiende te houden en zodoende niets dicht te hoeven gooien. Ook discotheken zijn momenteel gewoon nog open tot 06.00 uur.

                                In*Duitsland*komen*landelijk strengere coronamaatregelen*zodra de*bed-bezetting in ziekenhuizen*bepaalde*drempelwaarden overschrijdt. Dat hebben bondskanselier Angela Merkel en de leiders van de zestien deelstaten donderdagmiddag afgesproken.
                                Bij een*hospitaliseringsindex (aantal opgenomen coronapatiënten per 100.000 inwoners in een week ) van drie*of meer wordt de*2G-regel*ingevoerd, wat betekent dat plekken als horeca taboe zijn voor niet gevaccineerden. Bij een*index van zes*of meer komt de*2G-plus regel, waarbij gevaccineerden en mensen die zijn genezen van corona een*negatief testresultaat*moeten tonen in bijvoorbeeld discotheken of bars.*Bij een*index van meer dan 9*komen nog strengere maatregelen.*

                                Comment

                                Working...
                                X