Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Carbid

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #16
    Hier een filmpje van mij van vorig jaar:

    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
    Laatst aangepast door metallicafan; 23 December 2009, 21:12.

    Comment


      #17
      carbid en kachelteam 7621 geslaagde oudejaarsdag met dank aan de buren


      Dit vind ik een erg mooie constructie;) Veilig, Simpel en toen hard knallend!!

      Comment


        #18
        Ze staan bij ons in het dorp, ook elk jaar te schieten en het is altijd een sfeervol gebeuren.
        Vaak beginnen ze om een uur of 10 en dan tot een uur of 5.
        Soms gaan bij ons, de ramen heen en weer, want het zijn beste knallen!
        Maar het trekt altijd veel bekijks, ik zelf schiet ook wel eens, met de bus van een ander.
        Vooral het geluid, van het "deksel timmeren", klinkt altijd vertrouwd in de morgen haha.

        Comment


          #19
          Carbid kun je hier heel het jaar door krijgen.
          Twee jaar geleden betaalde ik nog 3 euro per kilo (ben ut niet elk jaar nodig, we schieten hier met giertanks achter een traktor, en inkoop is gewoon bij een vat vol) zal nu bij losse verkoop vast niet meer zijn dan 5 euro per kilo.

          Comment


            #20
            Oorspronkelijk geplaatst door omepje Bekijk bericht
            Inderdaad, 5 euro voor 10 kilo is normaal.
            En daar kan je behoorlijk wat knallen mee maken.

            Bij ons is het ook legaal, an daar word gretig gebruik van gemaakt.
            Als het kan zal ik er dit jaar een filmpje van maken, want hier gaat het er hard aan toen.
            Afgelopen oud en nieuw stonden ze hier met circa 30 bussen!
            Waar zitten jullie dan ?? Kom ik ook ff langs met mijn bus
            Ik haal mijn carbid altijd in Denekamp bij de smit kost volgens mij ook iets van 5 euro de kilo

            Hier wat filmpjes van mij

            + YouTube Video
            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


            + YouTube Video
            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


            + YouTube Video
            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
            Laatst aangepast door rapalje074; 6 November 2010, 11:39.
            If God didn't want me to be Pyrofreak ,why did he make so many things flammable !

            Comment


              #21
              Sinds de laatste paar jaar doen wij ook aan carbidschieten. Tot nu toe met 4 bussen, hoop er ergens wat meer op de kop kunnen te tikken
              Ik heb genoten van je films trouwens Rapalje074
              Ik vraag me alleen af of dit topic hier wel thuis hoort.

              Comment


                #22
                wij gaan dit jaar voor het eerste jaar carbid schieten, en ik heb een paar vragen.
                wat is een normale prijs voor carbid? en waar kan ik het halen?
                wat kan ik het beste gebruiken om over de opening te doen? een papier zak een bal of gwn de deksel? heb ook gelezen dat vuilniszakken werkt?
                en hoe maak ik een elecktrische ontsteker?
                alvast bedankt!
                groetjes hazelnoot!

                Comment


                  #23
                  elektrische ontsteker:S, je kan ook gewoon met een aansteker, gat in de achterkant maken/boren.
                  [url]http://www.youtube.com/user/djtdestech[/url]

                  Comment


                    #24
                    Oorspronkelijk geplaatst door I-TIMOOW-I Bekijk bericht
                    elektrische ontsteker:S, je kan ook gewoon met een aansteker, gat in de achterkant maken/boren.
                    Aansteker lijkt me niet handig. Dan moet je een grote handfakkel maken met een stok van 2 meter lang. Of een bougie gebruiken
                    www.youtube.com/pyrofreakgrunn Vuurwerk in HD!

                    Comment


                      #25
                      Oorspronkelijk geplaatst door hazelnoot Bekijk bericht
                      wij gaan dit jaar voor het eerste jaar carbid schieten, en ik heb een paar vragen.
                      wat is een normale prijs voor carbid? en waar kan ik het halen?
                      wat kan ik het beste gebruiken om over de opening te doen? een papier zak een bal of gwn de deksel? heb ook gelezen dat vuilniszakken werkt?
                      en hoe maak ik een elecktrische ontsteker?
                      alvast bedankt!
                      groetjes hazelnoot!
                      Tja prijzen verschillen per verkooppunt. Hier is het 7 euro de kilo geloof ik. Ik zou als ik jou was een vuilniszak gebruiken. Ligt er ook aan waar je schiet. Een electrische ontsteker kan je niet zelf maken.
                      www.youtube.com/pyrofreakgrunn Vuurwerk in HD!

                      Comment


                        #26
                        Kijk eens op carbidshop.nl
                        Ik weet niet of het overal is maar hier in de buurt zijn ook wel een aantal vuurwerkwinkels die het verkopen.
                        Schiet je met een melkbus ?
                        Een goede plastic bal is wel handig. Deksel kan ook maar kan wat gevaarlijker zijn en blijven vaker vast zitten als hij niet knalt. Met plastic kan ook als je hem maar goed afsluit. (krijg je wel een zooitje van trouwens )
                        Elektrische ontsteker kun je met een vastgelaste bougie op de bus maken. Vervolgens met een accu verbinden en voila ... Vraag me trouwens niet hoe dit technisch in elkaar zou moeten steken.

                        Edit: zie deze site http://www.goorschgeweld.nl/ontstekingen.html

                        Comment


                          #27
                          Ik meen dat carbid bij ons 2 euro per kilo bij 100 kilo tegelijk is, Dump Rouveen is dat.
                          Verder zaterdag is het legaal schieten met vaten tot 90 liter van 10 tot 17 uur, mooi om te zien! vooral zo iets na 14 uur.
                          Ook schieten ze hier met oude giertanks, da's erg leuk.
                          Laatst aangepast door hulzie; 29 December 2011, 14:54.

                          Comment


                            #28
                            Onze bussen waren helaas een beetje versleten. We hadden er al een nieuwe onderkant in gelast, maar de deksels waren aan het einde van hun latijn. Je hoorde het gas er bij twee van de vier bussen gewoon langs lopen.

                            Na een aantal jaren met fakkels gewerkt te hebben, hadden we dit jaar een elektrische ontsteking op iedere bus. Werkt erg fijn


                            Leuk filmpje:
                            alright, for all you english people watching this video:This was shot the day before new years day at my aunts house. This would have been the second year in...

                            Comment


                              #29
                              zo de klere zeg !!!

                              was die bewoner zeker niet blij mee :P

                              dat ken je nou echt een kanon noemen !!

                              Comment


                                #30
                                dat filmpje is 2 km hiervandaan, het is heel normaal in deze omgeving dat mensen met zulke kanonnen staan. en 30 bussen bij elkaar is ook niet zeldzaam

                                Comment

                                Working...
                                X