Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel cat1 vuurwerk mag je (thuis) opslaan?

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Hoeveel cat1 vuurwerk mag je (thuis) opslaan?

    Hallo freakz,

    Ik vroeg mij af hoeveel cat1 vuurwerk je mag opslaan en of je daar een vergunning voor nodigt hebt ofzo. Ik hoorde van iemand dat je 200 Kg cat1 vuurwerk mag opslaan maar ik weetniet of dat waar is.



    lars

    #2
    Bij je thuis 25 kilo.

    Winkels(supermarkten etc) mogen 200 kilo.

    (Volgens mij )
    Laatst aangepast door Mavcovic; 16 January 2017, 20:33.

    Comment


      #3
      Dacht dat er voor cat 1 geen limiet was omdat het onder schets en fop vuurwerk valt.

      Comment


        #4
        Tot 200kg mag je volgens mij gewoon in huis hebben.

        Een vuurwerkwinkel mag gewoon meer opslaan onder de sprinkler, zodra het in de winkel ligt op een plek waar geen sprinkler is word dat ook max. 200kg.

        Comment


          #5
          1.4S (Cat.1) en 1.4G vallen toch onder dezelfde eisen (t/m 25kg)?

          Comment


            #6
            100kg 1.4s is voor winkel 10kg
            www.rowyvuurwerk.nl

            Comment


              #7
              Paragraaf 1. Algemene voorschriften voor de opslag en voor de verkoop
              1.1 De voorschriften van deze bijlage zijn niet van toepassing op fop- en schertsvuurwerk, mits binnen de inrichting niet meer dan 200 kg fop- en schertsvuurwerk aanwezig is.

              1.2 Bij de vaststelling van de in deze bijlage genoemde hoeveelheden vuurwerk wordt, indien meer dan 200 kg fop- en schertsvuurwerk aanwezig is, 10 kg fop- en schertsvuurwerk gelijk gesteld aan 1 kg consumentenvuurwerk.
              Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Scav Bekijk bericht
                Paragraaf 1. Algemene voorschriften voor de opslag en voor de verkoop
                1.1 De voorschriften van deze bijlage zijn niet van toepassing op fop- en schertsvuurwerk, mits binnen de inrichting niet meer dan 200 kg fop- en schertsvuurwerk aanwezig is.

                1.2 Bij de vaststelling van de in deze bijlage genoemde hoeveelheden vuurwerk wordt, indien meer dan 200 kg fop- en schertsvuurwerk aanwezig is, 10 kg fop- en schertsvuurwerk gelijk gesteld aan 1 kg consumentenvuurwerk.
                Dit gaat over winkels neem ik aan?

                Comment


                  #9
                  Inderdaad Mav. dit gaat op voor winkels.

                  Zonder nadere eisen m.b.t. opslag mag er 200kg aanwezig zijn (denk aan supermarkten e.d.).

                  Indien een winkel meer wil opslaan dan 200 kg, dan dient deze aan dezelfde eisen te voldoen als vuurwerkwinkels die regulier consumentenvuurwerk verkopen. Het Cat1 vuurwerk telt echter maar voor 10% mee. Dus als je een bunker met vergunning tot 10.000 kg hebt zou je in theorie 100.000kg cat 1 mogen opslaan (als het past zonder de opslag regels te overschrijden )
                  Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                  Comment


                    #10
                    En thuis,?

                    Comment


                      #11
                      Het artikel in het vuurwerkbesluit dat de 25kg bepaald (2.3.3) is niet van toepassing op cat 1

                      Ivm het ontbreken van eisen t.a.v. opslag zou 200kg daarom moeten mogen. Er zijn immers ook geen vergunningseisen.
                      Laatst aangepast door Scav; 16 January 2017, 23:16.
                      Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                      Comment


                        #12
                        Bedankt voor de reacties, hier kan ik wat mee!

                        Comment


                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door L@rs Bekijk bericht
                          Bedankt voor de reacties, hier kan ik wat mee!
                          Uit pure nieuwsgierigheid: Wat moet je met meer dan 25kg Cat. 1? (No judgement).

                          Comment


                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
                            Uit pure nieuwsgierigheid: Wat moet je met meer dan 25kg Cat. 1? (No judgement).
                            Ik heb ook nog zoon 20kg cat 1.
                            Wat ik er mee moet..
                            Spelen kruitsnuiven!
                            Al het vuurwerk is leuk.. en deze is volledig legaal.. dus heerlijk om door het jaar op feestjes enzv te gebruiken

                            Comment


                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door 3xh Bekijk bericht
                              Ik heb ook nog zoon 20kg cat 1.
                              Wat ik er mee moet..
                              Spelen kruitsnuiven!
                              Al het vuurwerk is leuk.. en deze is volledig legaal.. dus heerlijk om door het jaar op feestjes enzv te gebruiken
                              Snap ik, maar meer dan 25kg lijkt me zo veel voor dat lichte spul.

                              Comment

                              Working...
                              X