Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het hengelsport topic

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Hmm zulke dikke vissen vang ik nou nooit

    Afgelopen maandag wel deze gevangen van 53 cm:



    Uploaded with ImageShack.us

    Lag gewoon een mat onder, maar die zie je niet op de foto.

    Comment


      Ik vis ook regelmatig als ik de kans krijg. Laatst op een ochtend 9 karpertjes en een dikke zeelt en 2 grote voorns. Met de nieuwe vaste stok(spro cresta met topelastiek)

      Comment


        Hier aan deze kant is het allemaal vrij rustig, vorige week wel een mooie gevangen ! jappy-b was erbij en heeft er foto`s van gemaakt hopelijk plaatst die ze ff :-)
        http://www.stefandrukker.nl

        Comment


          Ik heb net mijn vispas aangevraagd dus ik ga ook weer los. beetje laat, maargoed de studie hield met nog een beetje tegen.
          Ik hoop in omgeving Zwolle de karpers te gaan vangen.
          Als er nog mensen zijn die goede tips hebben; be my guest;-)

          greetzzz
          Eer was was was, was was is!

          Comment


            er zijn geen tips ;-) gewoon lekker genieten van de rust/zon e.v.t een biertje en hopen dat je wat vangt ? Sucses !! p.s ik hoop voor dat die pas snel komt , ik kon er 3 maanden op wachten :-(
            http://www.stefandrukker.nl

            Comment


              Als het goed is komt mijn pas in week 21 binnen. heb ik net bericht van gekregen. Tot die tijd kan ik gebruik maken van het papiertje waarmee ik hem het aangevraagd.
              Dus het komt goed..
              en idd, genieten van de natuur, drankje erbij is het belangrijkste;-)
              greetzz
              Eer was was was, was was is!

              Comment



                Hier is de Vispas al binnen....


                Gelijk ook maar wat inkopen gedaan aangezien er een hoop versleten was, nieuw stoeltje, carry-all en een pouche voor 1 opgetuigde hengel


                Deze stokjes waren flink in de aanbieding met de Opendeurdagen van onze plaatselijke hengelsportzaak, ook maar 2 meegenomen.

                Op de werpmolens weer verse lijn gezet, en de koelkast ligt ook weer vol met tijgernoten, mais en hennep (geweekt en gekookt).
                Dus we zijn er klaar voor hier

                btw, Als er freaks zijn omgeving Brabant die graag een keer samen met deze maffe mod willen gaan feederen/karperen/zeebaarzen/roofvissen/pennen/strandvissen dan mogen jullie me altijd een pm sturen...

                Laatst aangepast door Thunderboy; 12 May 2011, 14:13.

                Comment


                  Helaas geen Brabant voor mij.
                  Maar wel een leuk idee :-)
                  Mooie spullen trouwens.
                  http://www.stefandrukker.nl

                  Comment


                    Ik heb wel een aantal tips:

                    Bestudeer de karper, besteedt tijd aan het oriënteren van de vis.
                    Ga naar je water in je vrije tijd en struin langs het water opzoek naar de vis, hoe die zich gedraagt. Bevindt die zich meer in het diepe of juist in het ondiepe. Pas daar ook je strategie aan.
                    Is de vis meer schuw dan de rest, dan weet je dat je alles uit de kast moet halen om die vis te vangen.
                    Zo'n vis vang je dan ook niet makkelijk.
                    Hoe kun je dan zo'n vis vangen?
                    Door:

                    Voersessies te maken, ga in je vrije tijd, naar het water en creëer voerplekjes, waar jij die vis naar toe wil lokken.
                    Maar voor je die voerplekjes maakt, is het misschien handig als je van te voren het water peilt hoe diep het water is.
                    Want je weet misschien wel als visser, dat een vis op bijvoorbeeld een plateau zich graag bevindt, en als je daar gebruik van maakt, dan kun je aardig vissen vangen.

                    Ook is het belangrijk om voer te gebruiken wat niet gebruikt wordt op het water. Boilies werken altijd, maar vermijd de ready-mades, de freezers die bij de plaatselijke dealer kunnen gekocht worden voor a 5 euro per kilo en zorg voor die unieke bol. En als Boilies niet werken, kun je altijd nog varianten gebruiken van de bol zoals Pillows, pop-up Boilies, misschien wel het oude vertrouwde Mais, wat altijd als een instant killer aas gezien wordt. Test het, want alleen dan weet je het.

                    Dus je hebt de voersessies gedaan, zo'n 3x per week, paar kilo per dag, dan ga je na die voersessies terug naar het water en kijk je of dat het voer weggevreten is.
                    Als dat zo is, dan weet je dat de vis jouw voer lekker vindt en dat jouw voer misschien wel tot vangst kan leiden.

                    Dan is het tijd om te vissen, neem paar kilo voer mee, want ze komen al graag naar je stek vanwege het voer, dus zoveel extra voer hoef je niet mee te nemen.
                    Vergeet je spullen niet en ga rustig aan de waterkant zitten. Maak niet te harde geluiden en wacht op die ene beet.
                    Ondertussen sla jij je karperboek open, het Woord van Zwijgen en je bevindt je in een van de verhalen van een van Kwint en plotseling... Trekt je lijn strak en grijp je je hengel, voordat je nog maar enig beseft hebt, ligt er die ene karper op je mat, die ene dat het water zo mooi maakt...
                    Het leven is een feest!

                    Comment


                      leuke spulletjes TB
                      Yeeeeeehaaaaaaa!

                      Comment


                        De stokken zien er aardig heftig uit TB, wat van test curve hebben ze?

                        Gisteren nog even aan het water geweest.
                        Een 28 pond spiegel en een 22 pond schub zijn geland, erg mooie exemplaren.
                        Het leven is een feest!

                        Comment


                          Stokjes hebben een testcurve van 2.5 lbs
                          Aan de opbouw en het aantal ogen kun je wel zien dat het afstandshengeltjes zijn, ook lijken erg veel op de populaire Shimano Hyperloops als je kijkt naar de blank.
                          Heb ze nog niet krom kunnen trekken aan de waterkant, maar dat zal niet lang meer duren..
                          Ondanks de 2 en half ponds testcurve zijn het toch vrij soepele stokjes.
                          Denk dat ze krom gaan tot in het handvat bij een leuke vis...hehe.
                          Zal er 100 gram aanhangen en vol gas mee gooien, ben erg benieuwd naar de aktie.


                          Hier nog wat (oude)plaatjes:



















                          Fijn Weekend, en...

                          Vang ze!
                          Laatst aangepast door Thunderboy; 15 May 2011, 00:02.

                          Comment


                            Geweldige foto's, Thunderboy.
                            Vuurwerkcrew.nl : Het leukste vuurwerk forum met alle info over vuurwerk!

                            Comment


                              Live update nog nks gevangen. Owoowowow wat een slecht jaar tot nu toe , bijna elke week wel aan de waterkant , met als resultaat 2 vorens .... Wat gaat er fout ?
                              http://www.stefandrukker.nl

                              Comment


                                Je vist op het droge?

                                Comment

                                Working...
                                X