Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kan jij deze hobby missen?

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #46
    Wat een vooroordelen zeg. Dat iemand een hobby anders invult dan jou wil niet zeggen dat het geen liefhebbers/freaks zijn. Dat iemand geen strafblad kan/wil riskeren is niet meer dan terecht als je werk of een gezin hebt. Als je dat niet in kan zien is dat pas kortzichtig.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

    Comment


      #47
      Oorspronkelijk geplaatst door omepje Bekijk bericht
      Wat een vooroordelen zeg. Dat iemand een hobby anders invult dan jou wil niet zeggen dat het geen liefhebbers/freaks zijn. Dat iemand geen strafblad kan/wil riskeren is niet meer dan terecht als je werk of een gezin hebt. Als je dat niet in kan zien is dat pas kortzichtig.
      Begin jij nou ook al?

      Vooroordelen? Waar zie jij die staan dan?

      Dat sommigen hier geen kruit door de aderen hebben stromen is een waarheidsgetrouwe constatering.

      Moeten we allemaal hetzelfde zijn dan hiero?

      Wou jij zeggen dat er geen onderscheidt is tussen: Liefhebbers, gelegenheids stokers, freaks, gepassioneerden, hobbyisten, liefhebbers

      De topic-vraag gaat niet over een hobby 1)anders invullen 2)veranderen 3)wijzigen 4)stoppen en wat jullie er nog allemaal meer van maken...

      De vraag is ‘Kan jij deze hobby missen?’

      En die heb ik in een eerdere post keurig ‘on topic’ met NEE beantwoord.
      Laatst aangepast door firewire; 27 January 2020, 08:57.

      Comment


        #48
        Oorspronkelijk geplaatst door omepje Bekijk bericht
        Wat een vooroordelen zeg. Dat iemand een hobby anders invult dan jou wil niet zeggen dat het geen liefhebbers/freaks zijn. Dat iemand geen strafblad kan/wil riskeren is niet meer dan terecht als je werk of een gezin hebt. Als je dat niet in kan zien is dat pas kortzichtig.
        100% dit idd.
        Sterker nog, deze kortzichtigheid heeft een naam in de vorm van een drogreden



        Als vuurwerk verboden wordt is het wat mij betreft gewoon klaar. Ga niet mijn baan, hebben en houden op het spel zetten. Prima als jij dat doet, maar als je die verwachtingen over anderen hebt ben je wat mij betreft een onvolwassen kleuter

        Comment


          #49
          @firewire: wanneer heb je dan WEL kruit door je aderen snuiven?

          Overigens, je plaatst mensen nog steeds in hokjes. In je laatste stukje alleen al 3x en daarna noem je je vooroordelen 'waarheidsgetrouwe constateringen' terwijl het overloopt met subjectiviteit (alles volgens jouw richtlijnen, opvattingen en waardeoordeel). Of ben jij naast gepassioneerde liefhebbende vuurwerkfreak orakel van beroep?

          Comment


            #50
            Oorspronkelijk geplaatst door bonzo26 Bekijk bericht
            @firewire: wanneer heb je dan WEL kruit door je aderen snuiven?

            Overigens, je plaatst mensen nog steeds in hokjes. In je laatste stukje alleen al 3x en daarna noem je je vooroordelen 'waarheidsgetrouwe constateringen' terwijl het overloopt met subjectiviteit (alles volgens jouw richtlijnen, opvattingen en waardeoordeel). Of ben jij naast gepassioneerde liefhebbende vuurwerkfreak orakel van beroep?
            Pak de Dikke van Dale erbij en zet de betekenissen achter de volgende aanduidingen.

            Liefhebber:

            Hobbyist:

            Gelegenheids gebruiker:

            Junky:

            Gezelligheid mens:

            Freak:

            Liefhebber:

            Gepassioneerde:

            Fanaat:

            Wannabe:

            Zwabber:

            Bezetene:

            Gelegenheid supporter:

            Hooligan:

            Meegenieter:


            En wbt het antwoord op je eerste vraag.

            Daarmee wordt je geboren en deel je met gelijken.
            Zoiets voel je en behoef je niet te vragen.

            No hard feelings.
            Ik heb bijvoorbeeld niks met bijvoorbeeld voetbal of breien, terwijl het misschien wel jou passie is.

            Comment


              #51
              @Firewire...

              okay okay, maar los van de Dikke van Dale, snap ik het nog steeds niet.

              Ik ben het hele jaar met vuurwerk bezig, al meer dan 30 jaar.
              Had van al dat geld ook een hele mooie auto kunnen kopen.
              Ik ben heel actief hier op het forum, en in het verleden ook op andere fora
              Afgelopen jaar heb ik op 1 dag 1000km afgelegd om mijn favoriete artikelen te scoren
              Ja, ik stop met vuurwerk tijdens oud & nieuw na een totaalverbod

              In welk hokje pas ik nu dan het beste volgens jou?! En wat maken al die labels, hokjes, aanduidingen uberhaupt uit? Is het een classificatie, waaraan rechten ontleend kunnen worden?

              Los daarvan, ben jij niet in de positie om te bepalen welk label mensen op het forum hebben. Je kent (verreweg) de (meeste) leden niet. Je kent mij niet. Op basis waarvan denk jij dan te kunnen bepalen welke aanduiding uit de Dikke Van Dale er bij mij hoort. Uitsluitend op basis van het al dan niet stoppen met vuurwerk tijdens oud & nieuw na een verbod (waar dus ook sociale- en maatschappelijke argumenten meewegen, los van ieders labeltje).

              p.s. er wordt echt niemand geboren met kruit in de aderen. Zojuist nog even nagevraagd bij een verloskundige.

              Maar goed, ik heb niet de illusie dat we tot elkaar gaan komen

              Comment


                #52
                Oorspronkelijk geplaatst door Vipergq Bekijk bericht
                100% dit idd.
                Sterker nog, deze kortzichtigheid heeft een naam in de vorm van een drogreden



                Als vuurwerk verboden wordt is het wat mij betreft gewoon klaar. Ga niet mijn baan, hebben en houden op het spel zetten. Prima als jij dat doet, maar als je die verwachtingen over anderen hebt ben je wat mij betreft een onvolwassen kleuter
                Jullie laten je ‘liefde’ voor vuurwerk afhangen ve verbod.

                Een gepassioneerde doet dat niet.
                Over illegaal afsteken gaat het ook al niet.
                Jullie leggen slechts alleen die link.

                De meesten met een vuurwerk passie kunnen prima zonder afsteken.
                Jullie kunnen dat niet snappen en zullen dat ook niet omdat jullie niet met een vuurwerk passie geboren zijn maar misschien met een passie voor sportauto’s of tuinieren oid...

                Jullie begrijpen dat niet en dat hoeft ook helemaal niet.

                Comment


                  #53
                  Oorspronkelijk geplaatst door bonzo26 Bekijk bericht
                  @Firewire...

                  okay okay, maar los van de Dikke van Dale, snap ik het nog steeds niet.

                  Ik ben het hele jaar met vuurwerk bezig, al meer dan 30 jaar.
                  Had van al dat geld ook een hele mooie auto kunnen kopen.
                  Ik ben heel actief hier op het forum, en in het verleden ook op andere fora
                  Afgelopen jaar heb ik op 1 dag 1000km afgelegd om mijn favoriete artikelen te scoren
                  Ja, ik stop met vuurwerk tijdens oud & nieuw na een totaalverbod

                  In welk hokje pas ik nu dan het beste volgens jou?! En wat maken al die labels, hokjes, aanduidingen uberhaupt uit? Is het een classificatie, waaraan rechten ontleend kunnen worden?

                  Los daarvan, ben jij niet in de positie om te bepalen welk label mensen op het forum hebben. Je kent (verreweg) de (meeste) leden niet. Je kent mij niet. Op basis waarvan denk jij dan te kunnen bepalen welke aanduiding uit de Dikke Van Dale er bij mij hoort. Uitsluitend op basis van het al dan niet stoppen met vuurwerk tijdens oud & nieuw na een verbod (waar dus ook sociale- en maatschappelijke argumenten meewegen, los van ieders labeltje).

                  p.s. er wordt echt niemand geboren met kruit in de aderen. Zojuist nog even nagevraagd bij een verloskundige.

                  Maar goed, ik heb niet de illusie dat we tot elkaar gaan komen
                  Moeten we tot elkaar komen dan?

                  Maar als het je gerust stelt.

                  Jij bent een bovengemiddelde gepassioneerde vuurwerkliefhebber zonder dat er kruit door je aderen stroomt die heel verdrietig zal worden ve verbod en blijkbaar toch geen bovengemiddelde gepassioneerde vuurwerkliefhebber blijkt te zijn als ie bij een afsteek verbod, vuurwerk compleet de rug toekeert.

                  ‘Je hoeft niet persé af te steken om vuurwerk in je hart te kunnen sluiten.’

                  Eenieder bepaalt voor zichzelf wat ie bij die stelling voelt!

                  Comment


                    #54
                    Jongens jongens, het is nog maar januari hoor!

                    Comment


                      #55
                      Oorspronkelijk geplaatst door firewire Bekijk bericht
                      Moeten we tot elkaar komen dan?

                      Maar als het je gerust stelt.

                      Jij bent een bovengemiddelde gepassioneerde vuurwerkliefhebber zonder dat er kruit door je aderen stroomt die heel verdrietig zal worden ve verbod en blijkbaar toch geen bovengemiddelde gepassioneerde vuurwerkliefhebber blijkt te zijn als ie bij een afsteek verbod, vuurwerk compleet de rug toekeert.

                      ‘Je hoeft niet persé af te steken om vuurwerk in je hart te kunnen sluiten.’

                      Eenieder bepaalt voor zichzelf wat ie bij die stelling voelt!

                      Iets met een kronkel...

                      Comment


                        #56
                        Ik moet echt zo hard lachen om deze discussie...waar gaat dit over joh? Haha

                        Comment


                          #57
                          Oorspronkelijk geplaatst door Vipergq Bekijk bericht


                          Als vuurwerk verboden wordt is het wat mij betreft gewoon klaar. Ga niet mijn baan, hebben en houden op het spel zetten.
                          Alsof men hun "hele hebben en houden" op t spel zet door wat vuurwerk af te steken, de 31e. Jij denkt echt dat politie en justitie elke ongehoorzame, vuurwerkafstekende vader, zal beboeten of voor de rechter zal slepen? Overdrijven is ook een vak.
                          Vrij veilig, draag een vuurwerkbril!

                          Comment


                            #58
                            Oorspronkelijk geplaatst door firewire Bekijk bericht
                            Moeten we tot elkaar komen dan?

                            Maar als het je gerust stelt.

                            Jij bent een bovengemiddelde gepassioneerde vuurwerkliefhebber zonder dat er kruit door je aderen stroomt die heel verdrietig zal worden ve verbod en blijkbaar toch geen bovengemiddelde gepassioneerde vuurwerkliefhebber blijkt te zijn als ie bij een afsteek verbod, vuurwerk compleet de rug toekeert.

                            ‘Je hoeft niet persé af te steken om vuurwerk in je hart te kunnen sluiten.’

                            Eenieder bepaalt voor zichzelf wat ie bij die stelling voelt!
                            Ik vind dit. Jij vindt dat. We vinden niet hetzelfde. Een forum is er (ook in januari) om te discussieren, maar laten we er geen eindeloze discussie van maken. We hoeven immers niet tot elkaar te komen (dat heb ik ook nergens geschreven).

                            Wel jammer dat ik nu nog steeds niet weet wat ik precies ben, maar daar zal ik (ook zonder kruit in mijn aderen) mee moeten leren leven.

                            Anyway: wat mij betreft weer terug na de stelling

                            Comment


                              #59
                              Oorspronkelijk geplaatst door Giygas Bekijk bericht
                              Jongens jongens, het is nog maar januari hoor!
                              Ik schaar Firewire onder het volgende:

                              - Gepassioneerde
                              - Bezetene
                              - Fanaat
                              - Hooligan

                              Nog suggesties?
                              Vrij veilig, draag een vuurwerkbril!

                              Comment


                                #60
                                Oorspronkelijk geplaatst door ATF Bekijk bericht
                                Ik moet echt zo hard lachen om deze discussie...waar gaat dit over joh? Haha
                                Jah ik vind het ook fantastisch.

                                En alleen maar omdat ik zei dat niet iedereen kruit door de aderen heeft stromen.

                                Al het overige hebben ze er zelf bijgehaald en het antwoord op de werkelijke vraag die niet eens over vuurwerk afsteken gaat, laten ze onbeantwoord.

                                De vraag is niet ‘Kan jij je vuurwerkhobby missen als je niet zelf mag afsteken’.
                                Maar toch denken ze allemaal die kant op te moeten denken en dat de hobby valt of staat met zelf vuurwerk afsteken.

                                Ik zit al bijna mijn halve leven om het jaar, tijdens oud en nieuw voor mijn werk ver in het buitenland, dus om het jaar geen vuurwerk hebben kunnen afsteken met oud en nieuw...

                                Owjeeh wat ben ik nu?!

                                Echt bijzonder grappig.

                                Comment

                                Working...
                                X