Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Max. 10kg vuurwerk per persoon?

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Laat dit onderwerop lekker rusten, iedereen komt toch wel thuis met zijn/haar vuurwerk.

    Comment


      Oorspronkelijk geplaatst door Pyroboy26 Bekijk bericht
      Ja kijk maar:

      Artikel 1.2.4
      1. Het is verboden vuurwerk of pyrotechnische artikelen voor theatergebruik voorhanden te hebben buiten een inrichting als bedoeld in:
      a. artikel 1.1.4;
      b. artikel 2.2.2, 3.2.1 of 3A.2.1 waarvoor een omgevingsvergunning is verleend die betrekking heeft op de opslag van vuurwerk;
      c. artikel 2.2.1 waarvoor een melding is gedaan krachtens artikel 2.2.4.
      2. Het eerste lid is niet van toepassing:
      a. tijdens de perioden dat consumentenvuurwerk ingevolge artikel 2.3.2 ter beschikking mag worden gesteld of ingevolge artikel 2.3.6 tot ontbranding mag worden gebracht, indien niet meer dan tien kilogram consumentenvuurwerk voorhanden is;b. buiten de perioden, bedoeld onder a, indien niet meer dan tien kilogram consumentenvuurwerk voorhanden is op een plaats die niet voor het publiek toegankelijk is;

      Het is verboden verpakt of onverpakt consumentenvuurwerk, anders dan voor eigen gebruik, in een hoeveelheid van meer dan 10 kilogram per vervoermiddel dan wel professioneel vuurwerk of pyrotechnische artikelen voor theatergebruik te vervoeren, tenzij degene die vervoert tijdens dat vervoer schriftelijk kan aantonen door middel van een inschrijvingsbewijs of een vrachtbrief als bedoeld in de artikelen 20 onderscheidenlijk 29 van de Wet goederenvervoer over de weg, dan wel door middel van een cognossement als bedoeld in boek 8 van het Burgerlijk Wetboek, dat de artikelen zijn bestemd voor een natuurlijk persoon of een rechtspersoon
      Uit het stukje vet gedrukte tekst maak ik (zoals eerder door iemand anders ook aangegeven) op dat het dus weer wel mag, zo lang het maar voor eigen gebruik is. En volgens mij willen de freaks ze best uitnodigen om te laten zien dat het voor eigen gebruik is

      Comment


        Bij mij wel. bij beko vuurwerk heb je net zoals vorig jaar een megastraatpakket dat je met drie personen op moet halen. toch wel tof moment dat ik zoiets nog een keer mag meemaken dat NL zijn wet versoepeld. emotioneel WEEEEH!

        Comment


          vinger aplausje voor NL dan maar

          Comment


            Probleempje dan want ik heb 27.38 kg aan vuurwerk besteld :P
            ik kan toch alles in een keer meenemen ?

            Comment


              Oorspronkelijk geplaatst door NLpyro1 Bekijk bericht
              Probleempje dan want ik heb 27.38 kg aan vuurwerk besteld :P
              ik kan toch alles in een keer meenemen ?
              De dealer maakt er meestal geen probleem van. Je moet natuurlijk wel of genoeg mensen meenemen om al die kilo's mee te nemen of een paar keer lopen naar je auto. Als je wordt aangehouden kun je zeggen dat je met verschillende personen bent en je p.p. dus minder dan 10 kilo bezit. Alleen weet ik niet of de politie hiermee akkoord gaat. Het is dus wel strafbaar of meer dan 10 kilo te bezitten.

              Comment


                Oorspronkelijk geplaatst door NLpyro1 Bekijk bericht
                Probleempje dan want ik heb 27.38 kg aan vuurwerk besteld :P
                ik kan toch alles in een keer meenemen ?
                Ja dat lukt je vast hoor.
                Controles hierop zijn volgens mij niet zo heel strikt..
                [b]Niet actief[/b]

                Comment


                  Oorspronkelijk geplaatst door SniperX Bekijk bericht
                  Ja dat lukt je vast hoor.
                  Controles hierop zijn volgens mij niet zo heel strikt..
                  Controles zijn wel schaars maar of winkeliers het wel willen meegeven is punt twee. Ze kunnen een aardig hoge boete hiervoor krijgen 3000 euro volgens mij en ik denk niet dat iedere dealer dit risico wilt lopen.

                  Comment


                    Thnx, toen ik het zag was echt van Shit .. :P

                    Comment


                      Informatie over vuurwerk in het kader van het Activiteitenbesluit vindt u op de pagina over Ontplofbare stoffen.

                      De vuurwerkramp in Enschede is in 2002 aanleiding geweest voor het aanscherpen van wet- en regelgeving rondom het in- en uitvoeren, opslaan, bewerken, afleveren, het voorhanden hebben en het afsteken van vuurwerk. Op 1 maart 2002 is het Vuurwerkbesluit in werking getreden. Om de uitvoerbaarheid te verbeteren, is het Vuurwerkbesluit in 2004 gewijzigd.

                      Wet- en regelgeving
                      Stand van zaken wijziging Vuurwerkbesluit
                      Memorandum 60
                      Wet- en regelgeving
                      Onderstaand vindt u het Vuurwerkbesluit met de nota van toelichting en de daarop volgende wijzigingen met bijbehorende toelichtingen. Deze kunt u ook downloaden op http://www.wetten.nl/ via de wetsgeschiedenis. De versie waar 'huidige tekst, inclusief wijzigingen' achter staat is de huidige geldende versie waar alle wijzigingen in zijn verwerkt. Hier zit geen toelichting bij, aangezien de toelichting nooit wijzigt (elk wijzigingsbesluit heeft een eigen toelichting).

                      Vuurwerkbesluit (huidige tekst, inclusief wijzigingen)
                      Regeling aanwijzing consumenten- en theatervuurwerk (huidige tekst, inclusief wijzigingen)
                      Vuurwerkbesluit, besluit van 22 januari 2002 (Stbld. 33, 2002)
                      Dit is de eerste versie van het nieuwe Vuurwerkbesluit. Alle komende wijzigingen zijn op dit Besluit gebaseerd.
                      Inwerkingtreding Vuurwerkbesluit, besluit van 26 februari 2002 (Stbld. 114, 2002)
                      Vuurwerkbesluit wijziging, artikel XXII, besluit van 9 april 2002 (Stbld. 189, 2002)
                      De wijziging maakt het mogelijk om op te treden tegen personen die buiten het vuurwerkseizoen vuurwerk op een voor het publiek toegankelijke plaats voorhanden hebben.
                      Vuurwerkbesluit wijziging, besluit van 16 januari 2004 (Stbld. 26, 2004)
                      In dit wijzigingsbesluit wordt een groot aantal belangrijke wijzigingen doorgevoerd. De wijzigingen hebben ondermeer betrekking op theatervuurwerk, eisen aan bewaarplaatsen, sprinklerinstallaties en ontbrandingstoestemmingen.
                      Inwerkingtreding Vuurwerkbesluit wijziging van 16 januari 2004, besluit van 23 februari 2004 (Stbld. 71, 2004)
                      Vuurwerkbesluit wijziging, besluit van 11 maart 2004 (Stbld. 133, 2004)
                      De wijziging bevat een belangrijke verduidelijking met betrekking tot de breedte van het vrijwaringsgebied, een uitzondering van de verzekeringsplicht voor theatervuurwerk en een nog niet opgenomen mogelijkheid om professioneel vuurwerk ter beschikking te stellen aan de krijgsmacht.
                      Inwerkingtreding Vuurwerkbesluit wijziging van 11 maart 2004, besluit van 17 mei 2004 (Stbld. 236, 2004)
                      Vuurwerkbesluit wijziging, besluit van 9 december 2009 (Stbld. 605, 2009)
                      De aanleiding tot aanpassing van het Vuurwerkbesluit is het gevolg van een Europese richtlijn, de zogenaamde Pyrorichtlijn. Daarin wordt voor pyrotechnische artikelen, zoals vuurwerk, geregeld dat die voldoen aan veiligheidseisen en verplicht worden voorzien van het CE- keurmerk. Deze en nog een aantal andere eisen uit die richtlijn zijn vertaald naar het Vuurwerkbesluit. Dit besluit is grotendeels per 4 juli 2010 in werking getreden.
                      Stand van zaken wijziging Vuurwerkbesluit
                      Ontwerpbesluit tot wijziging van het Vuurwerkbesluit , (Stcrt. 15526, 2010)
                      Het ontwerp wijzigingsbesluit is opgesteld naar aanleiding van de evaluatie van het Vuurwerkbesluit die in 2007/2008 is uitgevoerd.
                      Dit ontwerp wijzigingsbesluit omvat een aantal verduidelijkingen en daarnaast een aantal meer ingrijpende wijzigingen. In de artikelsgewijze toelichting wordt op elk van de onderstaande onderwerpen ingegaan.
                      Ingrijpende wijzigingen zijn:

                      Verhogen meldingsgrens voor opslag tot 10.000 kg.
                      Verhogen meldingsgrens voor ontbranden professioneel vuurwerk tot 200 kg.
                      Opnemen eisen voor ontbrandingen in een ministeriële regeling.
                      Verlenen toepassingsvergunningen door de Minister van VROM.
                      Verhogen van de verkoophoeveelheid van 10 kg naar 25 kg.
                      Verhogen van de hoeveelheid vuurwerk in de verkoopruimte van 250 naar 500 kg.
                      Toestaan tweede bufferbewaarplaats.
                      Extra bepalingen om de strafrechtelijke vervolging van de handel van illegaal, gevaarlijke vuurwerk te verbeteren.

                      Advies Raad van State
                      Begin september zijn van de Raad van State en van de Europese Commissie opmerkingen ontvangen over de voorgenomen wijziging van het Vuurwerkbesluit. Het advies van de Raad van State is niet openbaar; er kan dus niet uit geciteerd worden. De opmerking van de Commissie betreft het nieuwe 5de lid van artikel 1.2.2, bedoeld om het illegale knalvuurwerk van de Nederlandse markt te weren. De Commissie is van mening dat dit artikel indruist tegen het systeem van de vrije markt en daarmee inbreuk maakt op de Pyrorichtlijn.

                      Na analyse van de opmerkingen door het ministerie van Infrastructuur en Milieu is de conclusie dat er geen ingrijpende koerswijziging nodig is.

                      Door de opmerking van de Commissie is het niet mogelijk eerder dan 6 november 2011 vervolg stappen te nemen met het wijzigingsbesluit. Daarna moet het wijzigingsbesluit en het Nader Rapport worden voorgelegd aan de Ministerraad. De publicatie in het Staatsblad zal niet eerder dan begin januari 2012 plaatsvinden. De inwerkingtreding is dan op het vaste verandermoment 1 juli 2012.


                      Memorandum 60
                      Het Memorandum 60 bevat de technische eisen waar sprinklerinstallaties binnen vuurwerkbewaarplaatsen aan moeten voldoen op grond van voorschrift 5.1 tot 5.3 van bijlage 1.

                      In bijlage 1 onder A sub 6 van het Vuurwerkbesluit is aangegeven dat bij ministeriële regeling wordt bepaald welke versie van het memorandum nr. 60 moet worden toegepast.

                      In het aanwijzingsbeluit memorandum 60 is de versie van 12 maart 2004, zoals definitief vastgesteld door de Raad Brandbeveiliging van het NCP, aangewezen.


                      Sinds het verschijnen van het Vuurwerkbesluit in Staatsblad 2002 is het besluit een aantal maal aangepast.


                      De huidige regeling is dus nog niet van kracht, omdat de Nederlandse overheid buitenlandse knallers van de markt wilt houden en dit strijdig is met de wetgeving rondom vrije marktwerking.

                      Nederland houdt zich dus niet aan de Europese richtlijnen. Dat is dus de reden dat de nieuwe wet niet van toepassing is. Oftewel, protectionistische maatregelen.

                      Comment

                      Working...
                      X