Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brandende Cakeboxen

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #16
    Altijd wel eentje die vlamvat.. Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	IMG_20220101_002058.jpg
Vertoningen:1
Grootte:64,5 KB
ID:	1592706

    Derest er bij zetten en 3uur later:
    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	IMG_20220101_032743.jpg
Vertoningen:1
Grootte:122,8 KB
ID:	1592707

    Volgende dag het as even opvegen en klaar is kees

    Comment


      #17
      Wat je meestal ziet is dat het buitenste papier en karton van de cake begint te smeulen, daar waar het lont lang/onderdoor heeft gebrand. Als daar omheen dan ook nog eens kartonnen verpakking zit zoals bij een cakebox of compound dan is het natuurlijk kwestie van tijd voordat de boel heet genoeg is en ontbrandt

      Misschien is het een idee voor de branche om de buitenverpakking van geïmpregneerd papier te maken, maar goed mij boeit het persoonlijk niet dat het in de fik vliegt. Alleen zo jammer voor de day after foto's als er alleen nog maar een hoop as te zien is

      Comment


        #18
        NL spul moet toch brandwerend geïmpregneerde labels hebben? Weet nog dat hele batch van een Evo box er om afgekeurd werd. NL spul zie ik zelden in de fik vliegen, ik lees hier behalve The Branco ook enkel buitenlands spul.

        Ik steek het altijd zelf in de fik met wat bioethanol, leuk vuurtje, blijft hoopje as over die veegwagen zo weg heeft eerstvolgende ronde.

        Comment


          #19
          Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
          NL spul moet toch brandwerend geïmpregneerde labels hebben? Weet nog dat hele batch van een Evo box er om afgekeurd werd. NL spul zie ik zelden in de fik vliegen, ik lees hier behalve The Branco ook enkel buitenlands spul.

          Ik steek het altijd zelf in de fik met wat bioethanol, leuk vuurtje, blijft hoopje as over die veegwagen zo weg heeft eerstvolgende ronde.
          Ikzelf heb altijd enkel spul uit Nederland, en hier vliegen ieder jaar verschillende compounds in fik.
          Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

          Comment


            #20
            Compoundboxen worden erg warm, voordoor deze in brand gaan. Ik vindt het goede manier om het op te ruimen. De volgende dag alles wegvegen en klaar.

            Comment


              #21
              ik schiet gewoonlijk behoorlijk wat compounds af, en 70% vat vlam.
              voor mij geen probleem meer, vind het wel altijd spijtig maakt de day afther foto tog minder uniek..
              Fireworks is a lifestyle

              Comment


                #22
                Bij mij ging de Carolla Blue wel in de fik heb het rustig laten uitbranden en de volgende dag netjes opgeveegd.

                Comment


                  #23
                  Gebeurd best vaak inderdaad, maar vooral ook als er een kleine windje staat. De buitenkant kan wel voorzien zijn van een brandwerende laag, maar het brandende lont loopt naar binnen, daar begint het vaak ook te smeulen.

                  Ik houd (als het kan) een tuinslang bij de hand. Gaat dat niet, dan een volle gieter en een emmer met water.

                  Comment

                  Working...
                  X