Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer op 31 december en 1 januari

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #46
    Het ziet er naar mijn weten niet echt nat uit die dag.



    Het wordt weer tijd voor een update DavidH!?
    Groeten...:)

    Comment


      #47
      Oorspronkelijk geplaatst door Golddigger Bekijk bericht
      Het ziet er naar mijn weten niet echt nat uit die dag.

      image


      Het wordt weer tijd voor een update DavidH!?
      ben ook benieuwd!, kom er maar in David!!.. haha

      Comment


        #48
        De huidige run laat een Hogedruk boven Centraal Europa zien.. Deze houdt neerslag ver buiten ons vandaan



        Neerslagkaart Middernacht:



        Gek genoeg gaan sites als weer.nl, weeronline.nl, weerplaza.nl hier weer in mee. Maar opvallender is dat het vrij negatieve buienradar.nl ook nog maar een regenkans geeft van 33%, dat was ook eerst hoger. Wel zelfde hoeveelheid, dus dat betekent in elk geval geen langdurige regen, maar eerder een buitje.

        Comment


          #49
          tjonge wat zijn die weerverwachtingen toch grillig zeg
          een paar dagen geleden keek ik op weer NL en werd er een droge zwaar bewolkt dag verwacht voor de 31 ste bij ons .
          nu staat er een verwacht met voor 65% kans op neerslag in de ochtend en in de midag 45 % kans op neerslag .

          http://www.weer.nl/wereldweer/plaats...c_pi4%5Bp%5D=1

          nou ja dan maar ff afwachten hoe het lopen gaat want is werkelijk om knettergek van te worden .
          02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

          Comment


            #50
            Oorspronkelijk geplaatst door Afcajax Bekijk bericht
            De huidige run laat een Hogedruk boven Centraal Europa zien.. Deze houdt neerslag ver buiten ons vandaan
            Wat me opvalt is dat GFS hier op de afgelopen runs op méér dan de helft van de keren op uit komt...de 06Z liet het even afweten met een doordenderende WC, maar het Eurohoog is in de 12Z run dus weer terug. Tja dat zou dan voor minder goede zichten en typisch grenslaag weer zorgen.
            Overigens stuurt ECMWF 12Z ook aan op een dergelijke situatie...we wachten het rustig af.

            Comment


              #51
              Wat houdt dat voor ons in? Landelijk en regionaal gezien?

              Comment


                #52
                De laatste gfs run van 22:00 uur jongstleden laat de 31e een flinke ijsdag zien met snachts sneeuwkansen voor de bilt. dat is nog ver weg maar iig geen mist en wind.

                Comment


                  #53
                  Oorspronkelijk geplaatst door Jupilerfreak Bekijk bericht
                  Wat houdt dat voor ons in? Landelijk en regionaal gezien?
                  Dergelijke hogen zorgen ervoor dat de deksel er op gaat in de vorm van een inversie onder welke zich al het weer afspeelt. Negen van de tien keer gaat een situatie zoals nu geschetst door de twee aangehaalde modellen vaak met mist, nevel en weinig wind gepaard. De wind die er staat is zwak en aflandig maar gezien de voorgeschiedenis zal een echt 'inversiewintertje' geen voet aan de grond krijgen. In mistgebieden kan de temperatuur uiteraard flink achter blijven in deze situaties. Het zou dus concreet een droge en rustige maar nevelige/mistige 31e opleveren: grenslaag weer. Afhankelijk van de hoeveelheid wind moet opgepast worden voor (dichte) mist op het moment suprême.
                  Er kan gelukkig nog genoeg veranderen...
                  EDIT: Hoewel...in een WC als deze is een adempauze op 'onze' dag overigens helemaal zo vervelend niet .

                  Comment


                    #54
                    Oorspronkelijk geplaatst door dabombe Bekijk bericht
                    wat me opvalt is dat gfs hier op de afgelopen runs op méér dan de helft van de keren op uit komt...de 06z liet het even afweten met een doordenderende wc, maar het eurohoog is in de 12z run dus weer terug. Tja dat zou dan voor minder goede zichten en typisch grenslaag weer zorgen.
                    Overigens stuurt ecmwf 12z ook aan op een dergelijke situatie...we wachten het rustig af.
                    wtf!!!!!!!
                    Gaat deze ondertitel wel door de beugel??

                    Comment


                      #55
                      Komt allemaal goed hoor, geen zorgen, geen stress

                      Comment


                        #56
                        Ook hier weer een mooi voorbeeld: van 5 weer-sites geven er 4 aan dat het droog weer wordt, windkrachtje 3, paar graden boven nul. Buienradar geeft als enige een regendag, met 55% kans op neerslag, in totaal 3,5mm. Enige overeenkomst is de temperatuur. Ik blijf het zeggen: het is nog redelijk ver weg, we zien het een paar dagen van tevoren wel!
                        www.huismanvuurwerk.nl

                        Comment


                          #57
                          Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht
                          Ook hier weer een mooi voorbeeld: van 5 weer-sites geven er 4 aan dat het droog weer wordt, windkrachtje 3, paar graden boven nul. Buienradar geeft als enige een regendag, met 55% kans op neerslag, in totaal 3,5mm. Enige overeenkomst is de temperatuur. Ik blijf het zeggen: het is nog redelijk ver weg, we zien het een paar dagen van tevoren wel!
                          Wat een gortdroge mededeling van je. Ik word er gelukkig van

                          Comment


                            #58
                            De 31ste hoe het er nu uitziet:
                            Min (°C): 0°C
                            Max (°C): 4°C
                            Wind (Bft): Windkracht 3 Bft, Z
                            Neerslag (%): 35%
                            Neerslag (mm): 0 mm

                            Het weer vandaag en de weersverwachting tot 14 dagen vooruit. Bekijk het weerbericht, buien radar voor meer dan 2,3 miljoen plaatsen op www.weeronline.nl.
                            Laatst aangepast door tristen; 21 December 2011, 12:48.

                            Comment


                              #59
                              Vermeld ff je bron erbij Tristen, tnx!
                              www.huismanvuurwerk.nl

                              Comment


                                #60
                                Ziet er goed uit wat betreft regen en ook geeft hij wind aan voor over 11 dagen



                                Groeten...:)

                                Comment

                                Working...
                                X