Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het hengelsport topic

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Yo visfreaks,

    Gisteren weer een dagje wezen vissen met chrissie81, en het was weer een supergezellige sessie. Helaas begon het voor mij niet zo goed, toen ik bij de 1e inworp mijn vlamnieuwe (en nog ongebruikte) karperstok finaal over de helft gooide
    Even terug naar huis rijden zat er vanwege de afstand ook niet echt in, dus de hele middag met 1 stok verder gevist.

    Werkelijk overal zagen we vissen en staarten bovenkomen, het was zeer levendig dus we dachten dat het niet lang zou gaan duren voor de 1e aanbeet kwam....3 uur verder en op wat piepjes na, niks gevangen dus besloten om te verkassen. En dat ging in mijn geval zeer snel, als je maar 1 hengel hoeft te sjouwen en omdat chris aardig liep te klooien besloot ik zijn schepnet maar te dragen hahaha

    Inmiddels was het al weer 19.00, en ook op deze stek lukte het ons voorlopig niet enige aanbeet te forceren. Even later kwam vwb lid inhetgaatje nog even gezellig op bezoek en net toen hij een kwartiertje bij me zat kreeg ik een volle fluiter, flinke aanbeet!
    Bammmmmm, rammennnnn, en hangen! Maar......
    Na amper 10 seconden contact te hebben gehad met de vis schoot deze los,
    en dat was het dan

    Net voor de schemer hebben we ingepakt, en ondanks dat we niks hebben gevangen en de gebroken hengel, was het toch (weer) een hele toffe sessie
    Vandaag terug geweest met de hengel en kreeg gelijk een nieuwe mee omdat de breuk was onstaan door waarschijnlijk een produktiefoutje. Klasse!

    Tot slot nog een paar plaatjes....


    onze vriend kreeg ze wel gevangen...mooi om te zien hoe snel hij is...


    vanuit het stoeltje ff bijvoeren...


    genieten...




    TB
    Laatst aangepast door Thunderboy; 9 June 2011, 22:15.

    Comment


      Hey man.

      Lekkere kwaliteit stokken heb jij aangeschaft. Laatst even de nieuwe Fox Warrior S mogen aanvoelen, kost rond de 80 euro en voelt heerlijk aan. Maar dat is volgens mij persoonlijk. Ik vis met stokken van 40 euro haha.

      Comment


        Ruben, deze stokjes waren normaal 60 pleuro, en waren afgeprijsd voor .....
        20 euro!!
        Had ze eigenlijk aangeschaft voor het gepen, maar om even te testen zijn ze 2x meegeweest met het karperen.
        De eerste keer had ik maar met 1 hengel gevist, en gisteren met beide hahahaha was mee krakkkk.
        Ben zelf nog op zoek naar betere hengels, en vind die Chub Outcast erg gaaf.
        Fox warrior ook leuk, maar onder de top drillen doen ze niet fijn.

        Comment


          Alsof jij ze op de kant nog staat te drillen!?

          Comment


            Hahaha, met onder de top drillen wordt bedoeld dat als de vis dicht onder de kant komt, hoe de hengel daar op reageert. De warriortjes hebben veel ruggegraat, maar weinig aktie in het topgedeelte, wat dus niet lekker drilt als de vis korter bij de kant komt. Zijn wel echte werpkanonnen btw..
            Ken er wel een aantal die er erg over te spreken zijn.
            Welke nieuwe stokken ik ga halen weet ik nog niet, heb nog steeds spijt dat ik mn oude heb verkocht 2 jaar geleden..

            Dit waren echt fijne stokjes...snik..
            Laatst aangepast door Thunderboy; 10 June 2011, 09:39.

            Comment


              Leuk verslag Thunderboy.
              Ik heb ook vaak zat aan de kant gezeten, dat ik niks ving.
              (Helaas vangt me pa ze dan wel.....)

              Over die hengels...Marktplaats?
              Misschien kan je ouwe hengels wel vinden daar.
              Kom zei de vis in de vissenkom.

              Comment


                Ik hou MP al maanden in de gaten
                Hier nog een filmpje van de Outcast stokjes,

                + YouTube Video
                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                wat een power zeg

                Comment


                  Oorspronkelijk geplaatst door Thunderboy Bekijk bericht
                  Hahaha, met onder de top drillen wordt bedoeld dat als de vis dicht onder de kant komt, hoe de hengel daar op reageert. De warriortjes hebben veel ruggegraat, maar weinig aktie in het topgedeelte, wat dus niet lekker drilt als de vis korter bij de kant komt. Zijn wel echte werpkanonnen btw..
                  Ken er wel een aantal die er erg over te spreken zijn.
                  Welke nieuwe stokken ik ga halen weet ik nog niet, heb nog steeds spijt dat ik mn oude heb verkocht 2 jaar geleden..
                  image

                  Dit waren echt fijne stokjes...snik..

                  En fijne molentjes...
                  Leuk verslagje nog gemaakt van de drama dag


                  FIREWORKS https://www.youtube.com/user/Zinkje902

                  Comment


                    Gisteren heb ik weer 2 uur gevist om wat karpers over te zetten in de gemeente Castricum. Het ging dit keer niet zo snel als de vorige keer. Deze boerenkarpers hebben nog nooit mensenhanden gevoelt dus hebben volgens mij in de gaten dat die wormen aan een haak geen goede zaak is (maar gelukkig wel lekker, voor hun dan...) Dit keer 12 karpers tussen de 40 en 60 centimeter gevangen, vorige keer in 2 uur hadden we er 17. Boerenkarpers zijn wel onwijs gaaf, die springen gewoon in de lucht wanneer ze in de gaten hebben dat je ze aan de lijn hebt, en ze zijn zo sterk, echt niet normaal!

                    Comment


                      Na de slechte sessie van vorige week, was er gisteren weer een herkansing...
                      Zo tegen het middaguur vertrokken richting rivier waar mijn trouwe vismaatje chris al stond te wachten. Stukje achter hem aangereden, auto geparkeerd en na een eind lopen kwamen we op de stek aan....


                      hengeltjes optuigen....


                      eyyyyyyyy, ga eens rap weg daar, dat is mijn stek!!!


                      niet veel later lagen alle lijnen in het water....

                      Helaas was ik mijn maden vergeten, balen, want ik had eigenlijk ook met de feeder willen vissen een paar uurtjes. Na wat vloekwerk besloot ik om de feeder in de hoes te laten en met 2 karperstokkies verder te knallen.
                      Hoppaa, aan beide hengels een flinke voerbom gekneed om het speciaal gevormde lood en gaan met die banaan! Met een mega plons belande de hele toestand in het bruine water, en uiteraard lag chris weer helemaal in een deuk De sfeer zat er al snel weer goed in, en genietend van een lekker peukkie was het wachten op de 1e aanbeet.....En die kwam sneller dan ik had durven hopen.....



                      Na ongeveer anderhalf uur vissen kreeg ik een geweldige aanbeet op mijn linkerstok. Een volle fluiter en de lijn verdween in noodtempo van de spoel. De pieper gilde van blijdschap en de adrenaline spoot werkelijk door mn lijf......kikkuh dit!

                      Na de aanbeet knalde de vis vol gas de zijsloot in en het koste me enige moeite om hem uit de obstakels te houden die langs de kant stonden.


                      niet groot, maar wel mooi en vooral ontzettend sterk!




                      en dat mag best gevierd worden

                      Na deze vis vielen de aanbeten stil, af en toe een piepje maar dat was het dan. We zaten op het heetste moment van de dag en dat was goed te merken.
                      Lekker genieten van de natuur, onder het pluutje zaten we heerlijk in de schaduw. Ook de koeien deden het rustig aan en liepen op hun gemak achter ons door...




                      De uren vlogen voorbij, en inmiddels was het al weer avond. Wat gaat de tijd toch snel als het gezellig is. We zagen duidelijk dat het water weer tot leven kwam. Overal waren weer tekenen van actieve en azende vissen.
                      Even verderop sprong een kleine karper in volle glorie boven het water uit.
                      We voelden gewoon dat het niet lang meer ging duren!
                      En dat voelden we goed, want ineens was daar de verlossende aanbeet:
                      Whiiiiiiiiiiieeeeeeeettttttt, de beetmelder van Chris gilde het uit en zijn hengel stond te shaken in de steunen hahahaha, gaaf!


                      prachtige vis hoor

                      Het was wel duidelijk dat de vis weer flink begon te azen. Hierop besloten we alle hengels van vers aas te voorzien om nog even maximaal te knallen de laatste uurtjes. Voor de gein smeet ik mijn mega voerbal systeem vlak naast de plek waar chris zat te vissen hahaha. Hij zei nog dat haal je niet met die zware bal en dat moet je nou juist tegen mij niet zeggen
                      Met een enorme plons lande de hele zooi ongeveer 3 meter naast waar hij lag.
                      En het werd nog veel leuker toen ik even later op die hengel nog beet kreeg ook. Stekkepezer TB was weer bezig, maar tijdens het binnendraaien voelde ik al dat het niks bijzonders was. En gelijk had ik want niet veel later verscheen er een brasem aan de wateroppervlakte hahahaha

                      De dag liep op zijn einde, de wind viel weg en het werd frisser. Inmiddels was het al weer 22.00 en net toen we langzaam wilde gaan opruimen kreeg chris nog een geweldige fluiter Daar gaat ieee, en zijn slip gierde het uit. Na een korte dril verscheen deze vis op de kant...


                      toppie hoor chris



                      Na deze vis toch maar ingepakt en net voor het echt donker was waren we terug bij de wagens. Onder het genot van een laatste peuk werden de plannen voor de volgende sessie al weer gesmeed en na een stevige handdruk weer terug huiswaarts gekeerd.

                      Was weer een prima visdag

                      Groetjes TB
                      Laatst aangepast door Thunderboy; 15 June 2011, 15:04.

                      Comment


                        Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Bekijk bericht
                        Gisteren heb ik weer 2 uur gevist om wat karpers over te zetten in de gemeente Castricum. Het ging dit keer niet zo snel als de vorige keer. Deze boerenkarpers hebben nog nooit mensenhanden gevoelt dus hebben volgens mij in de gaten dat die wormen aan een haak geen goede zaak is (maar gelukkig wel lekker, voor hun dan...) Dit keer 12 karpers tussen de 40 en 60 centimeter gevangen, vorige keer in 2 uur hadden we er 17. Boerenkarpers zijn wel onwijs gaaf, die springen gewoon in de lucht wanneer ze in de gaten hebben dat je ze aan de lijn hebt, en ze zijn zo sterk, echt niet normaal!
                        Karpers overzetten? wat bedoel je daarmee? van het ene water naar het andere water?...zit hier een reden achter?

                        Comment


                          Oorspronkelijk geplaatst door poziloc Bekijk bericht
                          Karpers overzetten? wat bedoel je daarmee? van het ene water naar het andere water?...zit hier een reden achter?
                          ja, werk verschaffing.... Je moet die ambtenaren toch ergens mee bezig laten houden
                          [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

                          Comment


                            Oorspronkelijk geplaatst door poziloc Bekijk bericht
                            Karpers overzetten? wat bedoel je daarmee? van het ene water naar het andere water?...zit hier een reden achter?
                            Daar zit inderdaad een redenen achter. Mocht je zelf vissen van het ene water naar een ander water overzetten staat daar zelfs een boete op wanneer dat in de APV staat.

                            Maar wat ik doe is inderdaad voor mijn werk. Een afdeling van mijn werk is de waterwinning die plaatsvind in de duinen. Hierdoor hebben wij een groot aantal panden (lees: sloten) in het duin. De karper komt eigenlijk niet voor in dit water, alleen in één wel. Daar zat vroeger veel rugstreeppad (een rode lijst soort) maar die zijn in de tussentijd verdwenen nadat de karper de overhand begon te nemen.

                            Wij vissen dus de karper weg en zetten deze elders in de buurt uit.

                            Comment


                              Oke ik dacht dat je ze ving met de hengel en dan overzetten naar een ander water voor eigen belang.

                              Comment


                                Ik vang ze ook met een hengel hoor. Wel met weerhaakloze haken om niets te beschadigen.

                                Comment

                                Working...
                                X