Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bezorgd over de opslag van vuurwerk door de firma Dream Fireworks.

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #31
    Hier nog zo een filmpje waar je ziet dat alles binnen de gaasverpakking blijft
    *https://www.youtube.com/watch?v=yljK..._gdata_player*

    Comment


      #32
      Oorspronkelijk geplaatst door Bkr Bekijk bericht
      De testen zijn uitgevoerd in 2005 door TNO nederland BAM duitsland en HSL verenigd koninkrijk in Polen
      Oke heeft u daar een bron van dan?met verslagen etc.
      u moet er wat over gelezen hebben of is het van horen zeggen?
      Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

      Comment


        #33
        Helaas wordt door deze persoon alleen maar de focus gelegd op de nadelige effecten/gevolgen van de opslag van vuurwerk.

        Sinds de ramp van SE is er (zoals al zo velen hier al hebben uitgelegd en laten zien door bronnen) zo ontzettend veel veranderd in de Nederlandse wetgeving betreft de opslag en transport.
        U zou eens de mogelijkheid moeten krijgen om eens een bunker te mogen bezoeken, en een karton met kooi-constructie te mogen bekijken.
        Dit zijn al een paar hele belangrijke veranderingen die een massa explosie niet eens de mogelijkheid kunnen bieden.

        Ik weet dat er ook video's rondzwerven op het internet met testen zoals u aangeeft, bekijkt u deze eens:
        Here is a much smaller and quicker video of about 1 hour 20 mins of a grand total of appx 6 hours cut down to just 13 minutes so you ger an idea of the testi...
        Zoow.... nu eerst tijd voor M2-Pyro!!

        Comment


          #34
          Oorspronkelijk geplaatst door kwintos Bekijk bericht
          Oke heeft u daar een bron van dan?met verslagen etc.
          u moet er wat over gelezen hebben of is het van horen zeggen?
          Worden hier niet die containertests bedoeld? Filmpjes staan wel op YT..
          This is a controlled test. A shipping container is filled with 60 gram rockets and ignited all at once. This is what happens if something were to go wron...
          ..

          Comment


            #35
            Oorspronkelijk geplaatst door genius Bekijk bericht
            Worden hier niet die containertests bedoeld? Filmpjes staan wel op YT..
            Ik zou niet weten wat hij bedoeld daarom vraag ik naar een bron.
            Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

            Comment


              #36
              Oorspronkelijk geplaatst door Bkr Bekijk bericht
              Om een mening te vormen moet je ook de liefhebbers een kans geven argumenten voor vuurwerk te geven en dat heb ik hierbij gedaan.
              Nee, je kwam direct met een aanvallende houding hier binnen en je had je mening al klaar.

              Comment


                #37
                Oorspronkelijk geplaatst door Bkr Bekijk bericht
                De testen zijn uitgevoerd in 2005 door TNO nederland BAM duitsland en HSL verenigd koninkrijk in Polen
                Dat zijn testen uitgevoerd met PROFESSIONEEL vuurwerk en niet met consumenten vuurwerk. Dus

                A: zwaarder gekwalificeerd 1,3 G i.p.v. Nederlands consumenten vuurwerk wat 1,3 G.
                B: Containers tot de nok toe volgepropt! Iets wat in Nederland niet mag en kan.
                C: Het geteste vuurwerk zat ook niet in een kooi verpakking zoals in Nederland wel het geval is.
                D: Het getest vuurwerk had een effect lading tot 200+ gram NETTO kruit gewicht waar in Nederland maximaal 50Gram is toegestaan en de meeste cake max 25 gram of minder zijn. Daarnaast bevatte het geteste vuurwerk veel meer Flash poeper per compartiment dan het wat in Nederland toegestaan is. In Nederland mag maximaal 2 Gram pr compartiment in prof zga onbeperkt.
                E: Om tot te ontploffing in die filmjes te komen hebben ze binnen het vuurwerk een detonatie uitgevoerd. Oftewel ze hebben een bom moeten laten ontploffen om het te laten komen tot dit effect.

                F: Zet een volle bunker met Nederlandse consumenten vuurwerk in de fix en ik durf op 10 meter afstand nog wel mijn barbecue aan te zetten en het rustig af te wachten tot het vuur uit is. Als het al zover komt want de sproeiers zullen er binnen enkele seconden een einde aan maken.

                maar ja dit is weer lekker appels met peren vergelijken
                Gerwin

                Comment


                  #38
                  ..........
                  Laatst aangepast door Gast; 7 January 2015, 19:30.

                  Comment


                    #39
                    Dat zorgt voor de harde knallen ed. Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Flash_(...sche_mengsels)
                    Gerwin

                    Comment


                      #40
                      Deze meneer keert al niet meer terug in deze discussie. Helaas iemand die een mening heeft gevormd op gemanipuleerde informatie door de overheid en media die ook maar wat roepen. Hij heeft geen idee wat de oorzaak is geweest van de vuurwerkramp en wat voor veiligheidsmaatregelen dat teweeg heeft gebracht voor het bewaren van consumenten vuurwerk. Dat het in geen vergelijk staat met elk ander land in Europa.

                      Alleen de uitspraak "nu niet, dan niet, nooit niet. Als ik het tegenhouden dan doe ik dat" zegt al genoeg. Zoiets verwacht je niet van een volwassene die met een gezond verstand zelf ook zou moeten nadenken en handreikingen van deze site op waarde zou moeten kunnen schatten. Deze uitspraak is meer in de trant van " ik wil het, ik wil het, ik wil het" van mijn dochtertje van acht jaar oud.

                      Het is niets vreemds. Betuttelende Nederlanders die wars zijn van gegronde argumenten en uit ongegronde angst bekrompen hun poot stijf houden. Calvinisme pur sang.
                      Vier veilig, vier legaal!

                      Comment


                        #41
                        Oorspronkelijk geplaatst door Bkr Bekijk bericht
                        De testen zijn uitgevoerd in 2005 door TNO nederland BAM duitsland en HSL verenigd koninkrijk in Polen
                        Die testen waar u het over heeft, dat betreffen testen met PROFESSIONEEL vuurwerk.. De opslag waar u zo bang voor bent betreft CONSUMENTENVUURWERK uit de klasse 1.4G.. dat is NIET, ik herhaal NIET massa explosief! dat brand alleen fel.. Een woonwijk zal dus niet wegvagen zoals u dat stelt.

                        U heeft duidelijk de klok horen luiden maar de klepel heeft u nog bijlange na nog niet gevonden. Ik vind het dan ook bijzonder triest dat u probeert iemand zn broodwinning te ontnemen. Dit bedrijf voldoet aan de aller strengste eisen, Nederland heeft de strengste eisen op gebied van vuurwerk ter wereld. Hier kan een nieuwe vuurwerkramp nooit gebeuren, A omdat het zoals ik al zei consumentenvuurwerk betreft, en B dit complex is wel zo streng en goed beveiligd dat het zo wat onmogelijk is om er uberhaubt een brand te krijgen. En áls er al brand ontstaat dan komt er een sprinklerinstallatie opgang waar mening groot chemisch bedrijf jaloers op is, welke (als ik eht goed heb) 750 liter per seconde er door heen jaagt om iedere potentiële brand direct de kop int e drukken.

                        Nogmaals, ik vind het bijzonder triest dat u probeert om iemand die op volstrekt legale wijze zn brood verdient dat onmogelijk te maken.. en dit alles gebaseerd op foute informatie, onterechte angst, en wat al niet meer. Tot slot wil ik u meegeven: sluit eens dat boek over de vuurwerkramp, het is meer dan 12 jaar geleden. Het iedere keer erbij halen zodra het woordje vuurwerk valt is niet alleen irritant, maar ook vaak (zoals met dit) slaat u de plank er gigantisch mee mis.
                        [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

                        Comment


                          #42
                          Nog maar eens onderstaand bericht onder uw aandacht.......

                          19 oktober 2012, 01:18 #27
                          DarkSoul
                          DarkSoul is offline
                          VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding

                          Geregistreerd
                          8 januari 2007
                          Locatie
                          Wageningen
                          Berichten
                          2.705
                          Thanks
                          301
                          Thanked 641 Times in 269 Posts

                          Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RickB Bekijk bericht
                          Kan iemand mij uitleggen waarom 1.3G ineens 1.4G is als er een beetje kippengaas omheen zit? Dit is toch je reinste onzin? Alsof de hele opslag minder hard uit elkaar knalt als er een beetje gaas omheen zit. Als de opslag vlam vat heb je een probleem. De eventuele explosie wordt absoluut niet minder door dat gaas...

                          Het is dus puur zo dat een winkelier geen 1.3G mag opslaan, maar omdat 1.3G met kippengaasje voor de wet als 1.4G gezien wordt, mag het wél opgeslagen worden? Met andere woorden ons consumentenvuurwerk wordt eigenlijk een beetje te zwaar (de grote cakes) en wordt dan ingedeeld als 1.3G, maar omdat we een kippengaasje erom doen is het 1.4G en dankzij het wondere gaasje is het dus minder gevaarlijk geworden op miraculeuze wijze.

                          Gaarne alleen serieuze antwoorden, want hier ben ik dus serieus in geďnteresseerd!
                          Toch is het wel zo.

                          Classificatie zoals 1.4S, 1.1G, 1.4G en 1.3G wordt gebaseerd op de gebeurtenis als de doos in brand vliegt. De specifieke eisen die gesteld worden aan 1.3G danwel 1.4G classificatie zijn gebasseerd op hoe heftig een doos gevuld met het product brandt. Ik doe het even uit mijn hoofd en citeer het vast niet goed, maar 1.4G is geclassificeerd als "matig gevaar wanneer de doos in brandt vliegt maar de vonken komen niet verder dan 2 meter van de doos". Bij 1.3G classificatie komen de vonken/vlammen verder uit de doos. Als het je nou met een stukje kippengaas lukt om de vonken binnen de veiligheidsafstand te houden die gesteld wordt aan 1.4G, is het mogelijk om van een doos 1.3G toch de classificatie omlaag te schalen naar 1.4G. Het vuurwerk zelf blijft dan 1.3G (wanneer onverpakt), maar in transport (de dichte dozen) is het product dan 1.4G. Puur omdat de vlammen/vonken als ze in de fik vliegen niet verder komen dan een X aantal meters uit de verpakking.
                          Overigens hoeft het niet per sé kippengaas te zijn. Er zijn geen eisen aan de kooi. Het hoeft zelfs geen kooi te zijn. Zolang de vonken maar niet te ver uit die doos komen knallen. Dus als het je lukt om een speciaal karton te maken wat de vonken binnenhoudt, is dat ook prima. Er zijn wel aanbevelingen te vinden die worden gedaan aan de metalen kooi, maar elke importeur staat vrij om zelf iets te bedenken wat de vonken dusdanig binnenboord houdt om te mogen worden geclassificeerd als 1.4G.

                          Comment


                            #43
                            Niet dat ik olie op het vuur wil gooien, maar ik denk dat deze "BKR" de heer rudi bakker is.
                            Voor degenen onder ons die zich wat dieper in de vuurwerkramp hebben verdiept een bekende naam...

                            Comment


                              #44
                              Oorspronkelijk geplaatst door mickeyzegtboem Bekijk bericht
                              Niet dat ik olie op het vuur wil gooien, maar ik denk dat deze "BKR" de heer rudi bakker is.
                              Voor degenen onder ons die zich wat dieper in de vuurwerkramp hebben verdiept een bekende naam...
                              En hoe noemen we zo'n iemand?
                              Een wolf in schaapskleren.

                              Rudi had beter in de Alpen kunnen blijven.
                              (Lees Heineken reclame met Rudi in die bergen.)
                              Sorry ik dwaal weer eens af...
                              Kom zei de vis in de vissenkom.

                              Comment


                                #45
                                Dan heeft ie wel een idee wat de oorzaak van de ramp is geweest...
                                Vier veilig, vier legaal!

                                Comment

                                Working...
                                X