Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bezorgd over de opslag van vuurwerk door de firma Dream Fireworks.

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #16
    Ik kan me uw zorgen zeker indenken beste meneer.
    Echter zijn er na de vuurwerkramp zulke strenge veiligheidsmaatregelen geëist dat er bij een calamiteit niks in de buurd gevaar zou lopen.
    Het is in Nederland zelfs zo dat consumenten vuurwerk van de zwaarste klasse is een zware gaasverpakking zit en bij ontbranding de effecten ervan zich beperken in de verpakking.
    Oftewel.
    Je kun een kant en klare doos met kooiverpakking bij u voor in de tuin zetten en aansteken en war er zou gebeuren is dat u een soort van kampvuur krijgt met wat gesis en, geknetter en wat geknal.

    Nederland is wat dat betreft koploper van de wereld met deze eisen wat betreft veiligheid.
    Mischien een idee om te vragen of dhr Pen van Dream dit kan opzetten op een terein en de omwoonenden de beelden kan laten zien wat er dan daadwerkelijk zou gebeuren.

    Ik kan u in ieder geval verzekeren dat u zich geen zorgen hoeft te maken ook al zou er een een veelvoud worden opgeslagen.

    Ik ben zelf een zeer groot liefhebber van vuurwerk en lijk mischien partijdig.
    Echter is dit niet zo en geef ik mijn info op basis van kennis die ik heb.

    Gr
    Extreme Pyromaniac for life.

    Comment


      #17
      Dank u voor de info, echter....


      Als u de foto bij bovenstaand artikel bekijkt, is er geen sprake van kooiverpakking.

      Comment


        #18
        Oorspronkelijk geplaatst door Bkr Bekijk bericht
        Dank u voor de info, echter....


        Als u de foto bij bovenstaand artikel bekijkt, is er geen sprake van kooiverpakking.
        Er is hier wel degelijk sprake van een kooi verpakking, om de kooiverpakking zit nog weer een doos!

        Dit zit in de doos wanneer je deze openmaakt:

        Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	vw_2008_2009_036__medium.jpg
Vertoningen:1
Grootte:86,7 KB
ID:	1545534
        www.youtube.com/pyrofreakgrunn Vuurwerk in HD!

        Comment


          #19
          Oorspronkelijk geplaatst door Bkr Bekijk bericht
          Dank u voor de info, echter....


          Als u de foto bij bovenstaand artikel bekijkt, is er geen sprake van kooiverpakking.
          Beste Hr.
          De kooiverpakking zit in de kartonnen verpakking.
          Deze kunt u op de foto niet zien.
          Op de foto hierboven kunt u zien wat men bedoeld.
          Gr

          ----------------------------------------------------------------------
          EDIT VAN FIREDRAGON: Ik heb ook even ter verduidelijking hiervan een linkje naar een filmpje bij gezet waarin te zien valt hoe deze verpakking in elkaar zit. Weliswaar van een andere importeur, maar dat maakt niet uit want de regels zijn gelijk voor alle importeurs.

          Laatst aangepast door FireDragon; 18 August 2013, 12:00. Reden: filmpje ter verduidelijking erbij gezet ;-)
          Extreme Pyromaniac for life.

          Comment


            #20
            Ik kan me de zorgen van meneer goed voorstellen. Vooral wanneer je niet zo'n doorgewinterde vuurwerkkenner bent zoals wij hier zijn.
            Ik kan me dan goed voorstellen dat men angstig opkijkt tegen deze opslag en natuurlijk ook met de bijkomende geschiedenis die Enschede kent.

            Echter.. zoals al door meerderen aangegeven, ben ik van mening dat niemand in de omgeving van een dergelijke opslagplaats zich zorgen zou hoeven maken.
            Het is dan ook een goede zet om buurtbewoners kennis te laten maken met deze opslagplaats zodat men dit met eigen ogen kan zien.

            Zoals eerder al werd aangehaald, de zwaarste klasse vuurwerk wordt in Nederland voorzien van een kooiconstructie waardoor het onmogelijk is dat vuurwerk zich buiten de verpakking gaat bevinden bij oneigenlijke ontbranding.
            Daarbij zijn de opslagplaatsen zo goed beveiligd dat de kans op een ongeluk vele malen kleiner is dan een auto met benzine die waarschijnlijk wel iedereen op zijn oprit heeft staan.
            Wanneer er ook maar de minste of geringste rook of warmte wordt opgevangen in een opslagplaats, zal er een sprinklerinstallatie aanslaan die zo'n grote hoeveelheid water zal verspreiden dat het plaatselijke zwembad in Enschede er gemakkelijk mee gevuld kan worden binnen een minuut.

            Ook de verdere opbouw en het materiaalgebruik van de opslagplaatsen zorgt voor een zeer veilige manier van opslaan.
            Zoals gezegd.. Nederland is het meest strenge land op gebied van vuurwerkbeleid. Dit beperkt de kans op ongelukken dermate, dat een opslagplaats van 350 ton minder gevaarlijk is dan wanneer u een gasflesje in uw garage zou bewaren (de kans dat daarmee iets gebeurd is vele malen groter dan met het vuurwerk in de opslagplaats.

            Om ook nog maar even kort te reageren op uw opmerking over het vuurwerk dat in oktober al ontstoken wordt..
            Wanneer u hier een beetje zou rondlezen, zou u erachter komen dat wij als liefhebbers ook een ontzettende hekel hebben aan het feit dat dit gebeurd. Ten eerste, mensen gaan zich eraan irriteren, maar ten tweede, men beseft niet dat het hier voor 99,9% illegaal vuurwerk betreft, en niet het vuurwerk dat in Nederland gekocht is. Ten keuren wij dan ook echt niet goed en vinden het jammer dat dit een negatief beeld geeft van de vuurwerkwereld, die juist zou mooi is!

            Al met al.. ik begrijp uw zorgen dus goed.. maar ik hoop ook dat, door hier mee te lezen en deze discussie te voeren, u erachter zal komen dat u het misschien ook wel te angstig tegemoet ziet.

            Het staat u natuurlijk helemaal vrij om hier te reageren en uw mening te geven.. graag zelfs!

            Comment


              #21
              Daarbij hebben we het hier over 1.4G consumenten vuurwerk,dat is niet eens massa explosief en beperkt zich tot de verpakking/kooi bij ontbranding.De vergelijking met de vuurwerkramp in Enschede is daarom ook totaal misplaatst,aangezien daar 1.1G professioneel vuurwerk lag opgeslagen wat dus wel massa explosief is.Het geknal wat u hoort is illegaal vuurwerk en heeft helemaal niks met het Nederlandse consumenten vuurwerk te maken.Vind het jammer dat de meeste mensen om een verbod roepen,terwijl ze zich niet eerst in de materie verdiepen.
              Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

              Comment


                #22
                @ Bkr, de woonwijk zal ook niet doorgaan,dit is al tijden bekend.
                -----------------------------------------------------------------------------

                De gemeenteraad heeft afgelopen maart besloten in het kader van de Stedelijke Koers besloten ca. 2000 woningen in de Eschmarke niet meer te bouwen. Er worden naast de woningen in de Uitkijk alleen nog ca. 130 kavels uitgegeven
                dit ontwikkelingsplan wordt voorgesteld om bepaalde, reeds vergevorderde plandelen wel
                gefaseerd af te ronden. Het gaat dan daarbij om in totaal nog 132 woningen. Het betreft
                Leuriks-Oost (109 kavels), Driehoek (ca. 13 kavels) en Beekveld (10 kavels). De verkoop van
                kavels in twee kleine kavelplannen (Cascade 7 kavels en Eilermarke, Parelmoervlinder 9 kavels)
                de andere kavels worden uitgesteld tot na 2020.

                Comment


                  #23
                  Laat ik dan de duit in het zakje doen door te vermelden dat er niet alleen prof vuurwerk, maar ook munitie lag in Enschede ten tijde van de 'vuurwerk'-ramp. Afgekeurde landmijnen en nog meer rotzooi lag er ook opgeslagen en dit heeft naar alle waarschijnlijkheid de alles vernietigende tweede explosief te weeg gebracht.

                  Comment


                    #24
                    Ik heb mij verder verdiept in het vuurwerk gebeuren en kom tot de conclusie dat er meer voor spreekt om tegen deze uitbreiding te zijn :
                    1.3 klasse vuurwerk is met gaaskooi ineens 1.4 klasse 1.4 is sinds invoering steeds verder opgerekt.
                    Vuurwerk is en blijft massa explosief, zie hiervoor testen die in Polen zijn uitgevoerd.
                    Bluswater kan mogelijk explosie versterken
                    Waarschijnlijk een miljoen kilo of meer dat van en naar de opslag getransporteerd wordt (bevoorrading van alle intratuin vestigingen in Nederland)
                    woningbouw in de toekomst direkt achter de opslag
                    In 2001 vuurwerk opslag van Haarman voor 5,5 miljoen gulden uitgekocht, gaat gemeente in dezelfde kuil weer vallen ?
                    bij SE ging 28000 kg kruit de lucht in, hier 50000 kg dan gaat mijn wijk er ook aan.
                    Mijn antwoord :nu niet, dan niet en nooit niet.
                    als ik het tegen kan houden zal ik het doen.

                    Comment


                      #25
                      U heeft duidelijk uw standpunten.. ook standpunten die wij moeilijk kunnen weerleggen daar u hierin zeer standvastig bent.

                      Ik vraag me echter wel af.. wat is voor u de reden om uw mening te delen op een website met 15.000 vuurwerkliefhebbers?
                      U hoeft ons namelijk niet te overtuigen... want ook ons standpunt is duidelijk.
                      Het lijkt me daarom eerder handig om in kringen te spreken waarin meerdere mensen tegen zijn..

                      Maar misschien heeft u een expliciete reden om wel hier uw verhaal te doen?

                      Comment


                        #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door Bkr Bekijk bericht
                        Ik heb mij verder verdiept in het vuurwerk gebeuren en kom tot de conclusie dat er meer voor spreekt om tegen deze uitbreiding te zijn :
                        1.3 klasse vuurwerk is met gaaskooi ineens 1.4 klasse 1.4 is sinds invoering steeds verder opgerekt.
                        Vuurwerk is en blijft massa explosief, zie hiervoor testen die in Polen zijn uitgevoerd.
                        Bluswater kan mogelijk explosie versterken
                        Waarschijnlijk een miljoen kilo of meer dat van en naar de opslag getransporteerd wordt (bevoorrading van alle intratuin vestigingen in Nederland)
                        woningbouw in de toekomst direkt achter de opslag
                        In 2001 vuurwerk opslag van Haarman voor 5,5 miljoen gulden uitgekocht, gaat gemeente in dezelfde kuil weer vallen ?
                        bij SE ging 28000 kg kruit de lucht in, hier 50000 kg dan gaat mijn wijk er ook aan.
                        Mijn antwoord :nu niet, dan niet en nooit niet.
                        als ik het tegen kan houden zal ik het doen.
                        Heeft u een bron dan van die testen die in polen zijn gedaan?Zoals u reageert is echt een beetje overtrokken,als er iets voor zou vallen gaat u wijk er echt niet aan hoor.De regels zijn zwaar overdreven sinds de ramp in Enschede,dus dat is wel het laatste waar ik me zorgen over zou maken.

                        Dat is al vaker aangegeven,maar het dringt niet echt tot u door blijkbaar.
                        Onderstaande film laat zien wat er gebeurd met een kooiverpakking:
                        Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


                        Helemaal niks dus.

                        Heb trouwens nog even een stukje opgezocht over 1.3G waar u het over heeft.

                        1.3 G Gevaar voor brand, gering gevaar voor luchtdruk- of scherfwerking of gevaar voor beide, maar niet met gevaar voor massa-explosie.

                        1.4G Gering gevaar voor ontploffing. De gevolgen blijven hoofdzakelijk beperkt tot de verpakking.

                        Van massa-explosief is hier helemaal geen sprake,wat toen in de tijd van de ramp in Enschede dus wel het geval was.
                        Laatst aangepast door kwintos; 31 August 2013, 16:13.
                        Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

                        Comment


                          #27
                          Oorspronkelijk geplaatst door Bkr Bekijk bericht
                          Ik heb mij verder verdiept in het vuurwerk gebeuren en kom tot de conclusie dat er meer voor spreekt om tegen deze uitbreiding te zijn :
                          1.3 klasse vuurwerk is met gaaskooi ineens 1.4 klasse 1.4 is sinds invoering steeds verder opgerekt.
                          Vuurwerk is en blijft massa explosief, zie hiervoor testen die in Polen zijn uitgevoerd.
                          Bluswater kan mogelijk explosie versterken
                          Waarschijnlijk een miljoen kilo of meer dat van en naar de opslag getransporteerd wordt (bevoorrading van alle intratuin vestigingen in Nederland)
                          woningbouw in de toekomst direkt achter de opslag
                          In 2001 vuurwerk opslag van Haarman voor 5,5 miljoen gulden uitgekocht, gaat gemeente in dezelfde kuil weer vallen ?
                          bij SE ging 28000 kg kruit de lucht in, hier 50000 kg dan gaat mijn wijk er ook aan.
                          Mijn antwoord :nu niet, dan niet en nooit niet.
                          als ik het tegen kan houden zal ik het doen.
                          Doe je best

                          Beetje teveel tv gekeken en goedgelovig.

                          Als ze 100000 kg opslag in mijn achtertuin willen zetten, zou ik er nie eens wat van zeggen, zou gewoon rustig verder slapen.
                          Denk ook beetje na voordat je zoveel dingen zegt. Op een site als dit waar je, ff kijken de enige bent met zown mening..

                          Comment


                            #28
                            Door de uitbreiding van Dream Fireworks was ik genoodzaakt mij een mening hierover te vormen, ik heb jullie opmerkingen hierin verwerkt en verder gezocht. Jullie pro's wogen niet op tegen de contra's
                            Om een mening te vormen moet je ook de liefhebbers een kans geven argumenten voor vuurwerk te geven en dat heb ik hierbij gedaan. Wat jullie verdeer met dit account doen maakt mij niet uit, het heeft zijn nut gediend.

                            Comment


                              #29
                              Oorspronkelijk geplaatst door Bkr Bekijk bericht
                              Door de uitbreiding van Dream Fireworks was ik genoodzaakt mij een mening hierover te vormen, ik heb jullie opmerkingen hierin verwerkt en verder gezocht. Jullie pro's wogen niet op tegen de contra's
                              Om een mening te vormen moet je ook de liefhebbers een kans geven argumenten voor vuurwerk te geven en dat heb ik hierbij gedaan. Wat jullie verdeer met dit account doen maakt mij niet uit, het heeft zijn nut gediend.
                              Lees mijn laatste post eens door,dan ziet u dat u argumenten niet heel sterk zijn.
                              Daarbij wil ik graag een bronvermelding van die testen in Polen.
                              Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

                              Comment


                                #30
                                De testen zijn uitgevoerd in 2005 door TNO nederland BAM duitsland en HSL verenigd koninkrijk in Polen

                                Comment

                                Working...
                                X