Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Minimale verkoopprijzen

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #31
    Oorspronkelijk geplaatst door 500gram Bekijk bericht
    Welke Rederij verscheept het voor dit bedrag?
    Weet ik niet meer, heb dit al een paar maanden geleden gelezen.

    Even off topic: Wat misschien voor jullie interessant kan zijn is om de containers per trein te laten vervoeren. Zijn dan binnen 20 dagen in Hamburg en kosten zijn nagenoeg hetzelfde als per boot. Is dus sneller en je hebt minder vocht in het vuurwerk. Zie: http://tbngroup.de/en/container-train/

    Comment


      #32
      Elke winkelier is vrij om zijn eigen prijzen te bepalen.
      wij bepalen onze prijzen al jaren zelf.

      Comment


        #33
        Oorspronkelijk geplaatst door 500gram Bekijk bericht
        Welke rederij???? dan gaan wij daar ook me verschepen
        Oorspronkelijk geplaatst door Grizmo Raizor Bekijk bericht
        Weet ik niet meer, heb dit al een paar maanden geleden gelezen.

        Even off topic: Wat misschien voor jullie interessant kan zijn is om de containers per trein te laten vervoeren. Zijn dan binnen 20 dagen in Hamburg en kosten zijn nagenoeg hetzelfde als per boot. Is dus sneller en je hebt minder vocht in het vuurwerk. Zie: http://tbngroup.de/en/container-train/
        Ik zal nog eens contact leggen,maar naar mijn idee was ADR goed nog niet mogelijk via de trein.

        Comment


          #34
          De enige prijs die wordt bepaald is de inkoopprijs en de winkelier mag zelf bepalen wat voor marge eroverheen rekent. Negen van de tien winkels houden het bij de adviesprijs of iets eronder/boven omdat ze nooit weten wat de concurrent doet. Sommige winkels bepalen de trend als het gaat om prijzen en anderen volgen.
          "I came in like a crackling ball."

          Comment


            #35
            Oorspronkelijk geplaatst door Bram95 Bekijk bericht
            De enige prijs die wordt bepaald is de inkoopprijs en de winkelier mag zelf bepalen wat voor marge eroverheen rekent. Negen van de tien winkels houden het bij de adviesprijs of iets eronder/boven omdat ze nooit weten wat de concurrent doet. Sommige winkels bepalen de trend als het gaat om prijzen en anderen volgen.
            Dat is dus echt gelul he. Er zijn gewoon winkels teruggefloten omdat ze te goedkoop waren. Er worden zeker minimale verkoopprijzen gehanteerd.
            Eer was was was, was was is!

            Comment


              #36
              Er wordt steeds naar een bepaalde importeur gewezen.
              Maar wat ik mij afvraag, waarom kan je de Immortal gold bij sommige vuurwerkwinkels voor 100/110 euro bestellen.
              Adviesprijs ligt hoger, van deze klasse bak.
              Kom zei de vis in de vissenkom.

              Comment


                #37
                Ik heb het niet over 1 importeur hoor. Ik zeg alleen dat het gebeurt in vuurwerkland en wie dat dan doen dat zal me verder niet uitmaken.
                greetzz
                Eer was was was, was was is!

                Comment


                  #38
                  Je mag zoals al enkele keren genoemd geen prijsbinding uitvoeren als een importeur zijnde richting de dealers. Of dit gebeurd weet ik niet, ik weet wel dat er amper marktwerking is omdat de verkoop zo beperkt plaatsvind en de prijzen niet transparant zijn als bijv bij electronica. Als je het vermoedt is het enige wat je kan doen een melding maken bij de ACM. Enige situatie waar het bijvoorbeeld toegestaan is bij boeken. (zie wet op de vaste boekenprijs) en bij het exclusief dealerschap van een merk, bijv een autodealer die BMW verkoopt.

                  Comment


                    #39
                    Oorspronkelijk geplaatst door aartvanmaren Bekijk bericht
                    Kunnen jullie misschien antwoord geven op de vraag van nederlandsvuurwerk.
                    Ben hier stiekem ook heel benieuwd naar.

                    Comment


                      #40
                      Ik vind het inderdaad ook jammer dat er niet word gereageerd op de vraag.

                      Maar zwijgen is toegeven zullen we dan maar zeggen.
                      Vind zowiezo dat de prijzen veel te hoog zijn tegenwoordig.
                      Het gevolg zal zijn dat steeds minder mensen vuurwerk kopen en dan toch voor een vuurwerk verbod gaan.. alleen maar vanwege het feit waar de regering reclame mee maakt.. professionele vuurwerk shows.

                      maar iedereen weet en dat zal hier ook zo zijn
                      het succes zal ook de ondergang zijn voor het vuurwerk..

                      Comment


                        #41
                        Ben blij dat mijn schoonouders in hongarije wonen...over een paar jaar ga ik daar wel O&N vieren. Met 100sh jorge blokken die daar legaal zijn boven de 18 jaar.
                        Maar we dwalen af.....

                        Comment


                          #42
                          Oorspronkelijk geplaatst door wigster23 Bekijk bericht
                          Het gevolg zal zijn dat steeds minder mensen vuurwerk kopen en dan toch voor een vuurwerk verbod gaan.. alleen maar vanwege het feit waar de regering reclame mee maakt.. professionele vuurwerk shows.

                          maar iedereen weet en dat zal hier ook zo zijn
                          het succes zal ook de ondergang zijn voor het vuurwerk..
                          Dwaal je niet een beetje af?
                          Kom zei de vis in de vissenkom.

                          Comment


                            #43
                            Oorspronkelijk geplaatst door the cigarman Bekijk bericht
                            Dwaal je niet een beetje af?
                            een beetje maar ik schets alleen Hoe dit gaat aflopen als het zo doorgaat.

                            En dit zijn natuurlijk wel gevolgen van..
                            Alles staat of valt met elkaar.

                            Comment


                              #44
                              *Op ** producten mogen wij maar max 30% korting geven, dit wordt automatisch verrekend en staat ook op de bon aangegeven. Daarnaast hanteren wij voor veel producten van o.a. **, ** en ** de opgelegde minimumprijs.
                              Ik heb de importeursnamem even met sterretjes vervangen om niet met modder te gaan gooien, het zal voor iedereen toch wel duidellijk zijn.
                              Maargoed, voor degene die nog bewijs wilden.
                              Ik blijf het raar vinden, en nogmaals. Mag dit? Wie weet het.

                              Comment


                                #45
                                Licht eraan hoe je het formuleert. Sommige zijn er in de zomer onder gaan zitten en hebben dat gedaan zonder risico. Maar vanaf de demo heeft die importeur gewoon gezegd. Dit zijn de minimum prijzen die we willen aanhouden. Anders kunnen we niet altijd in je geval de levering van nieuw spul garanderen bijvoorbeeld. En ach ja wat maakt het allemaal uit man. Koop wat jij wilt met korting. Vind je het te duur als nog kijk verder. Sommige kunnen eeuwen over iets verder zeiken.

                                Comment

                                Working...
                                X