Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Funke consumentenvuurwerk

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #31
    Oorspronkelijk geplaatst door VWBE Bekijk bericht
    Zie dit staan in de comments:

    "Ik ben 1 cake vergeten te filmen. De blue red variations, maar die had ook productie fouten.Klapten aardig wat bombettes op de grond. Dat was echt een gevaarlijk ding."

    Die spreiding is echt ongezien moet ik zeggen...
    Dat was bij Funke wel bekend maar waren al gemixt door de chinezen. Hebben ze nog geprobeerd tegen te gaan. Helaas zaten ze bij sommige kartons er nog gewoon in.
    http://www.youtube.com/c/ReVerser

    Comment


      #32
      Oorspronkelijk geplaatst door Reverser Bekijk bericht
      Dat was bij Funke wel bekend maar waren al gemixt door de chinezen. Hebben ze nog geprobeerd tegen te gaan. Helaas zaten ze bij sommige kartons er nog gewoon in.
      Juist, heb dat ergens gelezen van hun!

      Die Scala cake vind ik echt vet.

      Comment


        #33
        Oorspronkelijk geplaatst door Reverser Bekijk bericht
        Deze zijn gewoon lomp. Lomper dan de massive en cruel traction.
        Bij Titanium salute (piromax) staat toevallig een burst vergelijkings video.
        Natural Born Pyro

        Comment


          #34
          Scala en Blue gold waren het mooiste , bij scala vooral door dat titan boeketje erin
          Natural Born Pyro

          Comment


            #35
            Oorspronkelijk geplaatst door pielke Bekijk bericht
            Scala en Blue gold waren het mooiste , bij scala vooral door dat titan boeketje erin
            Heerlijk inderdaad, vind titanium vonken in siereffecten altijd super om zien.
            In Cruel Traction zie je dat soms ook, vooral in de hardere effecten.

            Comment


              #36
              Bij scala vins ik de peonies? dahlias? juist kapot knallen door die burst. Leuk, een knal maar liever wel aangepast aan effect. Hoeft net altijd groter en harder, effect zou bij sier m.i. het uitgangspunt moeten zijn. Veel andere van deze serie zien er idd wel echt gruwelijk uit...

              Comment


                #37
                Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
                Bij scala vins ik de peonies? dahlias? juist kapot knallen door die burst. Leuk, een knal maar liever wel aangepast aan effect. Hoeft net altijd groter en harder, effect zou bij sier m.i. het uitgangspunt moeten zijn. Veel andere van deze serie zien er idd wel echt gruwelijk uit...
                Even zoeken op wat een scala is. Dit is juist ook de bedoeling. Dit moet een italiaanse scala voorstellen. Een TI salute met sier effect wat uit elkaar spat. Dit is geen peonie of dahlia. Dit is juist de bedoeling van dit effect.

                vb video met een ander scala effect. Credits vuurvent

                http://www.youtube.com/c/ReVerser

                Comment


                  #38
                  Ah kijk, wat geleerd, dankje. Dan is ie wel puik gelukt inderdaad

                  Comment


                    #39
                    Dit is geen Funke prof maar een categorie 3 knalcake. Deze heeft 4 gram flash per tube en een kaliber van 20mm. In dit kaliber is het echt de hardste knalcake die ik heb meegemaakt, gaat net wat harder dan de Salute cake 2 en Piromax Titanium Salute en heeft ook meer druk. Dit in combinatie met de crackling tail en het tempo wat opbouwd waren het geweldige knalcakes!

                    Comment


                      #40
                      Oorspronkelijk geplaatst door Reverser Bekijk bericht
                      Even zoeken op wat een scala is. Dit is juist ook de bedoeling. Dit moet een italiaanse scala voorstellen. Een TI salute met sier effect wat uit elkaar spat. Dit is geen peonie of dahlia. Dit is juist de bedoeling van dit effect.

                      vb video met een ander scala effect. Credits vuurvent

                      De juiste benaming is "Scala a otto - schaal van 8" wat niet meer betekend dan dat er 8 breaks in het effect zitten. Dit kan in allerlei effecten voorkomen, peonie, salute, noem het maar op . Dit heeft niks met specifieke titanium boeketten te maken. Tijdens diurna's schiet men vaak scala a otto botti. Dit zijn series salutes (8 in één break)die dan toenemen in hardheid. Persoonlijk een favoriet effect voor mij.



                      Hier een scala a otto giallo oftewrl geel van kleur:

                      Comment


                        #41
                        De profblokken van funke: tears from heaven, corolla blue, supernaut I & II en de cloud connected zijn straks ook bij zena te koop als compound boxen. Ben benieuwd of ze te vergelijken zijn met de profblokken en wat de prijzen zijn.

                        Edit: Blijkbaar is t geen compound mer het bekende "rubrosysteem" waarbij de cakes elkaar aansteken. Doorlonten dus niet nodig.

                        Comment


                          #42
                          Was het maar zo een feest. Worden allemaal aangepast naar be wetgeving. Max 30mm en max 2 gr flash.
                          PJJJJJJJJJJJIIIIEEEEEEEEEEUUUUUWWWWWWWWWWWWW

                          Comment


                            #43
                            Als de dozen qua effecten en tempo identiek gemaakt zijn....dan lijken me dit toch wel potentiele toppers ook met wat minder kruitinhoud....de cakes in deze dozen zijn bewust strak ingepakt vanwege het in nederland bekende Rubro doorlontsysteem...

                            Comment


                              #44
                              Jup, ben ook heel erg benieuwd. If the price is right proberen we ze gewoon allemaal.
                              PJJJJJJJJJJJIIIIEEEEEEEEEEUUUUUWWWWWWWWWWWWW

                              Comment


                                #45
                                Oorspronkelijk geplaatst door bonbridge1 Bekijk bericht
                                De profblokken van funke: tears from heaven, corolla blue, supernaut I & II en de cloud connected zijn straks ook bij zena te koop als compound boxen. Ben benieuwd of ze te vergelijken zijn met de profblokken en wat de prijzen zijn.

                                Edit: Blijkbaar is t geen compound mer het bekende "rubrosysteem" waarbij de cakes elkaar aansteken. Doorlonten dus niet nodig.
                                Ik heb duidelijk informatie gemist. Waar heb jij deze informatie vandaan? Want dat zou toch wel heel bijzonder en mooi zijn.

                                Comment

                                Working...
                                X