Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bex Trading Geschiedenis

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #46
    Wat mis ik deze tijd
    www.rowyvuurwerk.nl

    Comment


      #47
      Oorspronkelijk geplaatst door Denjo Bekijk bericht
      Roep geen dingen waar je nog niets van weet.
      Dat is een aanname vuurwerkfreakk.
      Laat hem zijn verhaal eventueel doen.
      Rustig maar, het zou toch kunnen?

      Comment


        #48
        Ik ben rustig hoor ;)
        Het leven is een feest!

        Comment


          #49
          Oorspronkelijk geplaatst door Denjo Bekijk bericht
          Ik ben rustig hoor ;)
          Dat geloof ik graag, je kam een beetje fel over, ik heb alleen maar een vermoeden.

          Comment


            #50
            Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	10004-bex_1995_05.jpg
Vertoningen:1
Grootte:207,7 KB
ID:	1544816

            Nog een mooie foto uit de goede oude tijd.
            [url=www.pyroteam.net]PyroTeam.net[/url] DE Nederlandse vuurwerksite !

            Comment


              #51
              Zeer interessant stukje. Jammer dat ik het niet eerder ben tegen gekomen.
              Ook leuk om werkmethodiek van TS te zien, die zijn huiswerk aardig heeft gedaan.

              Zoveel bestuurders binnen 1 BV is vrij apart. De diverse BV's niet, dat heeft inderdaad puur met financiële risicoverdeling te maken. Daarnaast geeft het meer mogelijkheden op belastinggebied.
              In dat laatste waren ze goed, maar liepen toch tegen de lamp. Dat kon natuurlijk niet uitblijven op zo'n grote schaal.

              Ik ben zelf nooit bij BEX geweest (ik ben van 1989), maar in mijn omgeving zijn er wel mensen geweest.
              Wat een paradijs moet het zijn geweest voor de liefhebber. Helaas heeft de hele illegale handel er wel een (te) grote impuls door gekregen en begon de "hardste knaller" traditie o.a. daar.

              Comment


                #52
                Heb zelf nog 2 folders ingelijst liggen van BEX ben daar ook erg blij mee.
                Ben er zelf nooit geweest omdat ik vrij jong was natuurlijk,maar heb er wel
                heel erg veel van meegekregen door jongens uit de buurt in die tijd.
                Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

                Comment


                  #53
                  Oorspronkelijk geplaatst door kwintos Bekijk bericht
                  Heb zelf nog 2 folders ingelijst liggen van BEX ben daar ook erg blij mee.
                  Ben er zelf nooit geweest omdat ik vrij jong was natuurlijk,maar heb er wel
                  heel erg veel van meegekregen door jongens uit de buurt in die tijd.
                  Zou je deze misschien eens kunnen uploaden? Gewoon als foto oid.

                  Verder wilde ik even zeggen dat ik dit een ontzettend interessant topic vind! Ik ben uit 95, dus heb dit nooit meegemaakt. Ik ken ook niemand in mn omgeving die er geweest is, maar er is genoeg langsgekomen op internet waardoor ik weet hoe speciaal deze zaak eigenlijk was. Sinds ik de (immitatie)Bex nitraten kocht een paar jaar terug, ben ik er eens wat over gaan lezen.
                  Ik blijf het fascinerend vinden hoe al dat spul onder de toonbank verkocht kon worden. Hier vroeg ik me ook iets over af; als je shells oid wil kopen, heb je dan niet aparte vergunningen nodig? Vroeger was het anders, dat begrijp ik, maar bex was een CONSUMENTENverkoper (toch?). Als je dan vervolgens bij jouw leveranciers professioneel vuurwerk (blokken, shells, dat soort spul) wil kopen, kan dat toch niet zomaar? Daar heb je bij mijn weten andere papieren voor nodig.

                  Ook blijf ik het enorm interessant vinden hoe dit hele netwerk zo lang heeft kunnen bestaan. Los van de genoemde BV's zullen er waarschijnlijk ook genoeg andere illigale praktijken zijn geweest (zoals ik net al zei, hoe kwam zij aan het zware spul? Wie weet kochten zij dat ook in monsterpartijen bij illigale leveranciers). Je zou verwachten dat ze eerder door de mand zijn gevallen, want hij verkocht ook zaken die in België niet mochten, of was dat toen allemaal toegestaan in de wet daar?

                  Kortgezegd: bedankt voor het geweldige onderzoeks werk (ookal is het jaren geleden, haha). Jammer dat ik het nooit mee heb mogen maken, maar het heeft om de een of andere reden een mysterieuze interesse bij me.

                  Comment


                    #54
                    voor zo ver ik weet verkocht bex niks onder de toonbank in de jaren 90.
                    zelfde verhaal met alpeco.
                    je kon daar alles kopen!

                    Comment


                      #55
                      Klopt helemaal, alles was toen nog verkrijgbaar, van lawinepijlen tot en met de supervlinders...wellicht dat alleen de uitjes die toen langzaam in zwang raakten onder de toonbak gingen...

                      Oorspronkelijk geplaatst door --sjon beton-- Bekijk bericht
                      voor zo ver ik weet verkocht bex niks onder de toonbank in de jaren 90.
                      zelfde verhaal met alpeco.
                      je kon daar alles kopen!

                      Comment


                        #56
                        Oorspronkelijk geplaatst door MrBanaan1 Bekijk bericht
                        Zou je deze misschien eens kunnen uploaden? Gewoon als foto oid.
                        Check hier...voor dat soort dingen moet je toch echt in het VUURWERKMUSEUM zijn...
                        Welkom op onze vernieuwde website! Het eerste Nederlandse Vuurwerkmuseum is een initiatief van een groep vuurwerkliefhebbers. Eind 2004 besloten zij beeldmateriaal, verhalen en feiten te verzamelen via deze website. De nieuwe website is nog niet af. Maar we willen je alvast kunnen laten neuzen door de zaken die er al staan. Nederland en Buitenland zijn

                        Comment


                          #57
                          Een fakkel van Bex

                          Hoe leuk ik het vond om deze af te steken en te filmen haha
                          Hij deed het nog perfect. Label was erg verkleurd. En fakkel was niet in de beste staat.
                          Maar wat verwacht je van een oud ding van 13? 14? jaar geleden.
                          Baal dat ik gewoon niet toen als oud was om vuurwerk te kopen. Leken me gouden tijden.

                          Comment


                            #58
                            Even een aardige schop aan dit topic geven. Gisteren was het redelijk lekker weer en aangezien ik nog een keertje op de motor wilde rijden voor deze te stallen dacht ik, wat is nou een leuke route. Dus lekker door Zuid-Nederland en de Brabantse Kempen en Noord-België. Moest gelijk terug denken aan de herinneringen van vroeger toen de grote jongens bij deze winkels langs gingen en ik als ukkie in de wijk op een afstandje durfde te kijken ;).
                            Laatst aangepast door Mav; 20 November 2021, 09:58.

                            Comment


                              #59
                              dat is de eerste keer dat ik dat gebouw zie.
                              en daar achter de bunkers met zand/gras erop en omheen?

                              Comment


                                #60
                                Leuke herinneringen.
                                Laatst aangepast door Mav; 20 November 2021, 09:58.

                                Comment

                                Working...
                                X