Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Filmen met een mobiele telefoon

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Ik heb dit jaar ook de s7edge ingeruild voor de s10. Nu heb ik niet veel kaas gegeten van instellingen, maar ik maakte met de s7edge betere beelden dan de s10. Ik gas dit jaar dan ook gewoon weer filmen met de s7edge.

    Maar zoals gezegd, misschien is met handmatige instellingen er wel meer uit te halen.
    https://www.youtube.com/watch?v=zOYYvapNpT4&t=80s

    Comment


      Voorbeelden:

      S7edge:


      S10 standaard instellingen:


      S10 met alle instellingen op de "hoogste" stand:


      De "wide angle camere" is dan wel weer goed "wide". Stond op dezelfde plek als bovenstaand filmpje, maar de finale op "wide" stand gefilmd. Dat kan wel weer ideaal in de straat zijn, omdat je al gauw te dicht bij staat.


      Maar goed, echt scherp is het allemaal niet. Maar zoals gezegd, misschien is met het handmatig spelen van de instellingen er wel beter uit te halen. Met standaard instellingen vind ik de s7 beter filmen.
      https://www.youtube.com/watch?v=zOYYvapNpT4&t=80s

      Comment


        Oorspronkelijk geplaatst door gwgwgw Bekijk bericht
        Ik heb dit jaar ook de s7edge ingeruild voor de s10. Nu heb ik niet veel kaas gegeten van instellingen, maar ik maakte met de s7edge betere beelden dan de s10. Ik gas dit jaar dan ook gewoon weer filmen met de s7edge.

        Maar zoals gezegd, misschien is met handmatige instellingen er wel meer uit te halen.
        Ik heb de S10e en kamp met hetzelfde probleem. Helaas is de 'pro mode' voor video (handmatige instellingen) uit het nieuwste besturingssysteem gehaald waardoor je dus moet uitwijken naar een (betaalde) app.

        De voorbeelden spreken boekdelen, al vind ik niet dat je 4K eerlijk kunt vergelijken met Full HD.
        Stookverslaafde

        Comment


          Oorspronkelijk geplaatst door vpyrofan Bekijk bericht
          De voorbeelden spreken boekdelen, al vind ik niet dat je 4K eerlijk kunt vergelijken met Full HD.
          Het 3e filmpje is de s10 op 4k.
          https://www.youtube.com/watch?v=zOYYvapNpT4&t=80s

          Comment


            Ben heel erg tevreden over de filmkwaliteit van mijn Samsung S6. Vooral de kleuren komen goed uit de verf.

            2 voorbeelden:



            https://www.youtube.com/user/Originallover

            Comment


              Oorspronkelijk geplaatst door gwgwgw Bekijk bericht
              Ik heb dit jaar ook de s7edge ingeruild voor de s10. Nu heb ik niet veel kaas gegeten van instellingen, maar ik maakte met de s7edge betere beelden dan de s10. Ik gas dit jaar dan ook gewoon weer filmen met de s7edge.

              Die automatische diafragma verziekt het, daardoor gaat de iso omhoog en word het korrelig.

              Maar zoals gezegd, misschien is met handmatige instellingen er wel meer uit te halen.
              S10 is gewoon een k u t apparaat om savonds te filmen. Alleen met veel vuurwerk(licht) gaat het goed, anders totaal niet. Ben al terug geweest voor nieuwe software, maar helaas. Mijn s8 en s9 waren 100x beter.

              Comment


                Nit Del Foc tijdens Fallas Valencia gefilmd met een Galaxy S7
                Heb inmiddels een Galaxy S10, daar kan ik na oud en nieuw wat video's van delen.

                Senyor pirotècnic, pot començar la mascletà !!!

                Comment


                  Ik heb ook de S10 nu, ik vind overdag filmpjes geweldig maar s'avonds is in mijn optiek niet beter dan de S8. De kleuren blijven flets en het geluid blijft ook wat gedempter. Ik heb een externe mic gekocht voor oud en nieuw. Maar ik zou ook graag wat tips willen voor de instellingen voor mooiere kleuren.


                  Hier een filmpje van de 4K stand en 60 frames per seconde. Zonder bewerking en direct geupload naar YouTube dus er is wat kwaliteit verloren gegaan.

                  Comment


                    Iemand bekend met filmen samsung a70?

                    Comment


                      Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
                      Ik heb ook de S10 nu, ik vind overdag filmpjes geweldig maar s'avonds is in mijn optiek niet beter dan de S8. De kleuren blijven flets en het geluid blijft ook wat gedempter. Ik heb een externe mic gekocht voor oud en nieuw. Maar ik zou ook graag wat tips willen voor de instellingen voor mooiere kleuren.


                      Hier een filmpje van de 4K stand en 60 frames per seconde. Zonder bewerking en direct geupload naar YouTube dus er is wat kwaliteit verloren gegaan.

                      Het grote probleem is, is dat de sensor van telefoon camera's enorm klein is.
                      Overdag heb je vaak genoeg licht en kan de ISO laag blijven, maar 's avonds moet de ISO al snel omhoog, met als resultaat dat belichting goed is, maar kleuren en detail minder goed.

                      tip: ik heb sinds 2 jaar een Full Frame spiegelreflex camera, dat is pure kwaliteit, maar daar ga ik niet tijdens oud en nieuw mee buiten lopen
                      Senyor pirotècnic, pot començar la mascletà !!!

                      Comment


                        Oorspronkelijk geplaatst door gwgwgw Bekijk bericht
                        Voorbeelden:

                        S7edge:


                        S10 standaard instellingen:


                        S10 met alle instellingen op de "hoogste" stand:


                        De "wide angle camere" is dan wel weer goed "wide". Stond op dezelfde plek als bovenstaand filmpje, maar de finale op "wide" stand gefilmd. Dat kan wel weer ideaal in de straat zijn, omdat je al gauw te dicht bij staat.


                        Maar goed, echt scherp is het allemaal niet. Maar zoals gezegd, misschien is met het handmatig spelen van de instellingen er wel beter uit te halen. Met standaard instellingen vind ik de s7 beter filmen.
                        Ik kan niet echt verschil zien tussen de S7 edge en de S10 om eerlijk te zijn. S10 vindt ik het zelfde overkomen als de S7, dus voor het upgraden van de camera zou ik het dan ook niet hebben gedaan.

                        De Filmpjes van Koning zijn ook erg goed, en naar mijn mening doet Samsung er niet veel aan om filmpjes beter te maken nog in het donker, omdat ze vrij wel hetzelfde lijken.

                        De Pro mode is inderdaad weg met de systeem update dat in (January?) Is gekomen.....

                        Heeft de S7 nog wel pro modus dan? Zo ja? Dan is misschien de kans dat ik de s10 weg doe voor de S7. Maar als dat niet zo is dan blijf ik gewoon bij de S10!

                        EDIT: Normaal was ik vanplan omdit jaar een mirrorless camera te gaan halen, de Panasonic g80. Maar omdat mijn telefoon uit het niks het begaf (ik ben er altijd goed mee omgegaan) had ik de s10 moeten kopen en de camera moeten laten zitten voor wat het is.
                        Laatst aangepast door Vuurwerk Overijssel; 12 November 2019, 13:25.
                        With great fireworks comes great responsibility

                        Comment


                          Ik heb gezien dat de S7 nog steeds de pro modus heeft wat wel weer goed is, maar ik ga toch maar niet naar de S7 heen... Ik denk dat ik maar eens ga rond kijken voor zo'n betaalde app! (Kost toch geen drol) je kunt de ISO ook niet veranderen in de pro modus dus hopelijk vind ik 1tje dat het wel lukt!

                          Heeft iemand goede evaringen met zo'n app? Natuurlijk wel voor Android


                          Zo niet dan laat ik het rven weten of ik zelf al wat heb gevonden
                          Laatst aangepast door Vuurwerk Overijssel; 12 November 2019, 14:19.
                          With great fireworks comes great responsibility

                          Comment


                            Goed, ik heb dus een (waarschijnlijk) goede app gevonden! Procam X. In deze programma kun je de ISO ook veranderen samen met de sluiter tijd. Er is ook een gratis versie om te kijken of het wel wat is en dat is de ProCam X Lite alleen kun je er minder mee. (Geen 4k en kun je maximaal 5 min filmen omdat het de gratis versie is)

                            Mijn vraag is dan ook en dit geld dan voor alle camera's denk ik ook ongeacht je filmt met de telefoon: Als ik alles op manual doe (behalve de wit belans) hoe kan dat dat de camera beeld traag is als je het beweegt? Het is nog al storend en zal zeker storend zijn als je vuurwerkfilmt.

                            Hoe zou je dat kunnen verhelpen? Ik ben nog een beginner met het filmen met manual settings! Ik heb het alleen met mijn vorige camcorder voor elkaar kunnen krijgen jammer genoeg.
                            With great fireworks comes great responsibility

                            Comment


                              Ben ook wel benieuwd naar die. Zie dat onderstaand ook wel een goede is volgens de reviews :

                              Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	SmartSelect_20191113-232611_Google Play Store.jpg
Vertoningen:1
Grootte:79,7 KB
ID:	1574889

                              Comment


                                Oorspronkelijk geplaatst door Bizzle Bekijk bericht
                                Ben ook wel benieuwd naar die. Zie dat onderstaand ook wel een goede is volgens de reviews :

                                [ATTACH=CONFIG]48805[/ATTACH]
                                Is hier ook een gratis probeer versie van? Anders zal ik wel even op youtube kijken.

                                EDIT: Ja er is ook een Lite versie van

                                2e EDIT: Deze app is dan ook heel wat beter! Hier heb je geen haperingen en filmt vloeiend! Wat ik me nog wel afvraag is als je de betaalde versie koopt kun je dan ook 4k filmen?



                                Ik zal vanavond eens wat uitproberen met cat1 spul om te kijken hoe dat gaat/is en een beetje knoeien met de instellingen
                                Laatst aangepast door Vuurwerk Overijssel; 14 November 2019, 13:42.
                                With great fireworks comes great responsibility

                                Comment

                                Working...
                                X