Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vuurwerk en boetes

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Oke, ik heb het over de richtlijnen vuurwerkboetes die in november zijn ingegaan. Weet je welke ik bedoel? Dus daar zal nitraten (La Bomba) vallen onder categorie 2 en 3? (zie hier: http://www.vuurwerkcrew.nl/forum/showthread.php?t=23675

    En voor cobra6 dus idem, of dan wel wat meer (gevangenis)straf?
    Neem het ervan!

    Comment


      beste allemaal,

      ik heb een vraagje. Ik ben zelf van plan om een 4 tal chineese rollen (10.000klapper) 1x een 20.000 klapper, 2 x mandarin 2000, 1x hindoe 3000, 10x black salute, 2x kings cracker en 12 7 bang rockets te gaan kopen daarnaast wil ik ook nog wat cakes kopen zoals Thundering Heaven, Nitrate cake, Messier en Crackling Chrysanthium gaan kopen.

      nou heb ik in mijn buurt wel last van mensen die snel politie bellen. Ik heb geen zin om op oudjaarsdag politie over de vloer te krijgen en dat zij deze matten en rollen vinden.
      Maar de vraag is wat als ik wel gepakt wordt. Ik heb even wat zitten speuren en de straffen zijn niet mild.

      Heeft iemand van jullie hier ervaring of een mening (geen onzin aub is een serieuze vraag) over??

      Comment


        Vuurwerk kwijt, en misschien een paar honderd euro boete.

        Wordt bepaald voor OvJ, dus wij kunnen geen exact bedrag noemen. Geen strafblad.
        Laten we lekker link gaan doen!

        Comment


          oke maar niet oudejaarsnacht in de cel doorbrengen?? ik heb een vriend ook geld gegeven voor 4 100schots 30mm blokken. Deze zijn niet in mijn bezit maar het kan natuurlijk zijn dat hij mij erbij lapt....

          Comment


            dan is het sws geen vriend van je, en je kunt altijd ontkennen want bewijs zullen ze waarschijnlijk niet vinden dat ze van jou zijn

            Comment


              Ik ben 16 jaar en ben net gepakt met één nitraat, ik en m'n broer wouden 2 Scorpio's afsteken, maar we gingen wachten op een jongen want hij wou de knal ook beleven, dus ging m'n broer wat rotjes afsteken voordat we die Scorpio's gingen afsteken, en de politie kwam er opeens aan... De agenten vroegen of we meer vuurwerk hadden, en we gingen ontkennen, dus hun ons fouilleren. Helaas ben ik alleen maar betrapt. Ik ben betrapt met 1 nitraat, ik zat geen vuurwerk af te steken, alleen omdat hij mij goed gefouilleerd had, had hij die Scorpio gevonden... Ik ben 16 jaar, ben nooit naar Halt geweest en ben gepakt met 1 nitraat, wat wordt nou mijn straf?
              They lovin' da bulletz comin' from ma gun!

              Comment


                waarschijnlijk naar halt, en als je een zielig verhaaltje ophangt, dat ie niet van jou was en je niks afstak dan is het bijna niks.

                ikzelf moest 2 opstellen maken en dat was in 5 minuten werk klaar (letterlijk)
                http://www.youtube.com/user/DieTaskforceFlapoor

                Comment


                  Oorspronkelijk geplaatst door GlobalFireworks Bekijk bericht
                  Ik ben 16 jaar en ben net gepakt met één nitraat, ik en m'n broer wouden 2 Scorpio's afsteken, maar we gingen wachten op een jongen want hij wou de knal ook beleven, dus ging m'n broer wat rotjes afsteken voordat we die Scorpio's gingen afsteken, en de politie kwam er opeens aan... De agenten vroegen of we meer vuurwerk hadden, en we gingen ontkennen, dus hun ons fouilleren. Helaas ben ik alleen maar betrapt. Ik ben betrapt met 1 nitraat, ik zat geen vuurwerk af te steken, alleen omdat hij mij goed gefouilleerd had, had hij die Scorpio gevonden... Ik ben 16 jaar, ben nooit naar Halt geweest en ben gepakt met 1 nitraat, wat wordt nou mijn straf?
                  Pff janken ze zelfs om 1 nitraat?

                  Comment


                    Ik ben vorig jaar 30 dec met een paar neven gesnapt door een wijkagent, gewoon legaal vuurwerk, ik was toen 15. Niets geen gezeik, geen vuurwerk afgepakt.
                    Mijn vraag is wordt dit dan nog ergens opgeschreven ofzo want ik wil graag later defensie in.

                    Comment


                      Ligt eraan wat die agent gedaan heeft, hij kan kiezen om het voor jou neus , in de auto of op bureau te melden op papier of op een andere manier.
                      Zal vast wel meevallen , meestal gaat het alleen maar om illigaal vuurwerk.
                      75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

                      Comment


                        Tja, mijn buurman zal er wel om lachen als ik iets te vroeg vw afsteek. Ookal is hij politie agent, vw freak is hij meer.

                        En de meeste mensen doen hier niet zo moeilijk, gewoon even naar het bos gaan voor het illigaals.

                        Comment


                          Ik dacht dat je tegenwoordig de gevangenis ingaat

                          Oorspronkelijk geplaatst door DarkSoul Bekijk bericht
                          Vuurwerk kwijt, en misschien een paar honderd euro boete.

                          Wordt bepaald voor OvJ, dus wij kunnen geen exact bedrag noemen. Geen strafblad.

                          Comment


                            Oorspronkelijk geplaatst door Soulraver14 Bekijk bericht
                            Pff janken ze zelfs om 1 nitraat?
                            Uhmm.. Ja..

                            Maar hoe je ook went of keer, het is en blijft illegaal, dus daar doen ze moeilijk over. Risico van ons vak, zullen we maar zeggen.
                            [B]Groetjes Kamikaze[/B]

                            Comment


                              Oorspronkelijk geplaatst door aasamember Bekijk bericht
                              Ik dacht dat je tegenwoordig de gevangenis ingaat
                              Ja, bij een vuurwerkbom! Of voor een karton cobra's of iets in die richting. Maar als je gewoon nitraten afsteekt kom je er wel met een flinke boete vanaf.

                              Comment


                                Taakstraffen
                                Ten aanzien van natuurlijke personen kan in plaats van een geldboete of een vrijheidsstraf een taakstraf worden opgelegd, of worden geëist ter zitting. Niet alle vuurwerkdelicten komen in aanmerking voor een afdoening door middel van een taakstraf. Voor een taakstraf komen niet in aanmerking verdachten van ernstige zeden- en geweldsdelicten en wanneer sprake is van soortgelijke recidive binnen vijf jaar (art. 22 b Sr). Voor een taakstraf komen in beginsel ook niet in aanmerking:

                                • Verdachten die reeds meer dan één keer een taakstraf hebben aangeboden of opgelegd gekregen;
                                • Verdachten die vanwege een psychische of psychiatrische problematiek niet in staat zijn de taakstraf naar behoren te verrichten;
                                • Verdachten zonder vaste woon- of verblijfplaats;
                                • Illegale vreemdelingen;
                                • Verdachten die niet instemmen met een taakstraf.
                                Voorts kan als contra-indicatie gelden dat de verdachte nog andere strafzaken open heeft staan. Verdachten van het voorhanden hebben of afleveren van professioneel vuurwerk ten behoeve van/aan particulieren komen alleen in aanmerking voor een taakstraf indien het verkregen wederrechtelijk verkregen economisch voordeel op enigerlei wijze wordt of is ontnomen.

                                Bedragen tussen de € 550,– en € 3400,– kunnen worden omgezet in een taakstraf. Elke € 34,– staat gelijk aan twee uren taakstraf. Het Openbaar Ministerie kan maximaal 180 uur taakstraf opleggen bij strafbeschikking. Daarboven kan tot maximaal 240 uur een taakstraf in de vorm van een werkstraf worden geëist ter zitting. Voor vrijheidsstraffen geldt dat één dag gevangenisstraf gelijk wordt gesteld met twee uren taakstraf. Feiten waarvoor meer dan vier maanden gevangenisstraf wordt geëist, komen niet in aanmerking voor bestraffing middels een taakstraf.


                                Wil je meer weten over de betreffend boete's omtrent vuurwerk klik dan op de onderstaande link:

                                Richtlijnen straf Vuurwerk Delicten
                                Vuurwerkcrew.nl : Het leukste vuurwerk forum met alle info over vuurwerk!

                                Comment

                                Working...
                                X