Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kan jij deze hobby missen?

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #61
    Joh, Fire... relax man. Iedereen hier is liefhebbert of freak of wat dan ook. Maar een ieder vult ook zijn of haar hobby op een andere manier in.
    Vrij veilig, draag een vuurwerkbril!

    Comment


      #62
      Oorspronkelijk geplaatst door Pyro Is Art Bekijk bericht
      Joh, Fire... relax man. Iedereen hier is liefhebbert of freak of wat dan ook. Maar een ieder vult ook zijn of haar hobby op een andere manier in.
      Daar gaat de hele topic vraag juist ook niet om Pia.
      Ik ben juist heel relaxed met een enorme schik erbij.

      Gaat niet om invullen van je hobby maar of je het kan missen.
      Waarom je het zou moet missen, wordt helemaal niet gevraagd. Whuhaha...

      Ik had trouwens voordat ik het over die kruitstromen had, de vraag allang netjes on-topic beantwoord.

      Comment


        #63
        Dus je punt is dat je geen punt hebt en puur een in jouw ogen zinloze off-topic discussie loopt te voeden. Wow, Tina, just wow.

        Comment


          #64



          Oorspronkelijk geplaatst door firewire Bekijk bericht
          Niet verdrietig van worden joh, is ‘t niet waard.
          Dezen hebben duidelijk geen kruit door hun aderen stromen.
          Lekker laten gaan...
          Gelukkig maar dat er geen kruit door m'n aderen stroomt. Bij jou worden duidelijk verschillende cellen aangetast daardoor.

          Je vuurwerkhobby/passie afhankelijk laten zijn van een vuurwerkverbod.:
          Gelukkig ontgaat ook mij die denkwijze volkomen...
          Vuurwerkhobby of passie zit ook wel een verschil in he.
          Oorspronkelijk geplaatst door firewire Bekijk bericht
          Begin jij nou ook al?

          Vooroordelen? Waar zie jij die staan dan?
          https://www.specsavers.nl/aanbiedingen/sale-50p-korting

          Dat sommigen hier geen kruit door de aderen hebben stromen is een waarheidsgetrouwe constatering.
          Oh, kan mij niet herinneren dat ik mijzelf recent heb laten bloedprikken. Of kruitprikken beter gezegd.

          Moeten we allemaal hetzelfde zijn dan hiero?
          Nobody is the same...

          Wou jij zeggen dat er geen onderscheidt is tussen: Liefhebbers, gelegenheids stokers, freaks, gepassioneerden, hobbyisten, liefhebbers

          De topic-vraag gaat niet over een hobby 1)anders invullen 2)veranderen 3)wijzigen 4)stoppen en wat jullie er nog allemaal meer van maken...

          De vraag is ‘Kan jij deze hobby missen?’
          Als we alleen ja of nee zouden antwoorden, was er vast wel iemand die de 'waarom-discussie' had aangegaan.

          En die heb ik in een eerdere post keurig ‘on topic’ met NEE beantwoord.
          Oorspronkelijk geplaatst door firewire Bekijk bericht
          Pak de Dikke van Dale erbij en zet de betekenissen achter de volgende aanduidingen.

          Liefhebber: Iemand die veel van iets houdt.

          Hobbyist: Iemand die iets als hobby doet.

          Gelegenheids gebruiker: Het woord is verkeerd gespeld of staat niet in het gratis woordenboek.

          Junky: Het woord is verkeerd gespeld of staat niet in het gratis woordenboek.

          Gezelligheid mens: Het woord is verkeerd gespeld of staat niet in het gratis woordenboek.

          Freak: Fanaat. Enthousiasteling.

          Liefhebber: Had ik die niet al geantwoord?

          Gepassioneerde: Het woord is verkeerd gespeld of staat niet in het gratis woordenboek.

          Fanaat: Fanatiek liefhebber.

          Wannabe: Het woord is verkeerd gespeld of staat niet in het gratis woordenboek.

          Zwabber: Uit draden bestaande veger op een steel.

          Bezetene: Krankzinnige.

          Gelegenheid supporter: Het woord is verkeerd gespeld of staat niet in het gratis woordenboek.

          Hooligan: Gewelddadige jongere.

          Meegenieter: Het woord is verkeerd gespeld of staat niet in het gratis woordenboek.


          En wbt het antwoord op je eerste vraag.

          Daarmee wordt je geboren en deel je met gelijken.
          Gelijken? We moesten toch niet allemaal hetzelfde zijn?
          Zoiets voel je en behoef je niet te vragen.

          No hard feelings.
          Ik heb bijvoorbeeld niks met bijvoorbeeld voetbal of breien, terwijl het misschien wel jou passie is.
          Oorspronkelijk geplaatst door firewire Bekijk bericht
          Jullie laten je ‘liefde’ voor vuurwerk afhangen ve verbod.
          Nee, ik laat alleen m'n liefde voor (zelf) vuurwerk afsteken tijdens oud & nieuw afhangen van een verbod.

          Een gepassioneerde doet dat niet.
          Over illegaal afsteken gaat het ook al niet.
          Jullie leggen slechts alleen die link.

          De meesten met een vuurwerk passie kunnen prima zonder afsteken.
          Want we zeggen allemaal dat we ook geen shows meer zullen bezoeken, of naar Valencia of Italië gaan afreizen?
          Jullie kunnen dat niet snappen en zullen dat ook niet omdat jullie niet met een vuurwerk passie geboren zijn maar misschien met een passie voor sportauto’s of tuinieren oid...

          Jullie begrijpen dat niet en dat hoeft ook helemaal niet.
          Oorspronkelijk geplaatst door firewire Bekijk bericht
          Moeten we tot elkaar komen dan?

          Maar als het je gerust stelt.

          Jij bent een bovengemiddelde gepassioneerde vuurwerkliefhebber zonder dat er kruit door je aderen stroomt die heel verdrietig zal worden ve verbod en blijkbaar toch geen bovengemiddelde gepassioneerde vuurwerkliefhebber blijkt te zijn als ie bij een afsteek verbod, vuurwerk compleet de rug toekeert.
          Waar wordt dat gezegd dan?

          ‘Je hoeft niet persé af te steken om vuurwerk in je hart te kunnen sluiten.’

          Eenieder bepaalt voor zichzelf wat ie bij die stelling voelt!
          Oorspronkelijk geplaatst door firewire Bekijk bericht
          Jah ik vind het ook fantastisch.

          En alleen maar omdat ik zei dat niet iedereen kruit door de aderen heeft stromen.

          Al het overige hebben ze er zelf bijgehaald en het antwoord op de werkelijke vraag die niet eens over vuurwerk afsteken gaat, laten ze onbeantwoord.

          De vraag is niet ‘Kan jij je vuurwerkhobby missen als je niet zelf mag afsteken’.
          Maar toch denken ze allemaal die kant op te moeten denken en dat de hobby valt of staat met zelf vuurwerk afsteken.
          Dus als je alleen het stoppen met zelf afsteken benoemt, ben je volgens jou gelijk helemaal klaar met vuurwerk? Over vooroordelen gesproken...

          Ik zit al bijna mijn halve leven om het jaar, tijdens oud en nieuw voor mijn werk ver in het buitenland, dus om het jaar geen vuurwerk hebben kunnen afsteken met oud en nieuw...

          Owjeeh wat ben ik nu?!
          Een 90% liefhebber. Want een beetje liefhebber zorgt toch op zijn minst voor een baan waar hij i.p.v. om het jaar, eens in de 5 jaar ver in het buitenland is.

          Echt bijzonder grappig.
          Absoluut. Van VWC kan makkelijk een documentaire op Comedy Central worden uitgezonden.
          Oorspronkelijk geplaatst door firewire Bekijk bericht
          Daar gaat de hele topic vraag juist ook niet om Pia.
          Ik ben juist heel relaxed met een enorme schik erbij.

          Gaat niet om invullen van je hobby maar of je het kan missen.
          Waarom je het zou moet missen, wordt helemaal niet gevraagd. Whuhaha...
          Is wel zo fijn en netjes als men weet waarom, lijkt mij.

          Ik had trouwens voordat ik het over die kruitstromen had, de vraag allang netjes on-topic beantwoord.
          Oorspronkelijk geplaatst door firewire Bekijk bericht
          Nee.

          Waarom zou ik?
          Niets moet, alles mag.
          Waarom deze stelling?
          Uit belangstelling.
          Vergaat de wereld?
          Ooit wel een keer.
          Ivm ooit mogelijk een vuurwerk verbod?
          Hoorde dit nog bij de vorige vraag?
          Ben je depressief?
          Sinds ik van vuurwerk247hobbyistlegende naar vuurwerkinminderemateliefhebberlegende ben gegaan niet meer.

          Deze hobby is een passie en ik heb echt geen idee waarom men erover na zou moeten gaan denken of men zonder deze hobby/passie, kan-en/of moet.
          De passie verlies je ook niet, maar als ik bijvoorbeeld een strafblad moet riskeren om m'n hobby te kunnen beoefenen, is de keuze snel gemaakt he.

          Al krijg je 25jaar gevangenisstraf of wordt je blind en doof, dan nog kan je deze hobby/passie houden.
          Zal niet weten waarom niet...
          Mwah, weet niet of vuurwerk in Braille nog zo leuk zal blijven.
          Oorspronkelijk geplaatst door firewire Bekijk bericht
          Precies, dus lekker laten gaan...

          Gevalletje ‘zwabbers’.
          Bezems?

          Niks verkeerds aan, maar ze zijn gewoon anders...
          Iedereen is toch anders?

          Heb nu wel een voorgevoel (of vooroordeel om in het thema te blijven) dat dit een aardig lange reactie in de discussie is geworden. Dus alvast mijn excuses hiervoor.
          ┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┓

          Comment


            #65
            Zucht...
            Deze topic geeft maar weer eens weer hoe Nederland in elkaar zit.
            Kom zei de vis in de vissenkom.

            Comment


              #66
              beastmode gaat opgepakt worden, want bovenstaande was gewoon schriftelijke moord

              Comment


                #67

                Comment


                  #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door the cigarman Bekijk bericht
                  Zucht...
                  Deze topic geeft maar weer eens weer hoe Nederland in elkaar zit.
                  "Ah toe Bonzo, wil je nog 1x in dit draadje reageren? ah toe?!?"

                  Nou vooruit dan. Firewire zal daar wellicht anders over denken (aanname), maar ik zie mezelf niet als klankbord voor heel Nederland. Dus het feit dat Firewire in de clinch ligt met (voornamelijk) mij wil niet zeggen dat we in deze discussie representatief zijn voor 'heel Nederland' ('nee gelukkig niet', hoor ik je nu denken).

                  Maar misschien zegt je zucht nog wel het meeste.

                  Comment


                    #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door bonzo26 Bekijk bericht
                    "Ah toe Bonzo, wil je nog 1x in dit draadje reageren? ah toe?!?"

                    Nou vooruit dan. Firewire zal daar wellicht anders over denken (aanname), maar ik zie mezelf niet als klankbord voor heel Nederland. Dus het feit dat Firewire in de clinch ligt met (voornamelijk) mij wil niet zeggen dat we in deze discussie representatief zijn voor 'heel Nederland' ('nee gelukkig niet', hoor ik je nu denken).

                    Maar misschien zegt je zucht nog wel het meeste.
                    Gewoon omdat het kan.
                    Zucht!
                    Kom zei de vis in de vissenkom.

                    Comment


                      #70
                      De nieuwe Drama/Soap serie ”VWC” om 18:00 op Net5

                      Comment


                        #71
                        Als je niet zonder kan dan ben je toch verslaafd ?

                        Bij een verbod zal ik het zeer jammer vinden en dan ga ik wat anders doen, mijn leven draait namelijk niet maar om 1 hobby.

                        Comment


                          #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
                          Als je niet zonder kan dan ben je toch verslaafd ?

                          Bij een verbod zal ik het zeer jammer vinden en dan ga ik wat anders doen, mijn leven draait namelijk niet maar om 1 hobby.
                          Smerige zwabber die je er bent!!111
















                          J/k

                          Comment


                            #73
                            Ach stoppen gaat niet maar of er nou een verbod komt of niet, oud en nieuw is niet meer zoals vroegahh.
                            Ik gaat het nu al anders doen, met oud en nieuw een beetje vuurwerk de rest van het budget gaat besteed worden aan buitenlandse trips.
                            Heb alles wel gezien en gedaan wat afsteken betreft maar ik geniet gewoon meer van woeste shells en battaria's in het buitenland ipv 30 compounds afsteken met oud en nieuw.
                            Of ik nu een zwabber, loser, of nepper ben: "I don't give a shitt" iedereen beleeft het op zijn eigen manier.
                            De Barraq's in Malta de Battaria's in Italië de Mascaleta's in Spanje de rocket festival in Thailand allemaal soorten vuurwerk met een eigen beleving, passie en cultuur.

                            Comment


                              #74
                              Bah wat een kortzichtigheid hier allemaal.
                              December Will Be Magic Again!!

                              Comment


                                #75
                                ach jongens de vraag lijkt mij toch simpel???kan je zonder of niet in mijn geval Antwoord ja(tis toch geen noodzakelijk levensbehoefte).andere invalshoek"Ben je er blij Mee"NEE nee nee en nogges nee als de hobby Al 45jaar onderdeel uitmaakt van je leven Ben je hier niet blij mee NEE dus.

                                Comment

                                Working...
                                X