Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Besloten] Importeursdemo Rubro Vuurwerk 10 - september - 2020

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Oorspronkelijk geplaatst door MichelAngelo Bekijk bericht
    Je hebt hierin volkomen gelijk wat mij betreft. Ik ben er sinds jaar en dag, door de jaren heen bij vele demo’s. Ik was vorige week ook twee keer aanwezig. Was ik soms ook wat minder enthousiast. Daar schoten ze alles per twee en daar irriteerde ik me juist weer omdat ze dat ook bij de waaiers deden. Alles liep door elkaar heen, geen touw aan vast te knopen. Ishapes mogen ze van mij gerust per twee schieten, maar waaiers solo. Je ziet wat voor reacties je nu krijgt. Van deze afstand soloschieten is geen vergelijk met wat je in de straat beleeft. Dan sta je er onder en niet op tig meter zoals nu. Als je dan ook nog een stream bekijkt van gebrekkige kwaliteit dan heb je natuurlijk een vertekend beeld. Zowel ter plekke als voor je beeldscherm.

    Je zal hier dus moeten relativeren. Dan zijn er wat mij betreft wel wat aardige artikelen. Leider Spielerei, cracker finale xl bijvoorbeeld. De transbomber vond prima (wel wat gewijzigd volgens mij) en ze grote broer beter dan vorig jaar. De Immortal vond ik dan weer niet meer zoals hij was. Maar........ ik heb sowieso betere demos van Rubro meegemaakt. Ik vond het karig. Geen drankje, geen snackje, geen vlaggetje of banner.... de entourage was er niet en ook dat hoort bij een demo wat mij betreft. Het ontbreken daarvan doet de algehele beleving geen goed.
    Als liefhebber wil je natuurlijk graag dat er per stuk wordt geschoten, heb ik mij ook jaren druk over gemaakt. Maar... nu zie je wel dat het voor de consument, maar zelfs voor een aantal liefhebbers toch een andere indruk geeft. En uiteindelijk gaat het daar wel om. Als je de topics leest heeft Broekhoff vorige week (in mijn ogen terecht) meer indruk gemaakt dan Rubro gisteren. En dat is wat je wilt bereiken. In de eerste plaats bij de winkeliers, maar tegenwoordig ook bij de filmende liefhebbers en de kijkers thuis. En dan is dubbel schieten zo gek nog niet.

    Wel denk ik dat de waaiers vorige week te dicht bij elkaar stonden waardoor het inderdaad rommelig werd. Ik neem aan dat ook Broekhoff hier wel iets van heeft geleerd. Sterker nog; op dag 2 stonden de cakes al een stuk verder uit elkaar dan de dag ervoor.

    Wat betreft de aankleding van de demo ben ik het met je eens; de bedoeling is dat je de winkelier in de watten legt, en dat is niet helemaal gelukt denk ik. Natuurlijk gooit corona roet in het eten, maar het kán wel.

    Comment


      Heb de demo achteraf gezien video, maar doet er verder niet toe.

      Voor mij nu wel duidelijk geworden dat je met 20mm geen topbak maakt, heb het nu niet alleen over Rubro, maar ook andere importeurs. Afgelopen jaar was men niet voor niets lyrisch over de 50mm single shots, kaliber is wel degelijk belangrijk.

      Hoop dat Rubro volgend jaar kan vernieuwen, ik zie vaak dezelfde/vergelijkbare type effecten terugkomen over de gehele lijn (budget tot top-segment).

      Spielerij, Hardcoard helium zou ik wel bestellen.

      De oude bakken zijn nog wel goed, maar gaan al een tijdje mee en worden nu ingehaald door de realiteit.

      Ze mogen van mij best dubbel schieten, zolang het maar niet teveel door elkaar gaat en niet te beoordelen valt.

      Comment


        Oorspronkelijk geplaatst door Edraket0802 Bekijk bericht
        Tuurlijk is het in het echt anders dan op een livestream. Maar de effecten en uitwerkingen van de producten veranderen er niet door. Rubro heeft zeker mooie producten maar dat er nu nou iets vernieuwends bij zat?.....
        Nee daar kan ik je niet meer dan gelijk in geven. Ik wilde het compliment gewoon maken omdat iedereen dit al jaren wilt en Rubro het nu eindelijk heeft gedaan. En ik weet dat wanneer je er real life bij staat dat dit veel beter wordt ervaren.

        Verder vond ik 90% van wat er werd geschoten teleurstellend. Veel crackling inderdaad ( wat ik normaal geen probleem vind maar in deze getallen wel ) , alleen maar kleine kalibers van 20mm en 25mm, weinig vernieuwends. De Immortal Gold stak er met kop en schouders bovenuit en dat zegt ook wel veel over het niveau van de rest. De Tramsbomber Champions Edition was wel heel erg goed trouwens. De Transbomber kwam een beetje cheap over maar dat heb ik bij alle demo's, dat is echt een bak waar je onder moet staan.

        Maar dit is allemaal beoordeeld vanaf de livestream dus ik hoopte nog enigzins m'n mening te kunnen bijstellen bij de video's die gemaakt zijn. Maar dat is helaas ook nog niet gebeurd.. Rubro had bij mij sinds een paar jaar echt een streepje voor qua vuurwerk, vernieuwing etc. Maar dat is een beetje door gisteren te niet gedaan met de nieuwe artikelen. Dit was niet waar ze om bekend stonden bij mij helaas.

        Comment


          Hierbij mijn video van de finale:
          --> Vuurwerkevents.nl <--

          Comment


            Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
            Nee daar kan ik je niet meer dan gelijk in geven. Ik wilde het compliment gewoon maken omdat iedereen dit al jaren wilt en Rubro het nu eindelijk heeft gedaan. En ik weet dat wanneer je er real life bij staat dat dit veel beter wordt ervaren.

            Verder vond ik 90% van wat er werd geschoten teleurstellend. Veel crackling inderdaad ( wat ik normaal geen probleem vind maar in deze getallen wel ) , alleen maar kleine kalibers van 20mm en 25mm, weinig vernieuwends. De Immortal Gold stak er met kop en schouders bovenuit en dat zegt ook wel veel over het niveau van de rest. De Tramsbomber Champions Edition was wel heel erg goed trouwens. De Transbomber kwam een beetje cheap over maar dat heb ik bij alle demo's, dat is echt een bak waar je onder moet staan.

            Maar dit is allemaal beoordeeld vanaf de livestream dus ik hoopte nog enigzins m'n mening te kunnen bijstellen bij de video's die gemaakt zijn. Maar dat is helaas ook nog niet gebeurd.. Rubro had bij mij sinds een paar jaar echt een streepje voor qua vuurwerk, vernieuwing etc. Maar dat is een beetje door gisteren te niet gedaan met de nieuwe artikelen. Dit was niet waar ze om bekend stonden bij mij helaas.
            Ja zeker netjes en ook wel gedurfd om alles singel te schieten!
            En ze hebben goede producten alleen er zijn dit jaar toch importeurs die met andere unieke producten komen. Op zich een goede vooruitgang natuurlijk.
            Feit blijft dat Rubro ook wel een goed gevestigd merk is die goede items in de stal heeft.
            Benieuwd wat Mania vanavond presenteert!!

            Comment


              Volledig met je eens

              Comment


                Oorspronkelijk geplaatst door MichelAngelo Bekijk bericht
                Je hebt hierin volkomen gelijk wat mij betreft. Ik ben er sinds jaar en dag, door de jaren heen bij vele demo’s. Ik was vorige week ook twee keer aanwezig. Was ik soms ook wat minder enthousiast. Daar schoten ze alles per twee en daar irriteerde ik me juist weer omdat ze dat ook bij de waaiers deden. Alles liep door elkaar heen, geen touw aan vast te knopen. Ishapes mogen ze van mij gerust per twee schieten, maar waaiers solo. Je ziet wat voor reacties je nu krijgt. Van deze afstand soloschieten is geen vergelijk met wat je in de straat beleeft. Dan sta je er onder en niet op tig meter zoals nu. Als je dan ook nog een stream bekijkt van gebrekkige kwaliteit dan heb je natuurlijk een vertekend beeld. Zowel ter plekke als voor je beeldscherm.

                Je zal hier dus moeten relativeren. Dan zijn er wat mij betreft wel wat aardige artikelen. Leider Spielerei, cracker finale xl bijvoorbeeld. De transbomber vond prima (wel wat gewijzigd volgens mij) en ze grote broer beter dan vorig jaar. De Immortal vond ik dan weer niet meer zoals hij was. Maar........ ik heb sowieso betere demos van Rubro meegemaakt. Ik vond het karig. Geen drankje, geen snackje, geen vlaggetje of banner.... de entourage was er niet en ook dat hoort bij een demo wat mij betreft. Het ontbreken daarvan doet de algehele beleving geen goed.
                Ben het volledig met je eens, gaf een zuinig gevoel gisteravond.

                Comment


                  Voor de liefhebber de gehele demo:
                  --> Vuurwerkevents.nl <--

                  Comment


                    Ik moet zeggen dat ik al zeker vijf jaar lang elk jaar minder enthousiast word over Rubro. Langzaamaan introduceert het bedrijf steeds meer kleine kaliber potjes met pruttelwerk. De toppers in de collectie zijn altijd producten van enkele jaren oud. Elk jaar wordt het gewoon een tandje minder. Vernieuwend vind ik Rubro allang niet meer. Ook deze demo heb ik niets vernieuwends gezien - gebaseerd op de livestream en films die nu op het forum staan. Leider Spielerei is nog wel goed (maar ook niet vernieuwend). Alleen Flightdeck vind ik echt een goede nieuwkomer en ook redelijk vernieuwend.


                    Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht
                    En ook de Transbomer XXL is en blijft echt een rammer.
                    Oorspronkelijk geplaatst door Thresher Bekijk bericht
                    Zaten echt wel een aantal mooie tussen, persoonlijk vond ik die transbomber xxl wel lekker, dat gaat wel los in de straat.
                    Oorspronkelijk geplaatst door Edraket0802 Bekijk bericht
                    Veel crackling, rood en goud maar op de Transbomber xxl na vond ik het weinig spannend.
                    Ik wil overigens even benadrukken dat de Transbomber XXL niet bij Rubro geschoten is bij de demo. De Transbomber Champions Edition is juist geschoten. Dat is een wezenlijk ander product. Maar de namen zijn zeer verwarrend. Let er op met het plaatsen van je bestelling of het online plaatsen van je films.
                    Laten we lekker link gaan doen!

                    Comment


                      Inmiddels alweer twee dagen geleden dat ik aanwezig was bij de demo van Rubro. Zeker in vergelijking met gisteren, bij de demo van Vuurwerkmania, vond ik Rubro zeker enigszins tegenvallen. Veel producten in een klein kaliber (tot 20mm), veel i-shape boxen met hoog tempo en magere effecten, veel crackling. Jammer! Waar Rubro voorheen bekend stond om zijn dikke 30mm boxen, lijkt dat iets verschoven te zijn richting kleinere kalibers. Voor de consument prima, voor ons als liefhebbers minder. Desalniettemin een aantal prima producten gezien, maar veelal bestaande artikelen (Transbomber en Transbomber CE).

                      Wat betreft de entourage: daar kunnen de heren van Rubro weinig aan veranderen i.v.m. het bekende virus. Ook wat betreft de stream: het leek alsof er donderdagavond minder goede verbinding was (wel 4G+, maar minder vloeiend dan tijdens Magnum/Broekhoff). We zijn altijd aan het kijken hoe de stream verbeterd kan worden. Onlangs is er ook een nieuwe statief aangeschaft, maar de beeldkwaliteit, daarvan zijn we toch vooral afhankelijk van de verbinding!
                      Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                      Comment

                      Working...
                      X