Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

25 kg regeling

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    25 kg regeling

    Ik hoor niemand meer over het heikele punt in onze hobby. De '25 kg regel' MOET aangepast worden. Enige logische verandering is naar de duitse standaard. 300 kg consu per huishouden. Geen stompzinnig tussen oplossing.

    Is hier nog een partij mee aan de gang?
    PJJJJJJJJJJJIIIIEEEEEEEEEEUUUUUWWWWWWWWWWWWW

    #2
    Check dit:
    Zie deze bekendmaking: https://zoek.officielebekendmakingen...-2012-127.html Zie Nota van Toelichting, II De artikelen, Artikel 1, E en F.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

    Comment


      #3
      Hele rare vraag maar wat moet ik daar precies Zien?)ik zie alleen de wijziging 10 kilo naar 25.

      Comment


        #4
        Ja dat was in 2012, ook die 25 kg is hopeloos achterhaald.
        PJJJJJJJJJJJIIIIEEEEEEEEEEUUUUUWWWWWWWWWWWWW

        Comment


          #5
          Hoe graag we dan ook die 25kg regel op zijn minst vertienvoudigd zouden zien worden. Weet ik niet echt of je daar nu prioriteit bij moet hebben, eerlijk gezegd...
          ┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┓

          Comment


            #6
            Ik vraag me af of beslagname nog wel stand houdt als je het gaat aanvechten bij de rechter als jou driedubbele 65 kg wegende compound in beslag is genomen. Bij de rechter kun je namelijk wel aanvoeren dat je het vuurwerk bij een legale vuurwerkwinkel in Nederland hebt gekocht. Zou dan vreemd zijn als het ineens illegaal zou zijn als je de winkel uit loopt. Eigenlijk zou die winkel het dus niet mogen verkopen aan jou. Nog geen jurisprudentie van?

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Beastmode Bekijk bericht
              Hoe graag we dan ook die 25kg regel op zijn minst vertienvoudigd zouden zien worden. Weet ik niet echt of je daar nu prioriteit bij moet hebben, eerlijk gezegd...
              Zodat we een beetje blijven aanmodderen en aankloten? Het is nu double or nothing. Doorpakken zoals de anti's altijd roepen.

              2 kg cakeboxen uit 1 stuk, net zo iets.... Doorpakken!
              PJJJJJJJJJJJIIIIEEEEEEEEEEUUUUUWWWWWWWWWWWWW

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door wigster23 Bekijk bericht
                Hele rare vraag maar wat moet ik daar precies Zien?)ik zie alleen de wijziging 10 kilo naar 25.
                Er staat daar iets enorm belangrijks in. Dat het RIVM heeft bepaald dat 25kg kruit veilig kan.
                Ik ben op zoek naar dat rapport maar ik kan het niet vinden. Ik ga kijken of een WOB verzoek een optie is.
                Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

                Comment


                  #9
                  Gaat om de nota van toelichting. Heb er een relevant stukje gekopieerd.

                  Uit een op 29 juni 2009 uitgebracht rapport van het RIVM blijkt dat de verhoging naar 25 kg in theorie kan leiden tot een groter risico voor de consument in de eigen woning. Die verhoging leidt echter niet tot een groter risico voor belendende objecten van derden. Het verhogen van de hoeveelheid zal daarnaast leiden tot een zeer geringe toename van het risico voor het vervoer door de consument. In de meeste gevallen zal dat risico niet verder reiken dan de weg of het trottoir. Bij de berekeningen van het RIVM is overigens uitgegaan van 10 kg en 25 kg netto explosieve massa. In het Vuurwerkbesluit zijn de maximaal toegestane hoeveelheden echter uitgedrukt in bruto vuurwerkmassa. De netto explosieve massa is ongeveer een derde van de bruto vuurwerkmassa.

                  Comment


                    #10
                    Mag weg ............
                    PJJJJJJJJJJJIIIIEEEEEEEEEEUUUUUWWWWWWWWWWWWW

                    Comment


                      #11
                      Ik snap je punt, hier loopt iedereen hier denk ik wel tegenaan....ik denk alleen dat dit totaal niet aan de orde is en komt op dit moment, volgens mij spelen er op dit moment hele andere zaken die vele malen belangrijker zijn en dat is het behoud van deze geweldige traditie....

                      Comment


                        #12
                        Wat ik mij serieus afvraag. Zijn ze in Nederland dan echt zo achterlijk om 25KG regel te hebben terwijl 5 min verderop 300 kg in huis mag liggen (DL)

                        Comment


                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door frelst68 Bekijk bericht
                          Gaat om de nota van toelichting. Heb er een relevant stukje gekopieerd.

                          Uit een op 29 juni 2009 uitgebracht rapport van het RIVM blijkt dat de verhoging naar 25 kg in theorie kan leiden tot een groter risico voor de consument in de eigen woning. Die verhoging leidt echter niet tot een groter risico voor belendende objecten van derden. Het verhogen van de hoeveelheid zal daarnaast leiden tot een zeer geringe toename van het risico voor het vervoer door de consument. In de meeste gevallen zal dat risico niet verder reiken dan de weg of het trottoir. Bij de berekeningen van het RIVM is overigens uitgegaan van 10 kg en 25 kg netto explosieve massa. In het Vuurwerkbesluit zijn de maximaal toegestane hoeveelheden echter uitgedrukt in bruto vuurwerkmassa. De netto explosieve massa is ongeveer een derde van de bruto vuurwerkmassa.
                          Ok en hebben ze ook onderzoek gedaan waarom dit in andere landen niet is om Nederland heen?

                          Comment


                            #14
                            Hier is al een topic voor, hier gaat een slotje op:

                            Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                            Comment

                            Working...
                            X