Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mensen die tegen vuurwerk zijn

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #31
    Verwijderde post
    Laatst aangepast door mikeyvwfreak; 30 May 2011, 19:27.

    Comment


      #32
      me vader en moeder vinden het goed en mijn vader vraagt als het rond oktober is : Wanneer gaan we naar belgie?? Ha en dan zeg ik Soon as Possible!! en de volgende dag gaan we !!
      Je bent een rund als je jezelf geen knalvuurwerk gunt.

      Comment


        #33
        Ik mag altijd volledig zelf uitmaken hoeveel ik uitgeef voor vuurwerk. Alleen zonder bijbaantje is dat niet zoveel en ben nu dus ook al meer dan een halfjaar op zoek. Dus nu nog een beperkt budget. Maar met mijn handelsgeest kom ik altijd wel met een leuk lijstje op de proppen Ouders leggen meestal wel € 20,00 bij, of iets meer als ze in een goeie bui zijn Belgie zit er nog niet in omdat ze dan bang zijn dat ik met bommen en explosieven thuiskom geloof ik Sla het wel altijd erg veilig op zodat ik nog wat extra krijg omdat ik er dan "verantwoordelijk" mee omga
        We hit them hard, we hit them low! [B]Den Haag hooligans[/B] about to lose control!

        Comment


          #34
          Ik heb dit jaar voor het eerst werk dus mag eindelijk ook een zelf weten hoeveel ik ga uitgeven

          Comment


            #35
            ik ben op mijn 8e begonnen, met siervuurwerk s'avonds zodat mijn vader er bij was. toen ik 1 jaar later overdag af wou gaan steken, en de lijst had ingevuld, begonne ze ook te zeure . ik heb nu ook werk en mijn ouders vinden dat ik niet meer dan 100 euro uit moet geven (wordt 250). ook wille ze niet dat ik te veel illegaal heb. ik ben verder tevreden met wat ik mag aan vuurwerk. het wordt toch altijd meer en dan vinden ze het uiteindelijk niet meer erg.

            Comment


              #36
              Mijn ouder zijden ook altijd dat ik max 50 euro mocht hebben. Nu is het zow van het is je eigen geld daarnaast heb ik ook van die mensen die zeggen dan van geef niet zoveel uit. En dan roken ze dan zeg ik als je rookt geef je ook 250 euro of meer uit per jaar aan shac en dat gaat ook in rook op
              Gerwin

              Comment


                #37
                Oorspronkelijk geplaatst door Gerwin
                Mijn ouder zijden ook altijd dat ik max 50 euro mocht hebben. Nu is het zow van het is je eigen geld daarnaast heb ik ook van die mensen die zeggen dan van geef niet zoveel uit. En dan roken ze dan zeg ik als je rookt geef je ook 250 euro of meer uit per jaar aan shag en dat gaat ook in rook op
                dat zelfde verhaal vertel ik mn familie nou ook
                altijd dat gezeik over hoe "veel" je wel niet de lucht in jaagt. gaat mij toch ook geen zier aan hoeveel anderen verbruiken aan rookwaren, drank, kleding, gokken, drugs, etentjes etc?

                Comment


                  #38
                  Mijn ouders en zo roken niet dus die smoes werkt hier niet

                  Comment


                    #39
                    laatmaar
                    Laatst aangepast door Doodskopper; 3 November 2006, 19:40.
                    www.jekovuurwerk.nl

                    Comment


                      #40
                      Oorspronkelijk geplaatst door Doodskopper
                      Bij mij thuis is er een grote verandering geweest kwa vuurwerk
                      EN NOG POSITIEV OOK
                      Kijk dit is het verhaal:
                      Me moeder had mn jcwt gevonden. En werd toen beetje boos. Toen gingen we erover praten enzo. En toen zei mn moeder dit: ik wil niet dat je het voor me gaat verstoppen, je mag het in een grote kist op de zolder bewaren(illegaal vuurwerk dus) en je mag er door het jaar niet aan zitten. En me vader vond dat ook wel een goed idee

                      Doodskopper
                      JUIST! Dialoog is de enige juiste manier om hiermee om te gaan, vind ik. Ik ben zelf precies zo opgevoed. Vroeger hield mijn vader het vuurwerk ook voor me apart gedurende het jaar. Ik wist echter waar het lag en dus haalde ik er af en toe wel eens wat uit "om te testen". Hij had wel een duidelijke mening over "een risico nemen" (afsteken) en de consequenties aanvaarden (politie). Ik ben er altijd (nog steeds) verantwoordelijk mee omgegaan. Ben in mijn leven slechts 1 keer van straat geplukt met vuurwerk. De politie belde mijn pa (ook politieman). Zegt m'n pa "Ach, laat die jongen lekker een nachtje daar slapen!" Tsja, dat was dus een collega van mijn vader. Ik kon gewoon naar huis en moest alleen samen met een maat van me een boete betalen.

                      Nu heb ik zelf 3 dochters, en de kans dat zij "vuurwerkgek" worden lijkt klein, al is de oudste altijd erg geinteresseerd geweest in pappa's hobby Mochten ze echter net zo enthousiast worden als ik dan kies ik ook de weg van de eerlijke dialoog. Strak verbieden werkt stiekem gedrag in de hand. Je kunt er beter open en eerlijk met ze over praten en streven naar een compromis. Maar dat is mijn mening.

                      Groetjes,
                      Cameo
                      -= Will I ever grow up? Hope not! :wink: =-
                      Site admin van [COLOR=DarkRed][URL=http://www.vuurwerkmuseum.nl]Het Vuurwerkmuseum[/URL] [/COLOR]

                      Comment


                        #41
                        Soms moeten ouders gewoon wel ingrijpen.
                        Ken 2 gastjes die worden ieder jaar minimaal 2x opgepakt voor het te vroeg afsteken van vuurwerk. Áls de ouders eens om zouden kijken naar die gasten en eens hun verantwoordelijkheden zouden nemen, dan zouden ze hun jong niet steeds op moeten halen van het bureau.

                        Ken ook een gast die geestelijk en lichamelijk gehandicapt is. Die steekt ook zo vuurwerk af, maar die kan je niet duidelijk maken dat het niet mag. Die wordt opgepakt, komt buiten en gaat verder met waar die gebleven was, omdat die niet beseft dat ie iets doet wat voor de wet niet mag. Bij hem hebben de ouders wél ingegrepen, zij nemen zijn vuurwerk af en hij krijgt het pas op de 31e in handen. Dat om zo straffen te besparen, en zo hoort het natuurlijk ook.

                        Comment


                          #42
                          Oorspronkelijk geplaatst door Jupilerfreak
                          Soms moeten ouders gewoon wel ingrijpen.
                          Ken 2 gastjes die worden ieder jaar minimaal 2x opgepakt voor het te vroeg afsteken van vuurwerk. Áls de ouders eens om zouden kijken naar die gasten en eens hun verantwoordelijkheden zouden nemen, dan zouden ze hun jong niet steeds op moeten halen van het bureau.

                          Ken ook een gast die geestelijk en lichamelijk gehandicapt is. Die steekt ook zo vuurwerk af, maar die kan je niet duidelijk maken dat het niet mag. Die wordt opgepakt, komt buiten en gaat verder met waar die gebleven was, omdat die niet beseft dat ie iets doet wat voor de wet niet mag. Bij hem hebben de ouders wél ingegrepen, zij nemen zijn vuurwerk af en hij krijgt het pas op de 31e in handen. Dat om zo straffen te besparen, en zo hoort het natuurlijk ook.
                          Ja ik ken ook 2 van die gastjes die elk jaar minimaal 2x worden opgepakt, en die pa is notabene politie maar doet er verder weinig tegen

                          Comment


                            #43
                            Oorspronkelijk geplaatst door Cameo
                            JUIST! Dialoog is de enige juiste manier om hiermee om te gaan, vind ik. Ik ben zelf precies zo opgevoed. Vroeger hield mijn vader het vuurwerk ook voor me apart gedurende het jaar. Ik wist echter waar het lag en dus haalde ik er af en toe wel eens wat uit "om te testen". Hij had wel een duidelijke mening over "een risico nemen" (afsteken) en de consequenties aanvaarden (politie). Ik ben er altijd (nog steeds) verantwoordelijk mee omgegaan. Ben in mijn leven slechts 1 keer van straat geplukt met vuurwerk. De politie belde mijn pa (ook politieman). Zegt m'n pa "Ach, laat die jongen lekker een nachtje daar slapen!" Tsja, dat was dus een collega van mijn vader. Ik kon gewoon naar huis en moest alleen samen met een maat van me een boete betalen.

                            Nu heb ik zelf 3 dochters, en de kans dat zij "vuurwerkgek" worden lijkt klein, al is de oudste altijd erg geinteresseerd geweest in pappa's hobby Mochten ze echter net zo enthousiast worden als ik dan kies ik ook de weg van de eerlijke dialoog. Strak verbieden werkt stiekem gedrag in de hand. Je kunt er beter open en eerlijk met ze over praten en streven naar een compromis. Maar dat is mijn mening.

                            Groetjes,
                            Cameo
                            Een wijze les Nee, maar het is inderdaad beter om gewoon alles te vertellen. Mijn vader maakt het allemaal niks uit zolang ik maar geen mortieren etc. mee naar huis neem, boetes zelf betaal en er vooral heel veilig mee omga. Ook al is het slechts een grondbloem, toch kijk ik er wel mee uit (ken namelijk sommigen die bloemen naar elkaar toegooien voor de fun, wacht maar tot er 1 tussen je nek en je shirt zit). Maar sommige ouders doen er heel moeilijk over omdat ze dan denken dat ze lekker streng zijn en dat het kind niets gaat doen. Integendeel. Het nieuwsgierige in het kind gaat dan op zoek naar vuurwerk en krijgt hoe dan ook ooit het zwaardere spul in handen en dan kan het wel 'ns misgaan. Je hoeft niet gelijk 60 pakken TT's voor je kind te kopen maar zorg ervoor dat ie niets verbergt. Werkt hier prima.
                            We hit them hard, we hit them low! [B]Den Haag hooligans[/B] about to lose control!

                            Comment


                              #44
                              my moeder dan, ik kocht 11 sloffen en had er na 7 uur 6 over zegt ze geef ze maar aan je vriendjes dus ik denk wtf ik er 15 euro voor betaald moet ik het weggeven dus ik dacht je maak een grapje zegt ze dat ze het meent :P lol toen had ik maar om 12 uur bommetjes gemaakt van 1 slof :P

                              Comment


                                #45
                                Men ouders weten het wel da ik freak ben..
                                toen ik denk 5 jaar was..toen begon het ik was zeik zeurde de oren van em ouders de kop af.. magge ikke vuuruuuuurrwerrk???
                                op een avon de 29e..kijk eens jongen..een grote kist helemaal int pakpapier enzo
                                ikke maa kesman is al gwees..ik losmaken..helemaal vol met vuurwerk..
                                (mijn oom was toen een handelaar..)dus ik helemaal trots met me kanonslagen en potjes..ik heel mooi klaargezet op de kast..
                                paste er bijna nie op dus ik verveelde me om de tijd door te komen ging ik dus naar buiten maart sneeuwde dus kij hard elke dag dus watdoet een jonge van vijf..precies met zen vriendjes uit de buurt lekker sneeuwballe gooien..
                                kom ik thuis ik naar bed word ik wakker 31 december!! ik helemaal blij en eindelijk naar 1 uur lang zeuren een rotje mogen afsteken..
                                hele dag onder toezicht geknald..en de avond was dus ook rustog verlopen...
                                vanaf toen was ik egt freak..
                                en nu spendeer ik dus al 300 euro per jaar ong(niet slecht voorn jongen van 14;))
                                vorig jaar 3 volle karretjes opgehaald bij de tuinwereld..paste net in de auto en ik voelde me egt kij trots
                                elke jongengozer in de rij kijk die jongen wouw pap zoveel wil ik ook enzo.. dat is egt mooi man..dit jaar ooik weer zoveel mogelijk
                                vuurwerk 4 life :wink:
                                put ya :handsup: up 4 detroit :frusty:

                                Comment

                                Working...
                                X