Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Funke consumentenvuurwerk

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Oorspronkelijk geplaatst door Thresher Bekijk bericht
    Dit exact dus, het hele probleem is de veel strengere keuring in Nederland. Importeurs willen het risico niet lopen op afkeur. NL’s importeurs kunnen ook echt wel soortgelijke cakes leveren hoor qua hangtime, spreiding, burst etc. Maar Funke onderscheid zich niet alleen daarmee, de opbouw van de effecten, creativiteit, aandacht voor design, kwaliteit grondstoffen en ook focus op kleinere producten.
    Door al dat afkeuren, is er onder de Nederlandse importeurs een angst cultuur ontstaan.
    Je moet voor een harde knalcake, of grote spreiding naar Duitsland of België.

    En wat bereiken we er mee, alleen maar langere files rond de verkoop dagen.
    Kom zei de vis in de vissenkom.

    Comment


      Kan iemand mij vertellen waarom (alleen) Arentz de DE/BE cakes en boxen in NL mag leveren?

      Speciale clausule of kunnen we het hier beter gewoon niet over hebben?

      Comment


        Zeker betalen we graag meer voor het beste , maar ik verwacht niet dat de grondstoffen zoveel duurder zijn als dat het prijsverschil op dit moment is .
        Ff een stom voorbeeld een 20 shots(500gr)Funke cake kost tussen €30 en €40.
        Terwijl er al een 500 grammer van ander merk voor €15 te vinden is.
        De grondstoffen zullen echt niet €10 duurder zijn per cake ?
        En de productie daar zal het ook niet inzitten , er zijn zelfs 50 shots 500gr cakes voor €17 te vinden .
        Dat is 2,5x zoveel werk als een 20 shots maar wel voor de helft van de prijs.

        De opbouw ben ik niet volledig met je eens en design vind ikzelf ook niet zo belangrijk als de uitwerking daarbij is het design gewoon simpel maar realistisch tov de mooie glimmende labels van andere waar een 12” shellbreak op te zien is terwijl er uiteindelijk 5 zielige sterretjes 0,25 sec te zien zijn .

        Ik hoop dat uiteindelijk meerdere importeurs hun verkooplanden gaan uitbreiden en iets meer uit de mogelijkheden halen , dan zullen we zien dat iedereen topmateriaal kan laten produceren en zullen de prijzen ook wat meer gelijktrekken (dalen) .
        De aanbiedings prijzen bij Zena BE zouden dan “normale prijzen kunnen worden voor deze kwaliteit.
        Natural Born Pyro

        Comment


          Oorspronkelijk geplaatst door pielke Bekijk bericht
          Zeker betalen we graag meer voor het beste , maar ik verwacht niet dat de grondstoffen zoveel duurder zijn als dat het prijsverschil op dit moment is .
          Ff een stom voorbeeld een 20 shots(500gr)Funke cake kost tussen €30 en €40.
          Terwijl er al een 500 grammer van ander merk voor €15.
          Je prijsvergelijking is een beetje kort door de bocht. Je vergelijkt de allergoedkoopste 500gr NL cake met Funke, terwijl je voor een gemiddelde NL cake ook 25,- tot 30,- neerlegt. Daarnaast zijn de 20 shots 500gr cakes van Funke dezelfde prijs. Soms wat duurder, soms goedkoper zoals bij Zena vorig jaar.

          Funke staat qua kwaliteit eenzaam bovenaan. Ikzelf betaal daar (graag) voor.

          Comment


            Oorspronkelijk geplaatst door pielke Bekijk bericht
            Zeker betalen we graag meer voor het beste , maar ik verwacht niet dat de grondstoffen zoveel duurder zijn als dat het prijsverschil op dit moment is .
            Ff een stom voorbeeld een 20 shots(500gr)Funke cake kost tussen €30 en €40.
            Terwijl er al een 500 grammer van ander merk voor €15 te vinden is.
            De grondstoffen zullen echt niet €10 duurder zijn per cake ?
            En de productie daar zal het ook niet inzitten , er zijn zelfs 50 shots 500gr cakes voor €17 te vinden .
            Dat is 2,5x zoveel werk als een 20 shots maar wel voor de helft van de prijs.

            De opbouw ben ik niet volledig met je eens en design vind ikzelf ook niet zo belangrijk als de uitwerking daarbij is het design gewoon simpel maar realistisch tov de mooie glimmende labels van andere waar een 12” shellbreak op te zien is terwijl er uiteindelijk 5 zielige sterretjes 0,25 sec te zien zijn .

            Ik hoop dat uiteindelijk meerdere importeurs hun verkooplanden gaan uitbreiden en iets meer uit de mogelijkheden halen , dan zullen we zien dat iedereen topmateriaal kan laten produceren en zullen de prijzen ook wat meer gelijktrekken (dalen) .
            De aanbiedings prijzen bij Zena BE zouden dan “normale prijzen kunnen worden voor deze kwaliteit.
            Aan de grondstoffen zal het inderdaad niet liggen maar je vergeet nog wel een ding. Het ontwerpen, maken, testen en perfectioneren van producten kost heel veel tijd en energie. En das s precies wat ze daar wel doen. Zet dit af tegen veel importeurs die in China naar demo's gaan kijken van door de fabrieken gemaakte en ontworpen producten en daar hun eigen label omheen gooien al dan neit met een paar kleine aanpassingen.
            Daarnaast is het gewoon een premium product dat niet aan dumpprijzen mee hoeft te doen om aandacht te krigjen. De prijzen die jij noemt zijn natuurlijk wel echt de bodem van de bodem qua prijzen en daar moet je dan meestal ook nog midden in de nacht voor gaan rijden. Niet te vergelijken met regulieren winkelprijzen vind ik.

            Comment


              Nou ik heb de eerste 3 jaar aardig wat consumenten Funke cake”s gehaald bij Zena en toen viel dit merk nog niet buiten de verdubbel/halve prijs acties .
              Het begon met de 19shots voor €29,50/€14,75
              Daarna kwamen de 20 shots voor €30,50/€15,25



              Afgelopen jaar viel Funke helaas buiten deze acties in BE.
              Hier zal echt geen verlies op gemaakt zijn in die periode dat het goeiekoop was omdat zelfs personeel van de winkels maar 50% hoefde te betalen .
              Natural Born Pyro

              Comment


                Oorspronkelijk geplaatst door pielke Bekijk bericht
                Zeker betalen we graag meer voor het beste , maar ik verwacht niet dat de grondstoffen zoveel duurder zijn als dat het prijsverschil op dit moment is .
                Ff een stom voorbeeld een 20 shots(500gr)Funke cake kost tussen €30 en €40.
                Terwijl er al een 500 grammer van ander merk voor €15 te vinden is.
                De grondstoffen zullen echt niet €10 duurder zijn per cake ?
                En de productie daar zal het ook niet inzitten , er zijn zelfs 50 shots 500gr cakes voor €17 te vinden .
                Dat is 2,5x zoveel werk als een 20 shots maar wel voor de helft van de prijs.

                De opbouw ben ik niet volledig met je eens en design vind ikzelf ook niet zo belangrijk als de uitwerking daarbij is het design gewoon simpel maar realistisch tov de mooie glimmende labels van andere waar een 12” shellbreak op te zien is terwijl er uiteindelijk 5 zielige sterretjes 0,25 sec te zien zijn .

                Ik hoop dat uiteindelijk meerdere importeurs hun verkooplanden gaan uitbreiden en iets meer uit de mogelijkheden halen , dan zullen we zien dat iedereen topmateriaal kan laten produceren en zullen de prijzen ook wat meer gelijktrekken (dalen) .
                De aanbiedings prijzen bij Zena BE zouden dan “normale prijzen kunnen worden voor deze kwaliteit.
                Meneer Funke is een echte kwaliteitscontrole freak.
                Sommige fabrieken zijn daar niet blij mee.
                Ik heb gehoord dat hij 9 maanden in Liang verblijft.
                De kwaliteit van de Funke artikelen is hoog en daar is de prijs ook naar.
                Maar door goed te zoeken hoef je niet de hoofdprijs er voor te betalen.

                En Funke heeft bijzondere artikelen en het artwork vind ik persoonlijk ook zeer fraai.
                Geen doodshoofden, geen namen die oorlog en ellende refereren.
                Kom zei de vis in de vissenkom.

                Comment


                  Afgelopen jaar waren de 20sh cakes bij Zena in september 20,- en de 25 shots cakes 25,-. Die actie heeft weken geduurd en 1 euro voor 1 Funke tube was meer dan prima.

                  Comment


                    Grondstoffen speelt zeker wel een rol in productiekosten.
                    Diepere kleuren zijn vaak duurder en ingewikkelder.
                    75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

                    Comment


                      Tijdens de Zena mei meeting was er ook een Funke aanbieding.
                      Een doos met 6 cakes voor een goede prijs.
                      Kom zei de vis in de vissenkom.

                      Comment


                        Oorspronkelijk geplaatst door dikkeeric Bekijk bericht
                        Grondstoffen speelt zeker wel een rol in productiekosten.
                        Diepere kleuren zijn vaak duurder en ingewikkelder.
                        Precies daarom betaald funke waarschijnlijk ook meer voor de productie in nl moet alles zo goedkoop mogelijk hoe het echt zit weet mr funke alleen het is speculeren.

                        Comment


                          Zoiets moet toch inmiddels ook wel mogelijk zijn voor de Belgische of Duitse markt? Zou wel lekker zijn weer eens een flink knalblokkie.

                          FIREWORKS https://www.youtube.com/user/Zinkje902

                          Comment


                            Oorspronkelijk geplaatst door chrissie81 Bekijk bericht
                            Zoiets moet toch inmiddels ook wel mogelijk zijn voor de Belgische of Duitse markt? Zou wel lekker zijn weer eens een flink knalblokkie.
                            Omdat ik tegenwoordig mod ben bij de buurtjes, heb ik in het najaar van 2019 alle producten van Funke op FPM gezet.
                            Ik heb een een aantal filmpjes van de prof artikelen gezien van Funke gezien toen Funke net op de markt was.
                            En daar zaten toch leuke blokken tussen.

                            Maar zo'n knalbak moet toch kunnen in Duitsland.
                            Of zit dat anders.
                            En waarom waren de rest partijen van de In shock 1 van Vulcan alleen te koop in Luxemburg en niet in Duitsland.
                            Kom zei de vis in de vissenkom.

                            Comment


                              Oorspronkelijk geplaatst door the cigarman Bekijk bericht
                              Omdat ik tegenwoordig mod ben bij de buurtjes, heb ik in het najaar van 2019 alle producten van Funke op FPM gezet.
                              Ik heb een een aantal filmpjes van de prof artikelen gezien van Funke gezien toen Funke net op de markt was.
                              En daar zaten toch leuke blokken tussen.

                              Maar zo'n knalbak moet toch kunnen in Duitsland.
                              Of zit dat anders.
                              En waarom waren de rest partijen van de In shock 1 van Vulcan alleen te koop in Luxemburg en niet in Duitsland.
                              Zo'n 30mm prof knalblok heeft 10 gram flash per tube. In Duitsland is er net zoals in Nederland maximaal 2 gram perchloraatflaah toegestaan. Dat er wel eens producten zijn met net wat meer betekent niet dat het mag.

                              Die In Shock van Vulcan is een F3 product, die overigens geen rest voorraad hoeft te zijn want hij wordt gewoon in Zweden verkocht door Vulcan ( daar heet het bedrijf Linders ). In Duitsland mag er maar tot F2 verkocht worden en in Luxemburg F3. Met bepaalde papieren kan je F3 aanschaffen in Duitsland, maar die markt is nihil.

                              Verschil is als je in Nederland in de buurt van de grens komt van wat er maximaal mogelijk is, dat de kans op afkeur groot is. En afkeur hier heeft hele hoge consequenties. Dus in Nederland zit men liever op 70% waarbij in andere landen men op 110 / 120% durft te zitten, aangezien daar geen instantie is die zo strikt controleert en consequent handelt als hier in Nederland.

                              Comment


                                Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
                                Met bepaalde papieren kan je F3 aanschaffen in Duitsland, maar die markt is nihil.
                                Zover ik het begrijp zijn er in Duitsland juist relatief veel mensen met deze papieren.
                                Meerdere webshops hebben een stukje waar je kan bestellen bij vertoning van deze papieren.
                                Als de markt daarvoor echt zo klein zou zijn zouden ze het denk ik niet zo aanbieden.
                                Relatief gezien is de procedure voor die papieren niet heel ingewikkeld volgensmij.
                                Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

                                Comment

                                Working...
                                X