Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nederland, een land van om te schamen

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #16
    Oorspronkelijk geplaatst door pyroboy Bekijk bericht
    Topicstarter haalt zijn info uit een filmpje.. zonder in Valencia te zijn geweest als ik het goed begrijp.
    Dat is ongeveer hoe half Nederland bepaald dat vuurwerk verboden moet worden want het wordt standaard aan flessen benzine geknoopt als je die filmpjes geloofd.

    Geloof maar dat Nederlanders het ook in Spanje inderdaad weten te verknallen.
    Als iedereen zich netjes aan de regels zou houden zou het voor iedereen een stuk aangenamer zijn en zouden minder mensen klagen.

    En wat die kinderen daar afsteken is in de verste verte niet te vergelijken met wat Nederlanders daar midden in de stad gooien.

    Ga een keer naar Valencia en je zult begrijpen wat we bedoelen.
    Ja dat klopt, is mijn fout. Maar uit jullie teksten valt er wel een beeld te schetsen. Spaanse volk mag op toegestane plekken vuurwerk afsteken. Maar dat vuurwerk is overal te horen.

    Comment


      #17
      Ik kom vanaf 1995 regelmatig in Valencia en het klopt dat zware knallers in de stad voor het publiek verboden zijn. Dat het soms wordt gedoogd is een andere zaak, maar het wordt ook niet gewaardeerd... Het toegestane vuurwerk is vergelijkbaar met dat van hier, zij het dat er wat flash in zit.

      Natuurlijk zijn er ook tal van Spaanse jongeren die met zwaar vuurwerk rondlopen maar het grote (mentaliteits) verschil is, dat daar niets wordt gesloopt. Ook zijn Spanjaarden niet van die zeikerds als Nederlanders, laat ik dat voorop stellen, maar ieder mens heeft zijn grenzen.

      Wel heb ik een algemene verharding geconstateerd gedurende de afgelopen jaren. Was het in de jaren '90 nog allemaal leuk en gezellig, de laatste keer dat ik daar was (een jaar of 4 geleden) viel het me op hoe agressief de sfeer rond de Castillo's was geworden; iedereen -ook Spanjaarden- straalbezopen, vechtpartijen, af en aan rijdende ambulances, borrachá's en Trueno's #4 die tussen het publiek werden gegooid, etc. Voor mij een reden om Valencia voorlopig van mijn agenda te schrappen.
      Maar het gaat mij te ver om daar "De Nederlanders" de schuld van te geven.

      Comment


        #18
        Oorspronkelijk geplaatst door Dennis010 Bekijk bericht
        Je hebt helemaal gelijk, sorry....Ik heb het allemaal verkeerd gezien al die jaren dat ik daar al kom.
        De razzia's in de bedding,de terrasjes die even gecontroleerd worden op tassen met vuurwerk, de meppende guardia civil met de lange lat op quads, de policia die even een klein bergje vuurwerk van de Nederlanders bij de black sheep in het busje laden, terwijl er 50 Hollanders staan te kijken (en helemaal niks doen )

        En hoe vaak was jij ook alweer in Valencia tijdens Fallas?

        Zucht....
        Enkele Duitsers en Fransen kunnen er ook wat van hoor, wat die daar de laatste jaren wegschieten... Maar ik ben het grotendeels met je eens. Die razzia's werden trouwens een jaar of 5 / 6 geleden ook al gehouden bij de Castillos. En dat was voornamelijk door de dronken Spanjaarden die borrachos in het publiek gooiden
        FIREWORKS https://www.youtube.com/user/Zinkje902

        Comment


          #19
          Oorspronkelijk geplaatst door Killuminati Bekijk bericht
          Ja dat klopt, is mijn fout. Maar uit jullie teksten valt er wel een beeld te schetsen. Spaanse volk mag op toegestane plekken vuurwerk afsteken. Maar dat vuurwerk is overal te horen.
          Vergeet niet dat er ook dagelijks door de hele stad "mini-mascleta's" zijn, (iedere wijk heeft zijn eigen Falla) die worden afgestoken door vuurwerkbedrijven. Dat is vaak wat je hoort. Afgezien van de avonden voorafgaand aan de show in de rivierbedding, zie ik overdag maar weinig Valencianen die vuurwerk afsteken.

          Comment


            #20
            Oorspronkelijk geplaatst door Dennis010 Bekijk bericht
            Je titel is niet helemaal goed: Nederlanders, een volk om je voor te schamen.

            Het gedrag in bovenstaand filmpje is NIET normaal in Valencia. Ook hier moeten de achterlijke Hollanders het weer verzieken door zware knallers midden in een stad te gooien, trueno aviso's op de grond etc etc etc... Waarom gaat iedereen steeds meer op Engelsen lijken die op vakantie zijn???

            Stoken IN de stad is NIET toegestaan tijdens Fallas. Alleen bij de aangewezen plekken bij de Casals. (en daar mag je als Hollander niet komen tenzij je uitgenodigd bent) In de bedding wordt het tot nu toe nog gedoogd, maar met dit gedrag wat je hierboven ziet, zullen "wij" Hollanders dat binnenkort ook wel verziekt hebben.

            Echt heel jammer om te zien dat de algemene beschaving/ normaal denkend vermogen, met grote sprongen verpauperd in Nederland.

            Geen overlast lees ik.... Als je in Valencia nrs 4 op straat gooit, krijg je wel degelijk gezeik met de lokale bevolking en de politie. (alleen hebben sommigen overal schijt aan)

            In 2008 waren de Valencianen nog verrast en blij met de komst van alle Nederlanders, maar een kleine groep idioten (zoals gewoonlijk) is erg hard bezig om het ook daar voor de weldenkende mensen te verzieken.
            Ik denk dat die gasten gewoon verkeerd geďnformeerd waren, ieder weldenkend mens wilt geen klappen van de guardia civil. Verder hoort je arrogantie meer in 020, ookal snap ik best je frustratie als je lievelings- festival wordt bedreigd.

            Comment

            Working...
            X