Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2019/2021 Was de laatste jaarwisseling met consumentenvuurwerk

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #76
    Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
    Ik werk ook al decennia met meest ouderen en allemaal balen ze van de dreunen, vooral buiten oudjaarsavond, die juist genieten van siervuurwerk en vinden dat erbij horen.
    Herkenbaar. Mijn moeder werkt al jaren in de thuiszorg en onder een bejaardenflat waar ze wekelijks komt zit een bescheiden GBV dealer (Feestwinkel Schuur, Emmen). De eigenaar van deze winkel steekt de 31e na sluitingstijd altijd even een showtje af op het parkeerterrein en die mensen vinden het geweldig. Kijken er naar uit zelfs.

    Comment


      #77
      Oorspronkelijk geplaatst door omepje Bekijk bericht
      Ik werk al 18 jaar in een verpleeghuis met mensen met dementie, en ieder jaar weer worden er bewoners voor de ramen gezet die het prachtig vinden. Waar ze wel van schrikken zijn de dikke knallen, maar gewoon het siervuurwerk wordt gewaardeerd hoor.
      Nou fijn dat jij dit ook zo ervaart. Ze zitten al de hele godganse dag binnen in hun kamertjes. En nu wordt er ook nog de betuttelende aanname gedaan dat ze er last van zouden hebben.

      Ze staan al met hun neuzen tegen de ramen als er een bus of auto stopt die hun even uit hun monotome bestaan trekt. Mijn ervaring is ook dat ze vuurwerk prachtig vinden en er de hele avond op zitten te letten of ze wat zien.

      Comment


        #78
        Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
        Overal? 16 van de 342 gemeenten....

        Oh, lokaal, je bedoelt rond natuurgebieden of verzorgingshuizen enzo... Die zijn er nu toch al jaren? Iemand last van, behalve de bejaarden die het siervuurwerk tegen hun zin in moeten missen?
        Dat valt me mee, ik was echt in de veronderstelling dat het meer dan 50% al zo was.
        Vuurwerk is een passie!

        Comment


          #79
          Ik wens jullie allemaal veel plezier met het ophalen van jullie vuurwerk.
          https://www.youtube.com/watch?v=PuM61fwgX-c

          Comment


            #80
            Vanwege mijn doordeweekse baan spreek ik veel mensen, waaronder vaak ouderen. Dan maak je nog wel eens een praatje en in deze tijd gaat het natuurlijk over de jaarwisseling. Het verhaal wat ik hoor is vrijwel constant hetzelfde.

            "Nee ik blijf overdag wel binnen, al de kwajongens met die harde knallen, maar om 12 uur ga ik lekker naar buiten/voor het raam staan kijken. Want dat siervuurwerk hoort er echt bij."

            En het beeld wat ook heel duidelijk is, is dat veel mensen echt nog denken dat het (zware) knalvuurwerk legaal is. Dan hoor je: "Siervuurwerk hoeven ze van mij niet te verbieden, want dat is heel mooi, maar dat ze dat zware spul en dat al weken lange geknal eens gaan verbieden wordt hoogtijd." Als je ze dan verteld dat het afsteken vóór 31-12 18.00 uur en alle knalvuurwerk reeds verboden is, dan zie je ze soms echt verbaasd kijken. Dan hoor je nog wel eens "Laat de politie dan potverdorie eens gaan handhaven."

            Tsja, wat wil je ook als de meeste grote media meewerkt aan de linkse anti-campagne en de polarisatie alleen maar vergroot.

            Comment


              #81
              Oorspronkelijk geplaatst door boozebelly Bekijk bericht
              Herkenbaar. Mijn moeder werkt al jaren in de thuiszorg en onder een bejaardenflat waar ze wekelijks komt zit een bescheiden GBV dealer (Feestwinkel Schuur, Emmen). De eigenaar van deze winkel steekt de 31e na sluitingstijd altijd even een showtje af op het parkeerterrein en die mensen vinden het geweldig. Kijken er naar uit zelfs.
              Viavia ken ik degene die het daar afsteekt. Heb je berichtje doorgestuurd en hij vond het erg leuk om te lezen!

              Comment


                #82
                Oorspronkelijk geplaatst door MGMT Bekijk bericht
                Dat valt me mee, ik was echt in de veronderstelling dat het meer dan 50% al zo was.
                Komt omdat het grotere steden zijn, qua aantal inwoners zul je nu wel in de buurt van 50% komen met enkel die 16 gemeenten... Maar weer stad vs platteland probleempje... Hier dingvan VVD burgemeester met een GL/PVDD gemeenteraad; die laatste willen het tuurlijk verbieden, maar burgemeester snapt dat het niet handhaafbaar is en laat het aan landelijk verbod. Tja, ik heb liever een zinloos gemeentelijk verbod, dan een zinvol landelijk verbod want met verkoopverbod (nee, DE/BE wordt 'm niet, dan illegale circuit en die straffen heb ik liever niet, heb nog een kat om voor te zorgen... )

                Comment


                  #83
                  Oorspronkelijk geplaatst door Gerald1980 Bekijk bericht
                  Viavia ken ik degene die het daar afsteekt. Heb je berichtje doorgestuurd en hij vond het erg leuk om te lezen!
                  Ha leuk man, kleine wereld Gister nog een bestelling bij hun opgehaald

                  Comment

                  Working...
                  X