Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bezoek aan Breeschoten "de Kruiterij" - 22-08-2008

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Bezoek aan Breeschoten "de Kruiterij" - 22-08-2008

    Vrijdag 22 augustus 2008 was het dan zover, ons eerste bezoek bij één van de grootste importeurs; Breeschoten "de Kruiterij" (hierna te noemen als BKV). Ook voor hen was het de eerste keer dat zij mensen van een vuurwerkwebsite op visite kregen en wij waren dus zeer benieuwd naar hoe het gesprek zou gaan verlopen.
    Eenmaal aangekomen in Veenendaal werden wij ontvangen door Maurice en Theo Pieter en direct konden wij de goede sfeer proeven. We mochten plaatsnemen in een grote ruimte waar langs de wand een groot deel van het assortiment uitgestald staat en waar meerdere tafels staan om zo meerdere klanten tegelijk te kunnen helpen.



    Het gesprek kwam direct op gang, na elkaar even voorgesteld te hebben, hebben wij vragen kunnen stellen over BKV en hun aanpak, natuurlijk stonden zij ook open voor de vragen van de leden. Allereerst vroegen wij ons natuurlijk af hoe het kan dat de vuurwerkfreak het vuurwerk van BKV voornamelijk als duur vuurwerk ziet, maar dat zij toch zo ontzettend groot zijn in de markt, hierop kregen wij een perfecte uitleg met een visie die ons nog niet zo goed is uitgelegd, maar die wel voor zich spreekt voor een importeur; ze geven duidelijk aan dat ze marketinggericht bezig zijn, dus als een dure en grote cake beter verkoopt, dan zetten ze die er gewoon in. Kwaliteit is uiteraard wel belangrijk en daar zorgen ze dan ook voor, maar de consument gaat voor groter en duurder = beter, dus daar spelen zij vol op in. Een demo word dan ook niet gegeven, dat geld stoppen ze in andere reclames zoals de radiospots op radio 538, Veronica, Q-music en SLAM FM! waarmee ze communiceren met de consument, dat is een stuk winstgevender dan een demo voor bestaande winkeliers en eventueel een nieuwe, de bestaande winkeliers worden tevens allemaal persoonlijk bezocht met een op maat gemaakte presentatie. Het is een visie waar je wel aan denkt, maar waar je niet diep over gaat zitten denken. Zo onderbouwde Maurice ook de opmerking over de duurste cake van €159,-, want de cake van €159,- is heel prijzig, maar niet te duur. Oke, als vuurwerkfreak zie je dat anders, maar hij gaf als voorbeeld dat die van €159,- per 1/1 omverpakt is, alle kosten van verpakking komt dus op die ene cake terecht. Neem nou een even zo groot karton met 19s cakes, dan is de verpakking 6/1, zijn de kosten even hoog, wordt verdeeld over 6 cakes, maar die cakes zijn dan bijv. 27.50, nouja, x6 = 165,-. De Chinezen rekenen niet in grammen kruit, maar in volume en bewerkelijkheid van het product, naast alle hoge kosten van kooien en karton komen er dus ook hoge kosten bij door de dure containers, hoe groter het volume van een karton, hoe minder er in een container passen en dan moet je dus meer containers importeren, een zeer duur geintje. Een andere manier van rekenen, maar wel een logica natuurlijk, daarbij zei Maurice; "als je één grote, dure cake hebt, dan is de rest allemaal goedkoper, daar kijkt men naar", en dat is waar natuurlijk. De cakes van BKV zijn in vergelijking met de andere importeurs veel hoger en breder, dit is een bewuste keuze, want de effecten met Special Space Powder-kruit komen op een grotere hoogte beter tot hun recht qua kleurstelling en uitwerking.



    Nieuwe producten

    Natuurlijk waren wij ontzettend benieuwd naar de nieuwe producten voor dit jaar, maar hierover konden ze heel kort antwoorden, die komen er niet! Ook dit is
    weer met een goede reden, want BKV speelt hiermee op safe i.v.m. de productie- en het vervoersverbod van vuurwerk in China ten tijde van de Olympische Spelen, een welbekend probleem voor 2008. Bij BKV hechten zij ontzettend veel waarde aan de correcte levering, men wilt tot op het laatste moment van de verkoop geen "nee" hoeven te verkopen en een nabestelling tijdens de verkoopdagen is binnen 3 uur geleverd, hiervoor is het dus belangrijk dat alles wat in de folder gedrukt staat er ook is en voldoende op voorraad is. Gezien het probleem met de productie en het vervoer hebben zij ervoor gekozen om zich te richten op het bestaande assortiment en daarmee wel de winkeliers tot op het laatste moment van hun bestellingen te voorzien, ze leveren dan ook tot het einde van de dag op 31 december. Daarnaast hebben zij in 2007 een grote hoeveelheid nieuwe producten gelanceerd, 25 nieuwe 500-grams artikelen en hele nieuwe lijnen zijn erbij gekomen. Er is wel een wijziging gekomen bij de Flower Thunder Battery, deze gaat van 12 schoten naar 16 schoten, dit vanwege een verbetering van de stabiliteit van de cake.
    Voor het jaar 2009 staan er wel alvast nieuwe en volgens BKV spraakmakende producten op de planning, we zullen dus een jaartje geduld moeten hebben.



    Contact en websites

    BKV heeft 2 keer per jaar contact met hun afnemers, daarvan is de eerste keer in januari om te evalueren, de eventuele klachten van zowel de dealers als de consument worden direct en zorgvuldig afgehandeld en de ideeën die men heeft worden meegenomen en besproken binnen BKV.
    Wat BKV ook sterk kenmerkt zijn de vele websites; Breeschoten.nl, DEvuurwerkwinkel.nl, VuurwerkBon.nl, VuurwerkConcurrent.nl en VuurwerkShow.nl. Al deze sites ondergaan dit jaar een re-style, er zullen veel vernieuwingen komen en de sites worden nog beter op elkaar afgestemd. Devuurwerkwinkel.nl blijkt een groot succes met op hoogtijdagen in december een 20.000 unieke bezoekers en daarnaast is de VuurwerkBon ook een gat in de markt gebleken, deze zullen we dit jaar overal tegen kunnen komen, misschien krijg jij hem ook wel in o.a. je Kerstpakket.



    Vragen van de leden

    Na deze uitgebreide uitleg was het tijd voor enkele vragen van de leden;

    Oorspronkelijk geplaatst door Thresher Bekijk bericht
    Ik zou graag willen weten hoe zij de extreem hoge prijzen van de producten verantwoorden.
    Deze vraag is hierboven uitgebreid beantwoord, een duidelijke verantwoording van deze prijzen.

    Oorspronkelijk geplaatst door *kevin* Bekijk bericht
    ik zou willen weten waarom ze zeer weinig low buget artiklen hebben, veel producten die ze hebben vallen daar buiten en dan heb ik het over cake's onder de 12,50 ongeveer.
    Bij deze vraag kwam direct een folder tevoorschijn en duidelijk was dat ze wel degelijk een aantal mooie goedkope cakes aanbieden, maar ze vinden zelf ook dat er wat meer aandacht aan besteed mag worden, dit staat dan ook in de planning voor 2009.

    Oorspronkelijk geplaatst door Monsterking Bekijk bericht
    Ik ben eigenlijk wel benieuwd of ze nog iets met Axcent van plan zijn.
    Dit jaar zal axCent dus geen veranderingen doormaken, maar ze willen in de toekomst zeker nog een keer wat toevoegen aan deze lijn.

    Oorspronkelijk geplaatst door moontan Bekijk bericht
    Ik heb persoonlijk ook een vraag en dat is wat er nu fout is gegaan met het aanbieden van de gratis dvd via hun website.
    Ik heb nog maar weinig mensen gesproken die deze dvd ook werkelijk ontvangen hebben.
    De vraag naar deze DVD heeft hen overspoeld met reacties, het was niet meer te doen om iedereen te beantwoorden, per dag gingen er zo ontzettend veel doorheen dat het niet meer kon. Naast dat vuurwerksites ermee promoten kwam het ook op sites te staan welke links plaatsen naar gratis te verkrijgen artikelen, hiermee is het totaal uit de hand gelopen, het versturen van DVD's werd een dagtaak.

    Oorspronkelijk geplaatst door Invader Bekijk bericht
    Mijn vraag luidt: Hoe luisteren jullie naar de consument; hoe proberen jullie ervoor te zorgen dat de klant krijgt wat hij wil?
    Ze kijken dus naar de markt, wat verkoopt het beste en hoe moet je dat verkopen. Ze bieden kwaliteit aan, ze staan bekend om de goede burst en prahctige kleuren natuurlijk, maar de vormgeving e.d. van de cakes ook vooral ook afgestemd op de markt. Het antwoord is eerder in het verslag al verduidelijkt, hopelijk is je vraag zo beantwoord.

    Oorspronkelijk geplaatst door DarkSoul Bekijk bericht
    Ik zou wel willen weten hoe De Kruiterij van hun suffe imago af wil komen. Dit klinkt een beetje vaag, maar als ik "Breeschoten" hoor denk ik aan een kleine collectie, duf Halfords, hoge prijzen en lage kwaliteit. En daarin ben ik volgens mij niet de enige.
    Dus: wat willen ze doen om de vuurwerkliefhebbers weer enthousiaster te krijgen over dit merk?
    Of zeggen ze: we maken een goede omzet, dus een suf imago zal wel meevallen?
    Het krantje van Halfords maken zij niet, die wordt gemaakt door Halfords zelf en het minder grote assortiment komt voornamelijk door de opslagcapaciteit. Dat er daar een "suf" assortiment te vinden is, dat ligt dus niet bij BKV, maar bij Halfords zelf. Het imago van BKV moet je bekijken op bijv. DEvuurwerkwinkel.nl, daar staat wat ze allemaal aanbieden en daar draait het om, dat is was zij willen uitstralen. De eerste importeur met een webwinkel, een uniek concept met de VuurwerkBon, radioreclame op 538, Veronica, Q-music, SLAM FM! en promotieacties van de VuurwerkBon met diverse grote multinationals zoals Goodyear, SAP software enz.

    Oorspronkelijk geplaatst door Invader Bekijk bericht
    Ik verwacht wel dat in het antwoord komt dat Breeschoten gebruik maakt van 'hoogwaardig kruit', dat natuurlijk veel duurder is dan het 'conventionele' kruit. (Geef toe, die cake van 160 euro is speciaal.)
    Dit hebben ze namelijk vorig jaar bij de campagne naar buiten gegooid. Het kwam toen als excuus naar buiten om hoge prijzen te verantwoorden. Ben erg benieuwd wat Breeschoten er nu over zegt.
    Bij SSP (Special Space Powder) is het soortelijk gewicht lichter dan van normaal kruit. Hierdoor gaat er per tube in verhouding meer kruit in, waardoor het effect groter, harder en de kleuren helderder zijn, dit gepatenteerde kruit wordt alleen toegepast in de producten van BKV. Het verschil in prijs is voor BKV minmaal, maar hierdoor is de kwaliteit van het product beter als van vergelijkbare producten.

    Oorspronkelijk geplaatst door *kevin* Bekijk bericht
    breeschoten had naar mijn weten ook pyrotorches in het assortiment, waar zijn deze gebleven of was dit niet meer toegestaan om wettechnische redenen?
    ik zou ze graag weer terugzien in het assortiment.
    Goed nieuws, deze komen dit jaar weer in het assortiment, pakjes van 2 stuks.

    Oorspronkelijk geplaatst door Gimberghski Bekijk bericht
    Gaat breeschoten misschien nog iets aan candles doen, ook al mag er niet zoveel kruit inzitten volgens de NL wet?
    In 2008 dus niet.


    Rondleiding

    Na alle vragen kregen wij nog een rondleiding over het terrein, als eerste liepen wij naar het pand ernaast om de 2e showroom en ontvangstruimte te bezichtigen. Het assortiment is te groot om alles in 1 showroom te kunnen plaatsen, deze zag er dan ook wat anders uit als waar wij hebben gezeten, maar ook hier was weer alles strak ingericht. Ook de winkeliers hebben het vaak zo strak ingericht d.m.v. de zwarte stellingen welke BKV haar dealers aanbiedt, een mooie uitstalling voor de producten. In de hal van dat pand is een trap welke bedekt is met Ferro-cakes en er staat een originele TucTuc, onze Fred mocht daar even in zitten en dat levert leuke foto's op!



    Het was tijd om ook het bunkercomplex achter op het terrein te bekijken, in de bunkers staat al een flinke hoeveelheid vuurwerk opgeslagen en dit zal uiteraard nog voller komen te staan in de komende maanden. We hebben onze ogen weer uit mogen kijken naar de hoge stapels van dozen vuurwerk, het blijft mooi om te zien. In een bunker kan het altijd snel vochtig worden, BKV heeft dit opgelost d.m.v. vloerverwarming in de bunkers, hierdoor is het mogelijk om het temperatuursverschil te minimaliseren en dus ook een te hoge luchtvochtigheid niet toe te laten, wat ten goede komt aan de kwaliteit van het product. Daarbij heeft men een speciaal systeem geïnstalleerd waardoor men niet vanaf de buitenkant het blussysteem in werking kan zetten, hiervoor moet daadwerkelijk in de bunker vuur en/of rook worden gesignaleerd, dit is natuurlijk uit voorzorg voor criminaliteit, want anders is ineens al je vuurwerk doordrenkt met water door slechts vernieling van buiten de bunkers.





    Nadat we de bunkers hadden bekeken kregen we nog het een en ander aan merchandising mee en gingen we nog even eten, een specialiteit van de omgeving; de Colijnburger. Na deze heerlijke maaltijd zijn wij teruggegaan naar de showroom waarna wij na een gesprek over het succes van de VuurwerkBon weer op huis zijn aangegaan.

    Wij willen Breeschoten "de Kruiterij", met in het bijzonder Maurice en Theo Pieter, ontzettend bedanken voor het hartelijke en gastvrije ontvangst. Wij hebben een prima beeld kunnen krijgen en alles wat wij wilden weten is beantwoord, graag zien wij elkaar weer op een volgende afspraak!

    Er zijn nog meer foto's gemaakt natuurlijk, deze zijn *hier* te vinden.
    Laatst aangepast door Mattenfreak; 26 August 2008, 11:56.

    #2
    Leuk verslag met weinig goed nieuws eigelijk de cakes blijven nogsteeds duur ,er komen geen nieuwe producten bij ,maar het is wel een leuk verslag om te lezen En een leuke foto van moontan

    Comment


      #3
      Uitstekend verwoord verslag van ons bezoek aan Breeschoten Mike.
      We hebben hier een topdag beleefd, Breeschoten heeft er alles aan gedaan om het ons naar de zin te maken.
      Ik ben echt blij dat we daar op bezoek mochten mochten komen, want na een dagje meegelopen te hebben heb ik een totaal andere kijk op het bedrijf.
      Gewone jongens, no-nonsense, maar met een totaal andere marketinglook.
      Ook mijn dank aan de jongens van Breeschoten die omwille van privacy redenen niet op de foto wilden verschijnen.
      Dank voor de hartelijke en gastvrije ontvangst.
      Tot een volgende keer.

      Comment


        #4
        Bedankt voor het leuke/interessante verslag!
        Interessant om te lezen dat het vuurwerk van Breeschoten ondanks de hoge prijzen toch zo goed verkoopt.
        Toen ze vorig jaar met dat dure vuurwerk op de markt kwamen dacht ik dat het wel op een fiasco uit moest draaien.
        Wie geeft er nu €150,- uit aan één cake?
        Een echte vuurwerkfreak niet, maar blijkbaar een andere grote groep mensen wel.
        Ik sta hier echt van te kijken.
        Overigens wel slim gezien van Breeschoten.

        Comment


          #5
          tjonge jonge dit bedrijf heeft echt een totaal ander
          beleid als b&w . b&w maakt de cakes zo klein mogelijk om de
          kosten te druken . en deze knakker gebriukt aleen maar meer karton
          om dat aparte kruit tot zijn recht te laten komen. wat een onzin
          maar goed op deze manier weet je wel wat je koopt.
          02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

          Comment


            #6
            Hun denken klant gericht de klant wil grote cakes dus hun maken grote cakes. Als jij als non freak een winkel binnestapt wil jij met iets groots naar buiten komen das gewoon het instinct van de mens hoe groter hoe beter. Dat wij freaks anders weten maakt niet zoveel uit gezien dat maar 1% van de totalle kopers zijn.


            Maar ook Breedschoten heeft mooie producten voor mooie prijzen
            Gerwin

            Comment


              #7
              Goed verslag, alles zeer duidelijk uitgelegd

              Jammer alleen weer van die prijzen, ik moet wel zeggen dat de kleuren wel erg goed zijn dus daar onderscheiden ze zich dan wel weer in.

              Het leven is een feest!

              Comment


                #8
                Prachtig kijkje in de "marketing keuken" van BKV, waarvoor dank.
                Moraal van dit verhaal is natuurlijk wel, dat je gewoon teveel betaald voor het vuurwerk van de Kruiterij. Maar dat wisten wij liefhebbers natuurlijk allang.

                Comment


                  #9
                  Bedankt weer voor het stellen van de vragen.

                  Mijn vraag is zeer duidelijk en eerlijk beantwoord dat waardeer ik zeer. Voor mij is het helder nu, BKV is dus alleen uit op een zo hoog mogelijk winst percentage ( logisch het is een bedrijf) maar doet dit op een manier die ik in ieder geval niet kan waarderen.

                  Dure cakes in de markt plaatsen om de andere goedkoop te laten lijken, grote verpakking die onnodig veel kosten met zich mee brengen, zonde zonde zonde, de consument kan je denk ik 1 keer voor de gek houden maar als die cake van 160 euro om 12 uur zwaar tegenvalt dan zullen ze de volgende keer wel even nadenken om zoveel geld neer te leggen, ik vind het niet een visie voor een lange termijn dit.

                  Als het puntje bij paaltje komt dan gaat het er in mijn optiek altijd nog om dat de uitwerking van hoge kwaliteit is en die in verhouding staat met de prijs , en die verhouding is hier zoek.

                  Gelukkig zijn er hier in Nederland genoeg andere importeurs waar wij uit kunnen kiezen en dan voornamelijk Original fireworks die ook echt met de Freak meedenkt want er zijn er meer dan BKV denkt!

                  ps, niet alleen negatief , er zitten een paar cakes tussen de weldegelijk mooie uitwerkingen hebben
                  Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Thresher Bekijk bericht
                    Bedankt weer voor het stellen van de vragen.

                    Mijn vraag is zeer duidelijk en eerlijk beantwoord dat waardeer ik zeer. Voor mij is het helder nu, BKV is dus alleen uit op een zo hoog mogelijk winst percentage ( logisch het is een bedrijf) maar doet dit op een manier die ik in ieder geval niet kan waarderen.

                    Dure cakes in de markt plaatsen om de andere goedkoop te laten lijken, grote verpakking die onnodig veel kosten met zich mee brengen, zonde zonde zonde, de consument kan je denk ik 1 keer voor de gek houden maar als die cake van 160 euro om 12 uur zwaar tegenvalt dan zullen ze de volgende keer wel even nadenken om zoveel geld neer te leggen, ik vind het niet een visie voor een lange termijn dit.

                    Als het puntje bij paaltje komt dan gaat het er in mijn optiek altijd nog om dat de uitwerking van hoge kwaliteit is en die in verhouding staat met de prijs , en die verhouding is hier zoek.

                    Gelukkig zijn er hier in Nederland genoeg andere importeurs waar wij uit kunnen kiezen en dan voornamelijk Original fireworks die ook echt met de Freak meedenkt want er zijn er meer dan BKV denkt!

                    ps, niet alleen negatief , er zitten een paar cakes tussen de weldegelijk mooie uitwerkingen hebben
                    Ik kan me helemaal in deze post vinden, en vooral het door mij dikgedrukte gedeelte. Het is een bedrijf met een aanpak wat me uit principe er al van weerhoudt er producten van aan te schaffen. Jammer dat er genoeg mensen wel zo gek zijn, zonder even prijzen en kwaliteit te gaan vergelijken.
                    Maar goed, neem het ze bij Breeschoten 'ns kwalijk. Op deze manier veroveren ze een koppositie in de overzadigde vuurwerkmarkt, en hebben ze een dikke auto onder de kont en een goede pensioenbouw dankzij de grote omzet. Daar gaat het toch om?

                    Comment


                      #11
                      stelletje negatievelingen....................het is marktgericht inkopen dus consumentgericht wat is nu positiever dan produceren naar vraag! Of jullie snappen de uitleg niet of willen het niet snappen. Het is een super positief verhaal dus ik begrijp jullie niet.

                      Breeschoten heeft een zeer uitgebreidt assortiment waaronder vele goedkope producten die de concurrent niet eens heeft.

                      Dus loop niet zo te zeiken over die ene cake koop je toch wat anders!

                      Comment


                        #12
                        bedankt voor dit informatieve verslag! jullie hebben het goed na je zin gehad zo te lezen

                        dit jaar koop ik 20 pakken pyro-torches hier en verder laat ik alles denk links liggen, geen nieuwe producten vind ik erg jammer had gehoopt dat er meer prijs/kwaliteits verhouding in het assortiment zou komen, met de kwaliteit zit het namelijk dik goed maar de prijzen vind ik om te huilen. na het zien vorig jaar van een demo van een winkel in de buurt kon ik niet anders zeggen dat de producten goed waren. kleuren zeer mooi uitgewerkt roze was dan ook echt roze en lemon ook echt lemon, ook de bursts van de toen net nieuwe ferro select collectie waren lekker hard (harder dan de andere potten in het assortiment)

                        maar met het oog op dat steeds meer mensen eerst op internet informatie gaan zoeken voordat ze iets kopen graven ze een beetje hun eigen graf in mijn opzicht, vele negative reacties die bij de producten staan doen niet veel goed voor de gewone consument en gaan al snel op zoek naar wat anders.

                        erg mooi dat de torches weer terug komen dus die ga in dan ook een aantal inslaan, verder word het niet veel denk of ik moet mischien nog een demotje zien dat ik echt onder de indruk raak maar veel mensen duiken bij deze prijzen toch al snel het illegale circuit op omdat ze voor 159 euro wat dit jaar zeker meer gaat worden denk ik? daar meer waar voor het geld te koop is en voor 5x zoveel is afgevuld met SSP.

                        groetjes kevin

                        Comment


                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door monique Bekijk bericht
                          stelletje negatievelingen....................het is marktgericht inkopen dus consumentgericht wat is nu positiever dan produceren naar vraag! Of jullie snappen de uitleg niet of willen het niet snappen. Het is een super positief verhaal dus ik begrijp jullie niet.

                          Breeschoten heeft een zeer uitgebreidt assortiment waaronder vele goedkope producten die de concurrent niet eens heeft.

                          Dus loop niet zo te zeiken over die ene cake koop je toch wat anders!
                          hahah zeker BKV dealer?

                          Comment


                            #14
                            Ik wil toch even graag reageren op de opmerkingen die tot op heden geplaatst zijn. Een forum is er voor om je mening te kunnen en mogen plaatsen.
                            Maar het verzoek aan iedereen is om dit wel onderbouwend te doen.
                            Wij van vuurwerkcrew zijn Breeschoten uiterst dankbaar voor de moeite welke zij genomen hebben om ons van informatie te willen voorzien.
                            Het probleem wat ik met de meeste reacties heb is dat BKV wordt bekritiseerd vanwege het feit dat zij een aantal dure cake,s in hun assortiment hebben.
                            Maar er blijven zat goede cake,s over in diverse prijsklassen

                            Let wel: voor ons bezoek was Breeschoten ook ver van mijn bed, maar door het bezoek aan hun bedrijf ben ik een grote stap dichterbij gekomen.

                            We hoeven als freak niet die dure cake te kopen, die wordt toch wel verkocht.
                            En er komen trouwens dit jaar meerdere dure cake,s op de markt, ook bij de Witte Tenten ook bij Mercurius. Er schijnen liefhebbers voor te zijn.

                            Comment


                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door monique Bekijk bericht
                              stelletje negatievelingen....................het is marktgericht inkopen dus consumentgericht wat is nu positiever dan produceren naar vraag! Of jullie snappen de uitleg niet of willen het niet snappen. Het is een super positief verhaal dus ik begrijp jullie niet.

                              Breeschoten heeft een zeer uitgebreidt assortiment waaronder vele goedkope producten die de concurrent niet eens heeft.

                              Dus loop niet zo te zeiken over die ene cake koop je toch wat anders!
                              Tuurlijk is het logisch dat ze aan de grootste vraag willen voldoen. Natuurlijk is het gewoon een bedrijf die producten aan de man wil brengen. Als een importeur alleen onopvallend spul aan de man wil brengen, zonder reclame(acties) als GBV, dan kunnen ze niet veel mensen tevreden maken, en zal hun balans nooit erg naar het positieve doorslaan.

                              Enkel: GBV lijkt de vraag in de hand te spelen, ipv er slechts aan te voldoen. Mensen willen grote bakken die duur zijn? Mooi, gaan we een container vol stoppen met 10 potten voor €160. Noodzakelijk duur, omdat de vraag er is...

                              Ik bedoel; het is een beetje een kip-eiverhaal. Wil het merendeel van de mensen enorme bakbeesten voor 100+ euro (omdat het stoer is ofzo? Nederlanders waren toch zuinige pieten?)? Of kopen mensen dat omdat GBV middels reclames etc op radio, tv en internet als vwhandel het meeste aanwezig en zichtbaar is, en kopen mensen gewoon wat ze het eerste beschikbaar zien?

                              Mijn persoonlijke indruk, naar aanleiding van die marketingstrategie die zich hier aftekent, is dat dat laatste het geval is. Heel leuk voor de verdieners bij GBV, maar ik hou er niet van als een bedrijf honger bij kuddevee creëert en ze dan het voer door de strot douwt. Beetje wat alle grote bedrijven en regeringen doen.
                              En als transportkosten hoger worden, zou een importeur er voor zijn klanten alles aan moeten doen om de verpakking kleiner te maken, dus goedkoper, ipv zulke onnodig grote vehikels voor die prijzen te slijten. Hebben we het onderwerp 'milieubelasting' ook nog geeneens gehad.

                              Nee, om bovenstaande punten ben ik, R., vanuit mijn principes, niet te spreken over dit bedrijf. Kan me dan niks meer schelen hoe bijzonder kruit d'r in zit (jaja) of hoe de effecten van het vuurwerk is.
                              Nogmaals, alles mijn persoonlijke indruk en mening.

                              Comment

                              Working...
                              X