Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Solar Storm [Spectacle Show-100]

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Heel triest ja. Maar heb er vertrouwen in dat het wel goed komt. Marchel weet waar die voor staat. En hij en de mensen rondom en achter hem. Weten wat ze doen. en kunnen een klap als deze wel aan. Wel is het natuurlijk gewoon heel zwaar kloten minstens.

    Comment


      Kloten voor Evo en degene die m besteld hebben hopelijk is ie er volgend jaar gewoon weer bij. Hopen dat we niet nog meer afkeur krijgen. Marchel en team sterkte ermee gewenst en hopelijk valt schade mee.

      Comment


        Oorspronkelijk geplaatst door hankoe Bekijk bericht
        Wat ik wel graag zou willen weten...is de solar storm nu alleen voor de Nederlandse markt afgekeurd,of geldt de afkeur ook voor de overige landen?
        Zwaar kl#$@ iig dat deze topbox,waar waarschijnlijk weer niets gevaarlijks mee is word afgekeurd.

        Ik denk dat de il&t wel weten wat ze aan het doen zijn.. Ze doen niet ineens een lootje trekken van hoppa deze is afkeur.. Het is net zoals het zakken voor je rijbewijs.. Net niet voldoen aan de criteria en dan spelen bijv weersomstandigheden en windrichting ook nog een rol.. Dus helaas volgend jaar beter.
        naar Duitsland voor vuurwerk, iemand tips

        Comment


          Nou ik twijfel daar soms het hardste aan. cakés die jaren mee draaien en eigenlijk niks over gemeld worden afgekeurd. En cakés waar pagina,s van vol staan die omvallen niet. Verder lijken bepaalde importeurs er een stuk beter er vanaf te komen. Ik wil geen vinger gaan wijzen. Maar ik vertrouw Het ILT zeer matig.

          Comment


            Oorspronkelijk geplaatst door fernando93 Bekijk bericht
            Nou ik twijfel daar soms het hardste aan. cakés die jaren mee draaien en eigenlijk niks over gemeld worden afgekeurd. En cakés waar pagina,s van vol staan die omvallen niet. Verder lijken bepaalde importeurs er een stuk beter er vanaf te komen. Ik wil geen vinger gaan wijzen. Maar ik vertrouw Het ILT zeer matig.
            Ze kunnen niet alles testen lijkt me dus tuurlijk glipt er wel wat tussendoor dan kwa kleine cakes. Maar bijvoorbeeld het criteria van geen boeketten waarvan de effecten onder de 3 meter komen is een lastige 1, de grens staat gewoon vast maar hoe hoog een effect komt hang af van de stijglading en hoe groot het boeket zelf is, grote boeketten is mooi maar komen ze niet hoog genoeg door gebrek of begrenzing van stijglading dan vormt het automatisch een risisco. Daarbij komt nog kijken dat het handwerk is en de kwaliteit heel consistent moet zijn, 1 lontje van een bombette die een paar milimeter korter is zorgt er al voor dat de bombette knalt voordat hij het hoogste punt bereikt.

            Mooie volle boeketten tot aan de grond vinden wij mooi maar kan wel dergelijk gevasrlij zijn in een dichtbewoonde straat.

            Comment


              Oorspronkelijk geplaatst door fernando93 Bekijk bericht
              Nou ik twijfel daar soms het hardste aan. cakés die jaren mee draaien en eigenlijk niks over gemeld worden afgekeurd. En cakés waar pagina,s van vol staan die omvallen niet. Verder lijken bepaalde importeurs er een stuk beter er vanaf te komen. Ik wil geen vinger gaan wijzen. Maar ik vertrouw Het ILT zeer matig.
              Zoals hierboven aangegeven door laurence, er wordt een heel groot deel gewoon niet getest. Zo kan het dus zijn dat een topper die al jarenlang op de markt is dit jaar voor het eerst de sjaak is, omdat deze simpelweg nooit getest is.

              Er glipt eigenlijk enorm veel tussendoor. Ieder jaar zien we tussen de 20-25% afgekeurd. Dat betekent 20-25% van het getestte materiaal, niet van het geïmporteerde vuurwerk. Als we alle Nederlandse importeurs bij elkaar optellen, dan is het een vrij laag percentage. Neemt niet weg dat dit enorm zonde is. Gelukkig is men bij Evo slim genoeg geweest om ook de Duitse markt te betreden.

              Comment


                Het ILT is voor zichtzelf denk ik ook gewoon verplicht om elk jaar een bepaald aantal percentage af te keuren om zelf te laten zien dat ze nodig zijn.
                Als vrijwel alles goedgekeurd word zijn ze onnodig en is de kans groter dat ze worden wegbezuinigd.
                Vuurwerk blijft voor een groot deel handwerk en als het ILT gaat zoeken is er bijna altijd wel wat te vinden.
                Heeft Duitsland eigenlijk ook zo'n keuringsinstantie ? Of als het CE gekeurd is en in de toegestane categorieën valt wordt er verder niet naar gekeken ?
                Wees een echte freak, slopen is niet stoer.

                Comment


                  In dit topic staat afkeur Solar Storm 2016. Hoe zit het dan met de 2015 batch Spectacle Show 100? Mag die wel gewoon uitgeleverd worden? Misschien kan Marchel hier antwoord op geven.
                  Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                  Comment


                    Oorspronkelijk geplaatst door pyrofan#1 Bekijk bericht
                    In dit topic staat afkeur Solar Storm 2016. Hoe zit het dan met de 2015 batch Spectacle Show 100? Mag die wel gewoon uitgeleverd worden? Misschien kan Marchel hier antwoord op geven.
                    2015 is waarschijnlijk restvooraad en zal dus bij winkeliers in de bunker staan.

                    Comment


                      Wat zou het geven wanneer ze voor 100% gaan keuren, wat blijft er dan over? Ik denk dat ze een beetje aan het doorslaan daarzo, gaat toch nergens meer over. Ook het keuren zelf vind ik dubieus te noemen. Zo wordt er niet consequent dezelfde omstandigheden gecreëerd zodat je natuurlijk bij bijvoorbeeld windkracht 5 en hoger een heel andere situatie hebt dan wanneer het bijna windstil is. Zo kun je natuurlijk doorgaan. Hopelijk wordt het volgend jaar anders, juist omdat we dan gewoon mogen winkelen in DLD en België en dus wat hier anders zou zijn afgekeurd, je dan toch via DLD of België kunt kopen. CE gekeurd is CE gekeurd, met een NL handleiding erop kunnen ze niet veel meer doen en is deze extra keuringsinstantie vanaf volgend jaar overbodig.

                      Comment


                        Zonde van zo'n mooie box, en helemaal sneu voor evolution.... bizar, beste investering en dan keuren ze hem af.
                        Weet iemand ook waarom deze topper is afgekeurd?

                        Comment


                          Oorspronkelijk geplaatst door Grizmo Raizor Bekijk bericht
                          Wat zou het geven wanneer ze voor 100% gaan keuren, wat blijft er dan over? Ik denk dat ze een beetje aan het doorslaan daarzo, gaat toch nergens meer over. Ook het keuren zelf vind ik dubieus te noemen. Zo wordt er niet consequent dezelfde omstandigheden gecreëerd zodat je natuurlijk bij bijvoorbeeld windkracht 5 en hoger een heel andere situatie hebt dan wanneer het bijna windstil is. Zo kun je natuurlijk doorgaan. Hopelijk wordt het volgend jaar anders, juist omdat we dan gewoon mogen winkelen in DLD en België en dus wat hier anders zou zijn afgekeurd, je dan toch via DLD of België kunt kopen. CE gekeurd is CE gekeurd, met een NL handleiding erop kunnen ze niet veel meer doen en is deze extra keuringsinstantie vanaf volgend jaar overbodig.
                          Weet jij hoe er getest wordt dan ?
                          Is er een openbaar rapport ?

                          Comment


                            Had deze nog besteld op de laatste dag bij orthen. Dagje later afgekeurd jammergenoeg.
                            Leg wel wat bij en pak de visions of extasy wel mee. Lijkt me ook een topper!
                            Even a broken clock is right twice a day.

                            Comment


                              Het hele IL&T is een !@#$%^&*() instantie!, ik kan het begrijpen als een klein potje om valt en afgekeurd word, maar een box ?
                              en dan de manier hoe ze keuren
                              sowiezo, de hele overheid
                              www.rowyvuurwerk.nl

                              Comment


                                ik denk niet dat ze zo een box daadwerkelijk als box testen, maar de producten gewoon los?
                                Youtube: Fuse & Cues

                                Comment

                                Working...
                                X