Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alles over de opleiding vuurwerkdeskundige

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Oorspronkelijk geplaatst door Dutchman Bekijk bericht
    hallo,

    weet iemand waar ik het Informatiepakket kan aanvragen?

    ik heb op de site van kiwa lopen zoeken maar kan niks vinden.

    Je kunt ze een mail sturen of onderstaande link aanklikken:


    Garandeer de veiligheid en kwaliteit van uw vuurwerkbezigheden met Kiwa's persoonscertificering voor vuurwerkdeskundigen, kijk hier voor meer info!


    Garandeer de veiligheid en kwaliteit van uw vuurwerkbezigheden met Kiwa's persoonscertificering voor vuurwerkdeskundigen, kijk hier voor meer info!

    Comment


      Opleiding Professioneel Vuurwerk gaat weer van start



      VCM bv is als enige branche-onafhankelijke instelling Kiwa gecertificeerd voor het verzorgen van de opleiding "Het Bezigen van groot Vuurwerk en Pyrotechnisch Vuurwerk", tevens is VCM bv bevoegd het vereiste examen af te nemen.
      Het doel is een gedegen en praktijkgerichte opleiding te verzorgen welke goed aansluit bij de dagelijkse praktijk. Met deze opleidingen hopen wij de veiligheid tijdens het afsteken van groot vuurwerk te vergroten.

      Om aan deze opleiding te mogen deelnemen dient men aan een aantal eisen te voldoen, op verzoek kunnen deze eisen worden verstrekt.

      Op de volgende data hebben wij weer een opleiding gepland staan: Leusden: 06, 07, 13 en 14 september; examen theorie 17 september; examen Praktijk 18 september.

      Voor meer informatie kunt u geheel vrijblijvend contact met ons opnemen.

      VCM Leusden | Tel. (033) 432 10 02 | Fax. (033) 432 18 65 | [email protected]
      VCM Middelharnis | Tel. (0187) 478 900 | Fax. (0187) 480 063 | [email protected]

      Comment


        Professioneel Vuurwerkafsteker
        VCM bv is als enige branche-onafhankelijke instelling Kiwa gecertificeerd voor het verzorgen van de opleiding "Het Bezigen van groot Vuurwerk en Pyrotechnisch Vuurwerk", tevens is VCM bv bevoegd het vereiste examen af te nemen.


        Inhoud
        In deze cursus worden de volgende onderwerpen behandeld:
        •Wetgeving
        •Pyrotechniek algemeen
        •Geschiedenis en ontwikkeling
        •Pyrotechnische mengsels
        •Materiaal eigenschappen
        •Veiligheid en Gezondheid
        •Veilig werken
        •Calamiteiten
        •Brandveiligheid
        •Beschermingsmiddelen
        •Soorten Groot vuurwerk
        •Mortieren
        •Ontstekingsmiddelen
        •Werkplan
        •Het opbouwen van shows
        •Het afbouwen van shows

        Cursusduur
        De cursus bestaat uit 6 dagen incl. examens.

        Examen

        Het examen bestaat uit een theorie examen en een praktijkdag. Beide examens worden door VCM afgenomen.

        Deelnemersminimaal aantal deelnemers 10

        Prijs
        Op basis van offerte

        Toelatingseisen
        Voor de toelatingseisen kunt u contact met ons opnemen

        Inschrijven
        U kunt uzelf aanmelden middels het sturen van een email met uw persoonlijke gegevens en wensen.

        Voor meer informatie kunt u geheel vrijblijvend contact met ons opnemen.


        Comment


          29-11-2010 Opleider OIVP geschorst (Dream Fireworks).

          Met ingang van 25 november 2010 is opleider OIVP geschorst als erkende opleiding voor vuurwerkdeskundigen.

          Bron Kiwa.
          Dieter www.pyroevents.nl

          Comment


            Oorspronkelijk geplaatst door dieter Bekijk bericht
            29-11-2010 Opleider OIVP geschorst (Dream Fireworks).

            Met ingang van 25 november 2010 is opleider OIVP geschorst als erkende opleiding voor vuurwerkdeskundigen.

            Bron Kiwa.
            Dat jij dit weer bekend moet maken

            Comment


              hoe oud moet je hiervoor zijn?
              en welk diploma('s) heb je dan allemaal nodig?

              Comment


                Oorspronkelijk geplaatst door davinstyle Bekijk bericht
                hoe oud moet je hiervoor zijn?
                en welk diploma('s) heb je dan allemaal nodig?
                18 jaar, er is verder geen specifieke voor opleiding verreist. Aanbevolen wordt wel een MBO niveau te hebben voor je hier aan begint. Verder moet je al wel met 10 shows hebben hebben meegeholpen. In het buitenland, bijvoorbeeld in Duitsland bij de Duitse opleiding, zijn dat er 26.
                [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

                Comment


                  Oorspronkelijk geplaatst door RedBaron Bekijk bericht
                  18 jaar, er is verder geen specifieke voor opleiding verreist. Aanbevolen wordt wel een MBO niveau te hebben voor je hier aan begint. Verder moet je al wel met 10 shows hebben hebben meegeholpen. In het buitenland, bijvoorbeeld in Duitsland bij de Duitse opleiding, zijn dat er 26.
                  Jack, thanks weer voor uitleg.
                  Maar ff een vraagje.. je geeft aan dat je minimaal met 10 shows geholpen moet hebben ? Hoe kan je dit aantonen ?
                  want iedereen moet toch ergens beginnen lijkt mij ?
                  even als voorbeeld , het lijkt mij niet dat ik morgen een schietbedrijf bel en vraag jow kan ik ff helpen met 10 shows opbouwen ? , of werkt het wel zo in de praktijk ?

                  Gr stefan
                  http://www.stefandrukker.nl

                  Comment


                    Oorspronkelijk geplaatst door stefantvs Bekijk bericht
                    Jack, thanks weer voor uitleg.
                    Maar ff een vraagje.. je geeft aan dat je minimaal met 10 shows geholpen moet hebben ? Hoe kan je dit aantonen ?
                    want iedereen moet toch ergens beginnen lijkt mij ?
                    even als voorbeeld , het lijkt mij niet dat ik morgen een schietbedrijf bel en vraag jow kan ik ff helpen met 10 shows opbouwen ? , of werkt het wel zo in de praktijk ?

                    Gr stefan
                    Dit kun je natuurlijk zelf bijhouden. En ook het bedrijf waar je meehelpt moet daar natuurlijk open kaart in spelen dat je meegeholpen hebt.

                    Ja hoe je meehelpt.. ja dat is een goede vraag. Voor mij zelf is dat gewoon stom toevallig eens gebeurt. Toen ik in België in 2002 op een koude december dag met -7 (gevoels temperatuur ver beneden -20 ) Alpeco aan het werk zag. Op een klein zeer winderig strandje aan de schelde in Antwerpen

                    En wij het zo ontzettend zielig vonden dat degene die er alleen aan het werk was. Alles in zn uppie moest opruimen in die ontiegelijk snijdende kou . Ik kwam toen al bij Alpeco, en dus kwam zo van het een het ander. En zijn we van liever lee steeds vaker gaan meehelpen.

                    Nu, jaren later zijn we een hecht (vrienden) team dat DBK Fireworks vormt.
                    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

                    Comment


                      Thanks voor je uitleg, ik ga gewoon naast elke show staan en wie weet :P
                      Neej thanks man, altijd leuk om dit soort info te weten !!
                      http://www.stefandrukker.nl

                      Comment


                        Dan heb ik er straks nog 8 te gaan dus haha.

                        Lijkt me super tof om de papieren te halen. Maar in de nieuwe regelgeving staat toch dat je elk jaar vervrissings cursus moet doen ? Wordt dat voor de hobby dan erg dure aangelegeheid denk ik :(
                        Gerwin

                        Comment


                          Oorspronkelijk geplaatst door Gerwin Bekijk bericht
                          Dan heb ik er straks nog 8 te gaan dus haha.

                          Lijkt me super tof om de papieren te halen. Maar in de nieuwe regelgeving staat toch dat je elk jaar vervrissings cursus moet doen ? Wordt dat voor de hobby dan erg dure aangelegeheid denk ik :(
                          Als ik goed ben ingelicht ( Dieter help me eens hier mee!! haha) gaat dat van 1 naar 3 jaar die opfris cursussen.
                          [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

                          Comment


                            Goed bezig erwin...
                            FF denk ik moet er nog 10 :P neej lijkt me wel leuk om me hier ff in te verdiepen :-)
                            http://www.stefandrukker.nl

                            Comment


                              Weet je ook wat zoiets gaat kosten ? zal ook wel paar honder kosten ? Mischien in de toekomst ga ik mijn papieren wel halen maar de situatie laat het helaas niet toe (student leven = geen hoog inkomen :( en certificaat is niet al te goedkoop)
                              Gerwin

                              Comment


                                Oorspronkelijk geplaatst door stefantvs Bekijk bericht
                                Goed bezig erwin...
                                FF denk ik moet er nog 10 :P neej lijkt me wel leuk om me hier ff in te verdiepen :-)
                                Voor de Duitse opleiding moest ik laatst opzoeken waar wij aan mee hadden gewerkt. De teller staat nu op 86 stuks op zich valt dat nog wel mee. Maar als je bedenkt dat wij dit zuiver Parttime doen. En dus 80% van de keren alleen in het weekend. Dan is dit nog best wel veel!

                                @Gerwin, de kosten weet ik zo even niet. Dat moet ik eens navragen,
                                [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

                                Comment

                                Working...
                                X