Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer op 31 december en 1 januari.

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Bedankt David, ook jij redelijk positief al valt het lastig te zeggen nu, maar ik houd mer er zeker aan vast. Kijk echt uit naar alle update's in dit topic.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

    Comment


      Nou, kom maar op met die updates inderdaad. Hoe irritant ook, maar we gaan uit van het beste weer en ook deze stress hoort erbij hehe.

      Comment


        Ach, zolang er geen mist, regen en harde wind is, ben ik tevreden

        Comment


          Kostelijk, nu al die stress

          Comment


            De zuidwester gaat, zoals Davidh al aangaf, vanaf morgenavond weer aan en zal vervolgens tot minimaal de eerste afhaaldag niet verdwijnen. Betekent dus toenemend zacht en periodiek nat de komende tijd. Lijkt me zeer stug dat dit patroon ineens doorbroken wordt in de laatste dagen van het jaar. Ter illustratie, onderstaand ensemble mean van GFS12 van vandaag (geldigheid: 31 dec 18z).

            Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	GFS_ensmean.png
Vertoningen:1
Grootte:53,8 KB
ID:	1595992

            Bon...er zijn natuurlijk nog wel wat variaties op dit thema mogelijk. Denk aan een iets dominanter (Euro)hoog en zwakkere oceaan, of dat we op de 31e toevallig net tussen de fronten door onder een trekruggetje kunnen stoken. Maar iets zegt me dat het een classic wordt met stevige zuidwester, zacht en kans op regen. Kwestie van geluk hebben in dat geval. De leden met meer blokkade neigingen zijn veruit in de minderheid.

            Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	EC12_windrichting.jpg
Vertoningen:1
Grootte:219,4 KB
ID:	1595994

            EDIT: EC12 windrichting hierboven. Bevestigt het verhaal gebaseerd op GFS12. Duidelijke focus op windrichting tussen ZZW en W rond de jaarwisseling. Temperaturen daarbij dik in de plus uiteraard. Neerslagkans en windsterkte afhankelijk van de dominantie van de oceaan.
            Laatst aangepast door dabombe; 17 December 2022, 21:18.

            Comment


              Oorspronkelijk geplaatst door Vipergq Bekijk bericht
              Ziet er slecht uit op het moment, zie met GFs de dagen ervoor teringveel wind en regen weer bah
              Precies wat ik zei dus, kzie het echt al weer gebeuren gvd bah

              Comment


                Ik steek echt niks af met die teringzooi in het verschiet. Dan volgend jaar maar weer

                Comment


                  Haha rustig blijven iedereen

                  Comment


                    Oorspronkelijk geplaatst door NIKOS Bekijk bericht
                    Haha rustig blijven iedereen
                    Sowieso. Op deze termijn louter trends bespreken. Het signaal op een zachte winderige periode die mogelijk tot na de jaarwisseling duurt is sterk. Dat zegt op deze termijn natuurlijk nog niets over de daadwerkelijke kans op regen en veel wind op de 31e zelf. Derglijke details worden pas na kerst wat duidelijker. En bedenk goed; in een westcirculatie zijn er ook rustmomentjes waarbij het zomaar een dag(deel) prima weer kan zijn tussen de storingen door.

                    Comment


                      lekker alles op 1 januari de lucht in

                      Comment


                        Ze kunnen het weer voor maandag nog geeneens voorspellen, laat staan over 14 dagen, dus daar trek ik totaal geen waarde aan na de kerst meer zekerheid en zelfs dan kan er het een en ander veranderen.

                        Comment


                          Dit is tog wat minder positief haha. Man, nu al de zenuwen voor.
                          Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                          Comment


                            Ik lees vooral; geen mist.

                            Comment


                              Wat een stress: het weer is pas duidelijk op het moment van stoken!

                              Comment


                                Oorspronkelijk geplaatst door jeremy21 Bekijk bericht
                                Ze kunnen het weer voor maandag nog geeneens voorspellen, laat staan over 14 dagen, dus daar trek ik totaal geen waarde aan na de kerst meer zekerheid en zelfs dan kan er het een en ander veranderen.
                                Maandagen zijn ook gewoon k*t. Op dinsdagen zijn onze verwachtingen altijd veel beter.

                                Comment

                                Working...
                                X