Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Minimale verkoopprijzen

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #91
    Oorspronkelijk geplaatst door bakero1973 Bekijk bericht
    Het probleem is heel gewoon , marge.
    Stel je voor dat je een handelaar / verkooppunt bent verkoop je dan liever een product met 20% of 40% marge. Het antwoord is natuurlijk 40%.
    Ik hoor nooit eens de vraag: "Waarom zou een gezonde winkelier of importeur iets willen verkopen met stukken minder marge ?(en dat 11 maanden voor dat de markt weer open gaat)" en waarom zijn het altijd bepaalde merken die het doen.

    Dat had ik hier boven al gezegd 😉

    Comment


      #92
      Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht
      Jij bedankt voor jouw reactie maar je suggereert dat ik iets gek vind of niet besproken mag of kan worden. Dat heb ik niet gezegd of geschreven.

      Ik geef wel aan dat ik het typisch vind dat nu het vuurwerk betreft mensen opeens heel geprikkeld reageren terwijl als het gangbare of andere artikelen betreft je er bijna nooit iemand over hoort. Zelfs elk krat bier in NL heeft een absolute minimumprijs waar je niet onder mag gaan als winkelier. Doe je dat wel dan krijg je nooit meer geleverd...

      En verder reageer ik op het feit dat er in het zoveelste topic over dit onderwerp weer exact dezelfde dingen worden aangehaald. Zoals Firekwakkers ook al zegt.

      Ik heb wat kort door de bocht gereageerd inderdaad, excuus.

      Je hebt ook gelijk.
      Ik ben gewoon vooral benieuwd naar hoe het nou precies zit, ik vind het een interessante discussie. Ik merk dat er veel dingen gezegd worden die haaks op elkaar staan, wat inhoudt dat er dus foutieve informatie wordt gedeeld. Wat ik door dit topic weer nieuw leven in te blazen te voorkomen.
      Los van de eigen mening die ik heb over dit onderwerp, puur feitelijk gezien dus.

      Maar ik denk niet dat we dichter tot elkaar komen hierin als 2 kampen betreft dit onderwerp haha.

      Comment


        #93
        Oorspronkelijk geplaatst door nederlandsvuurwerk Bekijk bericht
        Ik heb wat kort door de bocht gereageerd inderdaad, excuus.

        Je hebt ook gelijk.
        Ik ben gewoon vooral benieuwd naar hoe het nou precies zit, ik vind het een interessante discussie. Ik merk dat er veel dingen gezegd worden die haaks op elkaar staan, wat inhoudt dat er dus foutieve informatie wordt gedeeld. Wat ik door dit topic weer nieuw leven in te blazen te voorkomen.
        Los van de eigen mening die ik heb over dit onderwerp, puur feitelijk gezien dus.

        Maar ik denk niet dat we dichter tot elkaar komen hierin als 2 kampen betreft dit onderwerp haha.
        weet zo even niet van wie het kwam maar las hier op het forums zelfs dat "prijsafspraken of minimale prijzen" niet illegaal zijn.

        ben wel heel benieuwd naar de argumentatie daar achter....

        Want zoiets als dit spreekt dat toch behoorlijk tegen.
        ​​​​​​​Hoewel de boetes niet mals zijn, is het met de kennis over wat nu wel en niet mag volgens mededingingsregels beroerd gesteld bij Nederlandse ondernemers. En ook aan de moraal schort het nog wel: bij een op de vijf bedrijven is met de concurrent overleggen over wat voor prijs zij de klant zullen rekenen, een serieuze optie.


        De oorzaak daarvan hoeft niet altijd in ordinair winstbejag of een andere opzet van kwade bedoelingen gezocht te worden. Het zal in veel gevallen veroorzaakt zijn omdat bedrijven simpelweg niet weten wat de regels zijn, blijkt ook uit het onderzoek.

        Dat het verboden is af te spreken om geen klanten bij elkaar weg te kapen, is bij slechts 40 procent van de bedrijven bekend. En bij een op de drie bedrijven is de kennis over overleg over prijzen - iets dat verboden is - niet op orde of helemaal niet aanwezig.
        Dat de ACM zo streng is, heeft een reden: de consument en andere bedrijven worden er door benadeeld. En dat is in het nadeel van de hele economie.

        "Soms betalen we met zijn allen 10 tot 30 procent meer", legt Martijn Snoep, topman van de ACM uit. "De schade van deze concurrentievervalsing bedraagt miljoenen per jaar."
        Ben wel benieuwd wat er zou gebeuren als ik bij ACM even aanklop

        edit;

        Ah hier had ik dat dus gelezen,

        Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht

        Overigens is de definitie van prijsafspraken de afgelopen jaren al veelvuldig op dit platform besproken en daaruit is duidelijk naar voren gekomen dat wat importeurs richting winkeliers doen, vergelijkbaar met de merken en producten die ik hierboven noemde, niet verboden is. Het wordt anders als importeurs onderling afspraken gaan maken over bijv. de minimale prijs voor compounds en dat dan de markt opleggen.

        Van ACM zelf;

        De ACM onderzoekt verboden prijsafspraken tussen fabrikanten en (online)winkels van consumentengoederen. De ACM vermoedt dat sommige fabrikanten afspraken over minimumprijzen met winkeliers proberen te maken.


        Prijsafspraken benadelen consumenten
        Prijsafspraken tussen fabrikanten en winkeliers over minimumprijzen zijn niet toegestaan. De winkels hebben hun prijzen dan niet zelf vastgesteld. Er is dan minder concurrentie tussen de verschillende winkels. Consumenten kunnen daardoor een hogere prijs betalen voor hun producten.
        Laatst aangepast door lbanoa; 4 December 2019, 14:45.

        Comment


          #94
          Misschien is het wel eens gewoon tijd om de knuppel te hanteren.


          Weten jullie nog de 500 grammers die het eerste jaar overal 59.95 waren?!
          PJJJJJJJJJJJIIIIEEEEEEEEEEUUUUUWWWWWWWWWWWWW

          Comment


            #95
            Oorspronkelijk geplaatst door Sirens Bekijk bericht
            Misschien is het wel eens gewoon tijd om de knuppel te hanteren.


            Weten jullie nog de 500 grammers die het eerste jaar overal 59.95 waren?!
            Dat weet ik absoluut nog. Of een 200-grams cake voor 25-30 euro...

            Ik denk ook wel eens: wat zijn we soms toch enorm verwend zeg! Ik moet alleen ook zeggen: als ik een cake zie die nu 5 euro duurder is dan eerst koop ik hem bij voorbaat al niet. Dan wacht ik gewoon een jaar om hem dan te halen voor die 5 euro minder. Heb ik niet alleen met vuurwerk trouwens.

            Comment


              #96
              Trouwens die "van- voor" prijzen die een mooi stukje fictie zijn en men denkt dikke korting te krijgen (bijvoorbeeld de wtf box 2.0 van 250 euro voor 60....) dat mag officieel ook niet.

              Comment


                #97
                Oorspronkelijk geplaatst door Willymeuf Bekijk bericht
                Dat weet ik absoluut nog. Of een 200-grams cake voor 25-30 euro...

                Ik denk ook wel eens: wat zijn we soms toch enorm verwend zeg! Ik moet alleen ook zeggen: als ik een cake zie die nu 5 euro duurder is dan eerst koop ik hem bij voorbaat al niet. Dan wacht ik gewoon een jaar om hem dan te halen voor die 5 euro minder. Heb ik niet alleen met vuurwerk trouwens.
                Haha mee eens behalve met dat we enorm verwend worden. Ik vind dat mee vallen, (tuurlijk we worden wel degelijk verwend)
                Vroeger was er minder concurrentie en kleiner assortiment. We betaalden domweg wat er gevraagd werd en de winkel haalde wel een goede omzet binnen.
                Nu als consument kijken we er kritisch naar en openen we minder snel de portomonnee.
                Er is meer concurrentie binnen NL maar ook van de buren DL en BE wat voor realistische prijs/kwaliteit verzorgt.


                Ben blij met de stand van zaken zoals ze nu zijn

                Comment

                Working...
                X