Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brandende Cakeboxen

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Brandende Cakeboxen

    Ik merk het tegenwoordig elk jaar, cakeboxen die na het schieten gaan afbranden.

    Voor ons geen groot drama, maar wel koren op de molen van de zeikers en vuurwerk haters.

    Ik zou hier in de buurt al een hele hoop gezeik kunnen vermijden moesten de boxen niet beginnen fikken.

    Ik heb er dit jaar een brandblusser op leeggespoten, maar daarna gingen ze nog altijd branden.

    Hoe doof ik deze het beste uit zodat ze niet staan te branden?

    Ik wil de vuurwerk haters echt geen extra munitie geven om onze hobby te verpesten.

    #2
    wij hebben zelf altijd standaard 2 emmers water buiten staan als we gaan stoken. als we klaar zijn gewoon even een emmer erover gooien en klaar is kees. Makkelijk en gratis

    Sowieso is het fijn als je wat water paraat hebt staan. stel iemand keijgt iets in zijn ogen of tegen zijn hoofd, jas etc, dan kan je meteen dempen/afkoelen mocht dat nodig zijn.

    En veel voorbereiding kost het niet...iedereen heeft wel een emmer in huis..groot voordeel is ook, zoals je zelf al aangeeft, dat de buren etc het ook waarderen als ze zien dat je goed voorbereid te werk gaat en het afsteken serieus neemt.

    is bij ons trouwens elk jaar wel dat de dozen in brand vliegen..

    Comment


      #3
      Bij mij dit jaar geen enkele die in brand vloog en die van mijn neef allemaal zeer vreemd.
      Maar wij stoken altijd alles op anders heb je een stuk of 20 containers nodig om de rommel kwijt te kunnen.
      Maar brandblusser werkt niet je moet er gewoon water over gieten.

      Comment


        #4
        Hier vlogen ze ook in de fik, geeft veel troep achteraf.

        Comment


          #5
          Heb na de show gelijk 10 emmers water eroverheen gejast. Probleem opgelost.

          Comment


            #6
            Een vuurton neerzetten en ze na het afsteken er in gooien.

            Trouwens als cakes/enz in Nederland in de fik vliegen, is het artikel gelijk afgekeurd.
            Kom zei de vis in de vissenkom.

            Comment


              #7
              Cakeboxen/compounds gaan regelmatig na afloop in de fik inderdaad maar dat vind ik juist perfect, het ruimt zichzelf op. Het is ook geen overdreven vuur wat er vanaf komt maar ik snap dat je het vlak naast een auto niet wilt hebben ( al moet je je afvragen of je daar sowieso je vuurwerk wel wilt neerzetten ). Bij ons gaan ze na afloop sowieso de vuurton in dus mij maakt het eigenlijk niet zo uit. Beste wat je kan doen is de box als ie begint te fikken gewoon even aan de kant schoppen. Als je er water over wilt gooien dan is dat ook een kleine moeite natuurlijk maar in mijn optiek niet nodig.

              Comment


                #8
                Had 2 boxen dit jaar gehaald en beiden brandden dit jaar af. Had een Supercharged Sensation van Saloon Roger, waarvan het laatste deel met de 2 salvo's niet af was gegaan, maar de box stond gelijk al goed te branden. Het was dus afwachten en bijstanders waarschuwen niet er naar toe te lopen. Na een kwartier gingen ze uiteindelijk alsnog af. Blijft vervelend.

                Maar aan de andere kant ruimt het zichzelf wel op. Spaart ruimte in de container :-)

                Comment


                  #9
                  Juist ideaal als ze nasmeulen en daarna zelf opbranden. Snel in de vuurton er mee en direct alles mooi opgeruimd.
                  -Step outside the box to see the real picture-

                  Comment


                    #10
                    met de wind die er was is het niet zo gek dat ze in de fik vlogen vooral als ze nog na stonden te smeulen. maar idd een emmertje water erover heen en je voorkomt dat het in de fik vliegt.

                    Comment


                      #11
                      Tja, bij mij gaat alles wat geschoten is sowieso op het vuur, dus

                      Maar om gezeik te voorkomen zeg je, nou ze zeiken toch wel, ook al vatten ze geen vlam. Ben die azijnzeikers toch spaugend zat
                      Vuurwerk doet de duivels dansen

                      Comment


                        #12
                        Juist ideaal, ruimt zich vanzelf op. Dag erna ligt er alleen nog een hoop as. Dat hebben we in vuilniszakken gedaan en naar de vuilnisbelt gebracht.

                        Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	686CA009-77AE-4CD7-82F8-2F457913F426.jpg
Vertoningen:2
Grootte:141,2 KB
ID:	1592661

                        Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	FE7DF00F-C887-4CD4-97D8-9E39D5F07E7E.jpg
Vertoningen:1
Grootte:88,5 KB
ID:	1592662
                        Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                        Comment


                          #13
                          Alles in de vuurkorf of op een hoop. De volgende dag gooi ik de kleistoppen in de GFT bak.

                          Comment


                            #14
                            Mooie hoop omepje! Hier vatte enkel de Elegant Night en The Branco vlam, verder nog een enkele cake. Inderdaad maar uit laten branden en de dag erna opvegen!
                            BKV Liefhebber 🐉🐲 BurnitPyromaniacs 💥🎆

                            Comment


                              #15
                              Heb zelf maar de Corolla Blue en mn losse cakes in de vuurton gegooid, denk namelijk niet dat ze spontaan in de fik zouden vliegen. Ik had ook een hoop snippers opgeveegd, dat ontbrandde zo toen het op een hoop lag. Scheelt weer vegen.
                              Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

                              Comment

                              Working...
                              X