Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

25KG regeling

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Om het paasvuur iets interessanter te maken denk ik.

    Comment


      Oorspronkelijk geplaatst door Gototop Bekijk bericht
      Kan aan mij liggen, maar heling? Het kopen van gestolen goederen? Zie niet helemaal de relatie met dit voorval, wordt niks over gezegd
      Er is 5000 kg cat1 gestolen.

      Comment


        Oorspronkelijk geplaatst door Siren Bekijk bericht
        Er is 5000 kg cat1 gestolen.
        Ja? Wat je wil zeggen is dat deze kerel 1000 kg heeft gekocht van de 5000kg die gestolen was? Of dat hij degene was die, die 5000 kg gestolen heeft. Want dat in het geen heling meer. Punt blijft staan, niks wordt er over gezegd
        Knaldrang

        Comment


          Ik vraag me al geruime tijd af. Wordt altijd alles in bruto kilo's gerekend?
          Want als je een compound koopt in kooi en de winkelier haalt de omdoos en kooi er af, dan heb je al een paar kilo minder, die telt dan toch niet mee voor hoeveel je mag hebben?
          En wat als je bijvoorbeeld een winkelier bent met een kleine bunker van laten we zeggen 10 ton, dat is dan 10 ton bruto? Dan kan je niet zo heel veel kwijt, te bedenken dat er compounds zijn van meer dan 25 kilo bruto, kom je net aan 400 stuks. Met een beetje fatsoenlijk assortiment van 2 of 3 importeurs heb je daar toch veel te weinig aan?
          There is no such thing as enough fireworks.

          Comment


            Oorspronkelijk geplaatst door thermite Bekijk bericht
            Ik vraag me al geruime tijd af. Wordt altijd alles in bruto kilo's gerekend?
            Want als je een compound koopt in kooi en de winkelier haalt de omdoos en kooi er af, dan heb je al een paar kilo minder, die telt dan toch niet mee voor hoeveel je mag hebben?
            En wat als je bijvoorbeeld een winkelier bent met een kleine bunker van laten we zeggen 10 ton, dat is dan 10 ton bruto? Dan kan je niet zo heel veel kwijt, te bedenken dat er compounds zijn van meer dan 25 kilo bruto, kom je net aan 400 stuks. Met een beetje fatsoenlijk assortiment van 2 of 3 importeurs heb je daar toch veel te weinig aan?
            Ja dat is de reden waarom dit topic al zo oud is en zoveel berichten heeft het slaat nergens op. Netto is het kruit maar 5% van het totaal gewicht ofzo

            Comment


              Maar dan heeft de branch er toch ook alle baat bij om te zoeken naar een lichtere manier van verpakken? En een lichter product op de markt te brengen?
              There is no such thing as enough fireworks.

              Comment


                Dat klopt. Geen kooi betekent minder gewicht, minder volume, lager risico op afkeur en lagere kostprijs. Bij sommige importeurs zie je dan ook veel minder producten in kooi al is dat voornamelijk vanwege het risico op afkeur en de lagere kostprijs is mooi meegenomen want dat betekent veelal ook een hogere marge.

                Helaas is het gevolg voor de kwaliteit van de producten vaak enorm.
                Het mooiste werk is vuurwerk!

                Comment


                  Ik zou ook niet willen voorstellen te besparen op kooien, maar misschien kan je in plaats van 3cm stoppen, 2,5 cm stoppen gebruiken? Ipv 25 cm hoge tubes, 23 cm hoge tubes? plankje onder compound kan vast ook lichter/ dunner?
                  There is no such thing as enough fireworks.

                  Comment


                    Die tube lengte heeft weer effect op stijghoogte bombette dus risico afkeur door te laag komende sterren. Dikte stop zal vast al wel geminimaliseerd worden, me dunkt. En dat plankje is vast wel weer idioot NL dichtgeregeltimmerd qua dikte....

                    Comment


                      De kooi eraf halen is de grootste winst qua bruto gewicht. De rest gaat ten kosten van de stabiliteit. Er is ook vaker geprobeerd om 25mm tubes te vullen met de maximale toegestane inhoud zoals gebruikt wordt in de 30mm tubes alleen moet de innertubes hiervoor groter zijn. Kleine aanpassing zou je denken maar in China is heel veel qua productie gestandaardiseerd en is het lastig / heel duur om dit soort dingen te produceren. Je moet dan ook bewustzijn dat fabrieken de tubes en andere materialen apart kopen en niet alles zelf maken.

                      Comment


                        Die kooi is toch nog geen kilo, of 2...?

                        Comment


                          Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
                          Die kooi is toch nog geen kilo, of 2...?
                          Nee maar als je ergens kan besparen is dat wel de grootste winst.

                          Comment


                            Voor de grote hoop qua import en opslag, voor de burger zet het weinig zoden aan de dijk. Dan liever alsnog een kooi

                            Comment


                              Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
                              Voor de grote hoop qua import en opslag, voor de burger zet het weinig zoden aan de dijk. Dan liever alsnog een kooi
                              Dat klopt, maar het draait het niet om de burger,maar om het rendament van een bedrijf,

                              Zo min mogelijk kosten, maximale verkoop voor de hoogst mogelijke prijs= meeste marge = een blij bedrijf.

                              En laten we eerlijk zijn, de reguliere burger wil gewoon zo veel mogelijk schoten voor de laagste prijs. Wat weet de doorsnee vuurwerk koper nu van kooi/ tube grote/ max. Kruitinhoud?
                              -Step outside the box to see the real picture-

                              Comment


                                Helaas voor ons kundige liefhebbers klopt dat.
                                ​​​

                                Comment

                                Working...
                                X