Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Spanje] Spanje en vuurwerk

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    In Juni 2014 afgereisd naar Malgrat de Mar(Spanje) om te genieten van een zonnige vakantie.
    We hadden het geluk dat Nederland door was in de poule en we dus de kwart finale Nederland- Costa Rica konden kijken.
    Van tevoren goed mijn huiswerk gedaan dus een adres gevonden in Malgrat waar je vuurwerk kon scoren.
    Want mocht Nederland winnen dan hoort daar natuurlijk wel vuurwerk bij

    Ik had een winkeltje gevonden in Malgrat genaamd Venda de Petards. Dit was ongeveer 15 minuutjes lopen vanaf ons hotel

    Na 15 minuutjes lopen aangekomen op de carrer de girnona. Dit is de straat waar de winkel moest zitten. Na 3 keer op en neer gelopen te zijn hadden we de winkel eindelijk gevonden . Even aangebeld of ze hem open wouden doen. Dit was gelukkig geen probleem


    Fototje van de winkel

    Eenmaal binnen samen met wat maten wat cakes en knallers gekocht. De man achter de toonbank sprak helaas geen woord Engels. Gelukkig met wat gebaren duidelijk kunnen maken wat ik zocht.
    Na 10 minuten stond ik weer buiten, en zijn we gelijk doorlopen na een terrasje om een lekkere koude rakker te scoren. Vuurwerk stond openlijk uitgestald op onze tafel. Heerlijk om te zien dat niemand daar van opkijkt


    Deel van het vuurwerk wat we gekocht hadden.

    Savonds zijn we de wedstrijd Nederland Costa Rica gaan kijken in het bekende Hollandse straatje. Bij aankomst hing de sfeer er al goed. Er waren vele Nederlanders samengekomen om de wedstrijd te bekijken. Wij zaten bij cafebar de Verona. Toen Nederland scoorde ging het al gelijk goed los met vuurwerk. En toen de overwinning binnen was helemaal. Hier onder een klein sfeerfilmpje van een van onze cakes (dacht de Escorpion van Gironina) gefilmd door een vriendin. Filmpje is helaas niet helemaal duidelijk maar dat komt omdat ze waarschijnlijk al 3 flessen wijn op had haha

    Stoken tot we er bij neervallen!!

    Comment


      Weten jullie dat vuurwerk afsteken in principe niet mag in spanje

      Comment


        Oorspronkelijk geplaatst door wigster23 Bekijk bericht
        Weten jullie dat vuurwerk afsteken in principe niet mag in spanje
        Daarom verkopen ze het er ook.
        Je bent een runt als je jezelf geen vuurwerk gund

        Comment


          Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	20130114_170623.jpg
Vertoningen:1
Grootte:186,9 KB
ID:	1553617

          Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	20130114_170936.jpg
Vertoningen:1
Grootte:200,8 KB
ID:	1553618

          Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	20130114_171018.jpg
Vertoningen:1
Grootte:185,2 KB
ID:	1553619

          Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	20130114_170957.jpg
Vertoningen:1
Grootte:184,0 KB
ID:	1553620

          Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	20130114_171109.jpg
Vertoningen:1
Grootte:144,5 KB
ID:	1553621

          Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	20130114_172643.jpg
Vertoningen:1
Grootte:191,4 KB
ID:	1553622

          Kom hier wel vaker om te winkelen, ze kennen me onderhand hier...
          maar goede producten en kwaliteit en ook wat kortingen erover.

          Dit is trouwens in Alicante. Niet zover van Benidorm.

          Comment


            Wat zijn die ,,potloden'' linksboven in de winkel zelf?
            En die cake die je vast had, een 2 inch mine cake, of een gewone 2 inch cake?
            Kom zei de vis in de vissenkom.

            Comment


              Het was een gewone 2 inch cake.

              Maar zoals ik op de site las, en me spaans is niet al te best. Is dit een confettie shooter, met verschillende soorten snippers.

              Comment


                Dit jaar ga ik ook weer even lekker zorgeloos in de Spaanse zon stoken. Kan nu al niet meer wachten. En toch die 2" salutes op de kop zien te tikken, vorig jaar niet gelukt.
                Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

                Comment


                  Oorspronkelijk geplaatst door kermisbeer Bekijk bericht
                  Het was een gewone 2 inch cake.

                  Maar zoals ik op de site las, en me spaans is niet al te best. Is dit een confettie shooter, met verschillende soorten snippers.
                  Hmm leuk om een keer, of meer af te steken.
                  Lekker toch vakantie en ook lekker wat vuurwerk afsteken.
                  Kom zei de vis in de vissenkom.

                  Comment


                    Als ik het goed begrijp mag je het hele jaar vuurwerk afsteken in Spanje, mits je niet voor overlast zorgt ?

                    Comment


                      Oorspronkelijk geplaatst door Thresher Bekijk bericht
                      Dit jaar ga ik ook weer even lekker zorgeloos in de Spaanse zon stoken. Kan nu al niet meer wachten. En toch die 2" salutes op de kop zien te tikken, vorig jaar niet gelukt.
                      Is maar 1 winkeltje die ze verkoopt de trueno de aviso. Geweldige salutes

                      Comment


                        Oorspronkelijk geplaatst door Altijdwat Bekijk bericht
                        Als ik het goed begrijp mag je het hele jaar vuurwerk afsteken in Spanje, mits je niet voor overlast zorgt ?
                        Mijn vriendin is Spaans. . En mijn schoonfamilie uit Spanje heeft het me uitgelegd.
                        Het is illegaal om zomaar te knallen het mag op heilige dagen en dan alleen op aangewezen plekken.

                        dus in principe is het illegaal maar het is een soort van gedoogbeleid.
                        Dit is wat me schoonfamilie verteld he dus ik weet niet of het 100% klopt

                        Comment


                          Weet iemand toevallig of er in de buurt van Platja d`Aro vuurwerkshows zijn en een winkel
                          The Only Thing To Fear Is Running Out Of Beer

                          Comment


                            Oorspronkelijk geplaatst door vegetto Bekijk bericht
                            Weet iemand toevallig of er in de buurt van Platja d`Aro vuurwerkshows zijn en een winkel
                            Je bent net te laat, 23 juni was er een dikke show van zaragozana, rond die tijd stikt het ook van de vuurwerk kraampjes op de parkings van de grote supermarkten, heb zelf 1 winkel gevonden die was te vinden in de straat van de grote Carrefour market. 3 dagen later was er nog een dikke show in Palamos een dorp verder en ook de correfoc is al geweest. Zou even bij de VVV langsgaan.

                            Als je een auto hebt zou ik naar Blanes gaan, paar dagen lang een festival.


                            Oja goed restaurant: la fabula mediterranea met Nederlandse eigenaar, top tent.
                            Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

                            Comment


                              Afgelopen week naar Margraten de mar geweest en wie zou ik zijn als ik de kans niet zou pakken om wat vuurwerk te scoren... Ik kreeg de tip om eens naar Petardos CM te gaan. Dat deden we dus, maar de euforie was van korte duur. De winkel was gesloten en ging voorlopig niet meer open. In ieder geval niet meer tijdens ons verblijf.
                              Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	image.jpg
Vertoningen:1
Grootte:196,0 KB
ID:	1558707

                              Tijdens de terugweg naar het hotel kwamen we bij een winkel die ons door wist te sturen naar Pepereria fontrodona. Dit was een winkeltje in het centrum waar voornamelijk feestartikelen en knutselspullen werden verkocht.
                              De vrouw achter de toonbank begon voor ons even heen en weer te bellen en vervolgens werden we meegenomen naar de naast gelegen winkel die voor ons dus open ging.
                              Hij had niet al het consument spul meer voorraad liggen, maar voor ons nog voldoende. Uiteindelijk zijn we ruim een uur in de winkel geweest en kregen bij onze minimale aanschaf nog een doosje woodpeckers mee.
                              Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	image.jpg
Vertoningen:1
Grootte:197,5 KB
ID:	1558708
                              Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	image.jpg
Vertoningen:1
Grootte:197,1 KB
ID:	1558709
                              Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	image.jpg
Vertoningen:1
Grootte:190,0 KB
ID:	1558710
                              Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	image.jpg
Vertoningen:1
Grootte:191,2 KB
ID:	1558711
                              Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	image.jpg
Vertoningen:1
Grootte:152,2 KB
ID:	1558712
                              Youtube: Fuse & Cues

                              Comment


                                Kent iemand of weet iemand vuurwerkwinkels in malaga/benalmadena/torremolinos/fuengirola

                                Comment

                                Working...
                                X