Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mensen die tegen vuurwerk zijn

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Oorspronkelijk geplaatst door nitraat12 Bekijk bericht
    Gewoon vragen weet je ook waar je aan toe bent
    weet ik. dat ben ik ook van plan. maar weten jullie iets om bijv. te overtuigen?

    Comment


      Zeg dat het niet voor niks legaal is in Belgiƫ en dan toch wel veilig moet zijn.
      Zeg dat als je ouders het toelaten dat je dan niks stiekem moet doen.
      Zeg dat het nog wel vroeg is maar dan is er weinig pak kans.
      En zeg hoe je er mee om gaat en waar je het bewaart.
      Dat moet wel helpen.

      Comment


        Oorspronkelijk geplaatst door ilvan Bekijk bericht
        weet ik. dat ben ik ook van plan. maar weten jullie iets om bijv. te overtuigen?
        Mijn ouders waren ook een beetje ''bang'' voor illegaal vuurwerk maar ik mocht het wel, ze gedoogden het zegmaar Maar afgelope jaar liet ik ze zien dat strijkers helemaal niet zo snel knalde (corsairs) en dat nitraten ook niet zo gevaarlijk waren zoals de media zegt. Aan het eind van de avond zat mijn vader zelfs atomico's af te steken
        www.jekovuurwerk.nl

        Comment


          Ik vind zelf 14 nog wat aan de jonge kant, maar het is ook deels afhankelijk of je je verantwoordelijk gedraagd.
          En het allerbelangrijkste zal denk ik zijn je ouders ervan te overtuigen dat ze er verder geen last mee krijgen en je dus niet vroegtijdig afsteekt en/of er verdere overlast mee zal veroorzaken.
          Want geloof mij; als je wordt opgepakt en je ouders krijgen een huizoeking, dan zal het ongetwijfeld de laatste keer zijn, dat jij illegaal vuurwerk in huis mag halen.
          Mvg Frans

          Comment


            Oorspronkelijk geplaatst door Gygabyte Bekijk bericht
            Ik vind zelf 14 nog wat aan de jonge kant, maar het is ook deels afhankelijk of je je verantwoordelijk gedraagd.
            En het allerbelangrijkste zal denk ik zijn je ouders ervan te overtuigen dat ze er verder geen last mee krijgen en je dus niet vroegtijdig afsteekt en/of er verdere overlast mee zal veroorzaken.
            Want geloof mij; als je wordt opgepakt en je ouders krijgen een huizoeking, dan zal het ongetwijfeld de laatste keer zijn, dat jij illegaal vuurwerk in huis mag halen.
            ja en dat is nou juist het punt. Ik zal zeker wachten met afsteken. Ik ben kwa dat echt wel iemand die normaal blijft. (mischien wel de nuchterheid van een zeeuw:P)

            maar het is idd gewoon best wel een moeilijk punt. ik zal er dan ook alles aan doen om ze te overtuigen

            Ik ben dan ook niet van plan zware dingen te kopen en mn ouders weten dat ik er mee om kan gaan dus dat is geen probleem.

            Ik zal het binnekort er wel eens over hebben. mn pa vind het vast ook wel leuk om eff te kijken.

            ik wordt trouwens dit jaar nog 15 hoor..

            Comment


              Vet balen..
              Mag dit jaar niet naar Belgiƫ aangezien ik vorig jaar een klein beetje over mijn budget heen ben gegaan, het probleem is dus niet dat ze het te gevaarlijk vinden.. maar dat ze denken dat ik dit jaar anders weer over mijn budget heen zal gaan :(
              Word dit jaar 16 dus ik kan wel zelf naar veel winkels gaan.. moeders wil maar naar 2 winkels.
              Hopen dat ik viavia nog wat kan regelen..
              Iemand misschien nog tips hoe ik ze kan overhalen wel naar belgiƫ te gaan, ik hoef maar 10 kilometer omrijden als ik naar mn oom ga..

              Mzzl, Mick ;)
              [I]烟花爆竹 是 我的 生活[/I]

              Comment


                Kijk even rustig rond in dit topic. Staat genoeg om een goed gesprek aan te gaan! Succes.

                Comment


                  haha dit oud en nieuw:
                  ik zij zo tegen mijn moeder, ja ik heb wel wat vuurwerk maar het valt wel mee :P
                  in de middag was ik bij een vriend en in de avond zou ik dat ook zijn maar dat kon niet meer doorgaan.
                  dus kom ik daar om 8 uur aangelopen met 6 tassen vol siervuurwerk haha :P
                  toen was ze flink kwaad (A)

                  @Mick39

                  hier dus mijn tip, probeer zoveel mogelijk bij een vriend te leggen ofzo ;)
                  punt

                  Comment


                    Ik ben gewoon heel eerlijk tegen me ouders over wat ik koop. Ze vinden het niet echt leuk dat ik illegaal vuurwerk heb maar ze weten wel dat ik er niet mee ga ouwehoeren en zolang als ik het normaal afsteek tijdens o&n vinden ze het niet erg. Ik moest ze wel belofen dat als ik een vinger mis voor me 18e dat ik heel wat dingen minder mag zoals uitgaan en feesten enzo. Maar ik heb ze alle 10 nog dus ik feest mooi verder

                    Comment


                      Mijn ouders hebben er eigenlijk nooit moeilijk over gedaan.
                      Behalve toen ik erg klein was een jaar of 5 ofzo, maar toen ik 9 a 10 was mocht ik wel vuurwerk hebben mijn moeder stelde wel altijd een limiet aan het bedrag en of het illegaal was dat intresseerde ze niet echt, als het maar in de schuur lag.
                      Mijn vader daar integen liet het maar gebeuren, het liep ook echt uit de hand toen ik nog bij hem woonde het was zo erg dat ik me menig keer gewoon een weg door me kamer moest banen om op me bed terrecht te komen vanwege de grond die vol bezaaid met vuurwerk lag.

                      En natuurlijk is dat de ultieme beleving voor de vuurwerkfreak, maar nader inzien brengt het wel veel risicos met zich mee om het zomaar open en bloot te hebben liggen in je kamer zeker als het gaat om spektakel vuurwerk er hoeft maar iets te gebeuren dan is de ramp gewoon niet te overzien.
                      Dus ouders die waakzaam zijn en limieten en of grenzen stellen, dat doen ze niet voor niks en is alleen maar voor jullie bestwil. Al wil je daar als freak zijnde natuurlijk niks van weten

                      Comment


                        Alex, er is helaas geen thanks button hier dus daarom maar via deze weg.

                        Comment


                          dat kan je ook van explods zeggen. Ze worden ook in italiƩ verkocht. dus zal het wel veilig zijn. En dat is het ook wel. Alleen je moet er goed mee omgaan.
                          Elk vuurwerk van goeie kwaliteit is wel veilig, alleen je moet er veilig mee omgaan. Het eenige wat eigenlijk gevaarlijk is aan vuurwerk is dat je kans hebt op productiefouten.
                          maargoed, maak dat je ouders maar is wijs
                          Wees een echte freak, slopen is niet stoer.

                          Comment


                            8 jaar geleden op mijn 8e begon het eigenlijk echt te kriebelen in december ,
                            ik spaarde toen alwel folders[zijn nu allemaal kwijt ;) maar ik heb toen met me ouders veel afgestokken
                            rotjes vonden ze eng had ik wel stiekum gekocht ik kwam toen ook in aanraking met illegaal vuurwerk nitraten enzo daar hebben ze mij een keer mee betrapt maar verder zijn ze wel erg op geld oplettend , toen ik 15 werd [ben net na oud en nieuw jarig 0] had me vader een nieuw bedrijf wat erg goed liep en toen hebben we voor 700 legaal vuurwerk gekocht sindsdien elk jaar van ja wat sullen we kopen , vorig jaar hadden we niet zo veel vergeleken moet die 700 maar tog geslaagde dagen gehad ,

                            knaller
                            Laatst aangepast door knaller; 10 May 2009, 13:15. Reden: jaartal verkeerd
                            no Pyro no Party....

                            Comment


                              Bij mij is het zo dat ik achter de rug om van mijn moeder vuurwerk haal.
                              40-50 euro in belgie. en dat gaat zo van Ik ga even naar dennis of een vriend toe en ga ik gewoon naar belgie.
                              Dan heb ik in NL nog 20-30 euro aan knal/sier voor s'middags en dan krijg je zo'n grote doos mee is mijn moeder niet blij mee. Dit jaar zat ze te zeiken van volgend jaar koop je niks blabla.
                              En dan wil mijn vader met me naar Duitsland en gaat mijn moeder maar meed zodat ik niet meer dan 50 in totaal met NL vuurwerk erbij uitgeef...
                              Mijn vader houdt van vuurwerk zoals ik maar mijn moeder is de baas dus 1x zijn we stiekem met z'n twee naar duitsland geweest voor 100 euro gehaald toen, net 2 kleine kinderen met speelgoed. Mijn vader zo hij stapte uit en zei zo ik kijk wel ff of ze dder is allemaal pijlen staken met de kop boven de hoedenplank enzo :P
                              Best grappig gezicht was dat!

                              Comment


                                Natuurlijk doen ouders van mij moeilijk(over illegaal) ,4 jaar terug toen ik 12 was kwam ik op vuurwerk sites en wist ik opeens meer over illegaal
                                toen ging ik later naar men vader of ik aan mijn oom kon vragen of hij illegaal voor me kon regelen (via via )
                                Hij zei niks anders dan ''vergeet het maar''
                                Toen tog nog men oom met vlinders op verziete kwam werd ik dolblij
                                Ik wist gelijk dat het bronbridge vlinders waren
                                Men vader zij laten we ze testen, het was de 1e keer dus rende ik zo hard weg dat ik er 20 meter van af stond
                                Men vader zegt nog altijd nee tegen illegaal
                                Natuurlijk kom ik er wel aan en verberg ik het ergens anders.

                                Mijn ouders geven me gewoon zakgeld maar daar doen ze moeilijk over als ik rond september opeens meer wil/vraag
                                gelukkig heb ik 2 zussen die op 29 dec ofz mee willen
                                Dan koop ik altijd extra kleinvuurwerk
                                Vroeger had ik altijd een budget net genoeg voor 1 slof rotje een sierpakket en een klein pijlen assortiment
                                Na men 12 wilde ik gaan bestellen en dat mocht ik zelf doen
                                tegenwoordig staat men vader buiten en kijkt naar het vuurwerk en zegt hij: ''geen sierpakketen meer?''
                                Nee pap de potten van b&w doen het goed

                                Nog iets, de 1e echte vuurwerksite waar ik op kwam is Crazy Bomberman op 10 jarige leeftijd,daar heb ik echt altijd op gezeten
                                en toen zag ik een advertentie van AVP
                                Laatst aangepast door Lesl; 26 August 2009, 13:49. Reden: Berichts stond bijna 14,maar ben nu 14 :D

                                Comment

                                Working...
                                X