Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Internationaal vuurwerkfestival Knokke-Heist 2008

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #76
    Oorspronkelijk geplaatst door moontan Bekijk bericht
    Bedankt voor je commentaar Gerko.
    Ik ben benieuwd naar de show van Italie.
    Ik heb nog geen filmbeelden gezien.
    Wil je die dan graag zien?

    Comment


      #77
      Ik ben net terug van Knokke-heist, en het was echt een geweldige show vandaag Die Afrikanen kunnen er wat van!

      Ik heb de show van Italië en Spanje helaas niet kunnen zien omdat ik toen nog op vakantie was, dus ik kan moeilijk vergelijken..




      Ik zal straks de foto's even uploaden, eerst nog even wat drinken want het was daar veel te druk

      EDIT:
      Ik heb de foto's ge-upload en ze staan in mijn foto-threat:
      klikerdeklik

      rembo
      Laatst aangepast door Rembo; 24 August 2008, 01:58.
      H.C. Pyrotechnics

      Comment


        #78
        Was een leuke show uitteraard, ik vond Soldi wel beter en ik blijf volhouden vanaf 10 seconde na de show dat, dat de winnaar is
        Dat was gewoon een geweldige show.

        Er klapte denk ik zeker wel 10 tot 20 bommen net boven de grond dit keer, waar ik en vast nog vele leuke plaatjes van hebben.

        Comment


          #79
          Hier wat foto's, op de eerste 2 foto's zie je 2 lage bommen.















          Comment


            #80
            In afwachting op de mooie beelden van Red Baron, hier vast twee korte fragmenten van de show van Zuid Afrika


            + YouTube Video
            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


            + YouTube Video
            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

            Comment


              #81
              Het tweede filmpje is naar mijn mening volgens mij de finale van Soldi.

              Het komt me bekend voor.

              Comment


                #82
                Vuurwerkfestival lokt 70.000 toeschouwers
                Vanavond kijken naar Thailand, Zweden rondt woensdag af


                DUINBERGEN - De 29ste editie van het Internationaal Vuurwerkfestival lokte de voorbije dagen 70.000 toeschouwers naar Duinbergen. Elke avond wordt voor een ton aan vuurpijlen de lucht ingeschoten. Vanavond is Thailand aan de beurt, woensdag wordt het festival afgesloten door Zweden.



                Spanje, Italië, Zuid-Afrika en Thailand waren al aan de beurt met hun hoogstandjes. Tot nu toe blijkt het Italiaanse familiebedrijf Soldi uit Pian di Sco, dat alle bommen en vuurpijlen zelf vervaardigt, de publiekslieveling. De Italianen kregen er precies niet genoeg van. De kleuren die de hemel sierden, lokten een spontaan applaus uit bij de duizenden toeschouwers. Hoewel Spanje en Zuid-Afrika het publiek ook kon bekoren wordt Italië voorlopig getipt als winnaar. Het is nu afwachten wat Thailand in petto heeft. Zweden sluit woensdag, als winnaar van 2007, het festival af.

                Enkele uren voor de bommen de lucht worden ingeschoten wordt op een afgebakend stuk strand een ton vuurwerk in speciale buizen geplaatst. 'Per avond wordt 12.000 euro de lucht ingeschoten. Het staat ieder land vrij om nog meer vuurwerk af te schieten. Zuid-Afrika heeft zo'n 1.100 knallers gelanceerd waar tweehonderd voor de finale. In samenspraak met de firma wordt een plan opgesteld die de volgorde bepaald wanneer de bommen worden afgeschoten. De ontsteking wordt vanop afstand door de computer gestuurd. Het gevaar wordt zo tot het minimum beperkt maar dit sluit niet uit dat een ontstoken pijl, die niet de lucht ingaat, problemen kan veroorzaken', vertelt Piet Deprez van fireworks Hinderickx.

                De Belgische firma Hinderickx, die sinds jaren het vuurwerk plaatst, kijkt al uit naar volgend jaar wanneer de dertigste editie van het vuurwerkfestival plaatsheeft.

                Comment


                  #83
                  Bij deze ook nog even mijn verslagje van Zaterdag, en de film...

                  Afgelopen weekend heb ik weer kunnen genieten van een spetterend showtje in Knokke/Heist...
                  Hier een klein fotoverslagje..

                  Na een paar gezellige uurtjes in Baarle, kwamen we na een flinke rit in Knokke aan. Auto konden we moeilijk kwijt, maar na een klein half uurtje gelukkig toch een plekje kunnen vinden. Snel naar het strand, en nog net voor het donker wat plaatjes kunnen schieten..






                  Volgend jaar neem ik mn hengels mee denk....


                  En ook mn vliegers


                  Prachtig strand daar, en toen we verder liepen zag ik het bord waar we voor kwamen..
                  In de verte zagen we de prachtige opbouw staan, en mee ging het looptempo omhoog. Ook het looptempo van de politie ging omhoog, en het duurde niet lang of hij gebaarde met zijn arm dat we niet verder mochten. Ik zwaaide terug met mijn statief, en begreep al dat we richting boulevard moesten.
                  Jammer, dit jaar dus helaas geen plaatjes van de opbouw..
                  Toen we boven kwamen schrok ik van de enorme drukte....whoo, wat een volk zeg. Ik keek naar de punt waar ik afgelopen jaar stond, en die zag al helemaal zwart van de hoofden. Ai, en nu?
                  We liepen verder en daar zag ik Monsterking staan, even een handje en wat kletsen. Ondertussen werd het steeds drukker, en we moesten nu toch maar eens een plek gaan zoeken. En wie zagen we daar? Apollo en zijn maat kwamen ons schreeuwend tegemoet We liepen met zijn allen verder..
                  Opeens zag ik iets, 2 horecakramen, waar nog geen mensen achter stonden, en een dranghek wat open stond.
                  Perfect plekje, en helemaal blij pakte ik mijn spullen uit.
                  Gelukkig liep er een vrouwelijke agente recht voor mijn neus, toch maar even vragen aan haar....Ja, dat mag wel hoor, en glimlachend liep ze weg.
                  Leuke dame, en op wat strandhuisjes na, stonden we toch aardig dichtbij de schietplek.

                  Net voor de show begon, had Blazuhh de pech dat hij met een lege batterij zat. Gelukkig had ik mijn fotocamera ook nog bij, dus hij heeft toch wat leuke foto's kunnen maken. Blazuhh er zaten echt hele mooie bij, hier mijn 2 favorieten:




                  Ik heb de hele show kunnen filmen, het viel niet mee omdat er veel strandhuisjes voor me stonden, ook stonden we aardig dichtbij
                  Toch is er best een gave film uitgerold, 20 minuten prachtig vuurwerk met een betoverende melodie..
                  Op wat kleine dingen na een prima show, ik zou zeggen veel kijkplezier met de film..

                  Klik Hier

                  Verder nog iedereen die in Knokke was harstikke bedankt, het was een heftig avondje met een nog heftiger nachtje...

                  Groeten ,

                  Thunderboy

                  Comment


                    #84
                    Maandagavond is het de beurt aan Thailand om het vuurwerkspektakel waar te maken in Knokke-Heist. Het bedrijf Thailand Fireworks & International Pyrotechnics uit Bangkok won het vuurwerkfestival trouwens al een keer in 2003. Het was toen met exotische nieuwigheden als de Silver Titanium Brocade, Purple Kamuro en Serpentine Heart, dat de Thaise vuurwerkmakers de jury bekoorden en de overwinning binnenrijfden. Ondertussen heeft het bedrijf weer nieuwe pijlen op z’n boog. Onder meer maakt het crossette effect nogal wat ophef. Daarbij wordt een kruisvorm gecreëerd in een vuurwerkster, die dan vervolgens in vier sterstukken uiteenbarst. Naast het verzorgen van vuurwerk bij feestelijkheden en voor grote hotels in Thailand heeft het bedrijf in het verleden ook z’n sporen verdiend met shows in Kuwait, Maleisië, Cambodia en Macao. De 29ste editie van het Internationaal Vuurwerkfestival lokte de voorbije dagen reeds zo'n 70.000 toeschouwers naar de badstad. Zweden, de winnaar van vorig jaar, sluit woensdag het Vuurwerkfestival af.

                    Bron:
                    Maandagavond is het de beurt aan Thailand om het vuurwerkspektakel waar te maken in Knokke-Heist. Het bedrijf Thailand Fireworks & Internati...


                    Comment


                      #85
                      Prachtig verslag en mooie foto,s Thunderboy
                      Bedankt voor het delen
                      De film ga ik nu downloaden

                      Comment


                        #86
                        Oorspronkelijk geplaatst door moontan Bekijk bericht
                        Prachtig verslag en mooie foto,s Thunderboy
                        Bedankt voor het delen
                        De film ga ik nu downloaden

                        Graag gedaan Moontan....
                        Hopelijk ga je genieten van de film...Ik had niet zo'n beste plek, terwijl we toch een dik uur van te voren er al waren
                        Het was ook de eerste keer dat ik mijn nieuwe statief heb gebruikt, dat kun je wel terugzien in de film hahaha, het is even wennen.
                        Verder slokt MM ook veel weg van de kwaliteit, het origineel was 1,29 Gig, heb de film geconverteerd naar 445 Mb, want kan weer max. tot 500 uppen bij Vimeo...

                        Laat even weten wat jullie ervan vinden, commentaar is altijd welkom.

                        Comment


                          #87
                          En ik heb genoten van je film. Hij staat er goed op.
                          Prachtige kleurrijke show met een goed tempo.
                          Een show die bol staat van mooie effecten, zoals de horsetails (waterfall), de tourbillions en crossette,s om er maar een paar te noemen.
                          Ben benieuwd wat het effect is tussen 8.50 en 9,05. Iemand die dit weet.?

                          Nogmaals bedankt Thunderboy.

                          Comment


                            #88
                            Hier nog wat foto's van deze show, met dank aan Blazuhh




























                            Groeten

                            Comment


                              #89
                              Schitterend Thunderboy deze close up foto,s, schitterend

                              Comment


                                #90
                                Knokke-Heist lanceerde Zweedse vuurwerkmakers internationaal

                                Woensdagavond wordt in de badstad het Vuurwerkfestival afgesloten door de Zweedse winnaars van vorig jaar. Het gaat daarbij om de “Vuurwerkfabriek” (Göteborgs FyrverkeriFabrik AB) uit het Zweedse Göteborg (uitspraak: jeuteborg). De Zweden wonnen toen met een Abba-ësk vuurwerkspektakel. De Zweedse vuurwerkfabriek werd in de herfst van 1994 gesticht door twee concurrenten: Martin Hildeberg en Anders Hållinder. Tegen het nieuwe millennium was het bedrijf dé pyrotechnische nummer één in Scandinavië. Het was echter Knokke-Heist dat de Zweedse vuurwerkmakers in 2001 voor het eerst in een internationale wedstrijd lanceerde. Omdat de Zweden toen meteen de hoofdprijs wegkaapten kregen ze vervolgens uitnodigingen van over heel Europa om aan wedstrijden deel te nemen. Dat heeft ze alvast geen windeieren gelegd. De vuurwerkfabriek heeft inmiddels 17 keer internationaal goud op z’n palmares verzameld. Naast Knokke-Heist wonnen de Zweden vorig jaar ook de Pyronale in Berlijn. Hun absolute hoogstandje kwam echter in april van dit jaar bij de opening van de nieuwe Opera in Oslo. Het vuurwerk werd toen vanaf 3 verschillende locaties de hemel in geschoten. Simultaan werden vuurpijlen gelanceerd vanop een boot voor de kust, vanop een eiland en vanop een kaaimuur aan de haven. Benieuwd wat ze voor Knokke-Heist in petto hebben.

                                Comment

                                Working...
                                X