Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

25KG regeling

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Na het lezen van bovenstaande posts ben ik wel toe aan een reactie van Bumba…

    Daarnaast kan ik in het verlengde van het woord 'hypocriet' nog een heel blik open doen hier op het forum, maar ik kies de komende weken voor de Tatanka Style (zie post in dit topic)

    Comment


      Oorspronkelijk geplaatst door genius Bekijk bericht
      Een rechtszaak weet ik niet. Ik heb een paar jaar terug een OvJ gevraagd hoe het nou zit met die 25 kg regel en waarom het niet meer is. Justitie ziet meer dan 25 kg als een bom. Ik denk niet dat een rechter mee gaat in het karton/klei verhaal. Dan zou dit ook gelden voor professioneel vuurwerk en laat de strafmaat nu net afhankelijk zijn van het aantal kilo's dat ze vinden (los van de big 5).

      https://www.om.nl/@96127/richtlijn-2f/
      Ja precies, en juist daarom moet het bruto gewicht omgezet worden naar het netto gewicht.
      De rechter oordeelt adhv van de geldende wet en regelgeving. (brutogewicht) Ook al is de rechter een pyro, hij zal het moeten stellen met de wetgeving zoals die op dat moment is. En zijn wij dus nu de lul als we (1)2 compounds achterin hebben

      Comment


        Oorspronkelijk geplaatst door Dennie Bekijk bericht
        Ja precies, en juist daarom moet het bruto gewicht omgezet worden naar het netto gewicht.
        De rechter oordeelt adhv van de geldende wet en regelgeving. (brutogewicht) Ook al is de rechter een pyro, hij zal het moeten stellen met de wetgeving zoals die op dat moment is. En zijn wij dus nu de lul als we (1)2 compounds achterin hebben
        Zoals ik al eerder aangaf volgens rechters niet altijd de letter van de wet ;)

        Comment


          Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
          Zoals ik al eerder aangaf volgens rechters niet altijd de letter van de wet ;)
          Zolang de letter redelijk en vooral duidelijk is, volgen ze de letter.
          Redelijk is net welk oogpunt je volgt, maar duidelijk is het zeker. Dan zul je heel hard je best moeten doen om aan te tonen dat het noet redelijk is, en nou net daar gaat de rechtzaak in kwestie niet over.
          Dan zou je echt met zuiver 1 60kg-compound aangehouden moeten worden. Met een muur aan middenkleine blokjes is de wet m.i. redelijk, omdat alle producten aan de wet kunnen voldoen.
          [B]Groetjes Kamikaze[/B]

          Comment


            Oorspronkelijk geplaatst door Porsche Bekijk bericht
            Tja ik zou niet al te graag naast iemand willen wonen die 40/50 en misschien wel
            meer kilo’s in huis heeft.

            Hopelijk gaan ze daar ook wat aan doen de komende jaren.
            Ik ben hem even kwijt.. Hier sta je erop dat er op de 25KG regel gehandhaafd moet worden maar ondertussen wel meedoen met prijsvragen waarin er vuurwerk te winnen valt van +25KG.

            Comment


              Oorspronkelijk geplaatst door EHVuurwerk Bekijk bericht
              Ik ben hem even kwijt.. Hier sta je erop dat er op de 25KG regel gehandhaafd moet worden maar ondertussen wel meedoen met prijsvragen waarin er vuurwerk te winnen valt van +25KG.
              ik woon graag naast iemand met 250kilo 1.4 vuurwerk.

              Comment


                Oorspronkelijk geplaatst door chappie Bekijk bericht
                ik woon graag naast iemand met 250kilo 1.4 vuurwerk.
                Hahahah

                Comment


                  Oorspronkelijk geplaatst door bonzo26 Bekijk bericht
                  Na het lezen van bovenstaande posts ben ik wel toe aan een reactie van Bumba…
                  Bumba houdt niet van nergens toe leidende discussies.
                  Bumba geniet liever van het vuurwerk:

                  Comment


                    Oorspronkelijk geplaatst door EHVuurwerk Bekijk bericht
                    Ik ben hem even kwijt.. Hier sta je erop dat er op de 25KG regel gehandhaafd moet worden maar ondertussen wel meedoen met prijsvragen waarin er vuurwerk te winnen valt van +25KG.
                    lijkt mij alsnog geen probleem?
                    mocht ik winnen dan zal ik het toch moeten verdelen om onder die 25kilo te blijven.

                    Comment


                      Eindelijk een post van Bumba die wel grappig is

                      Comment


                        Laten we even buiten beschouwing houden wat de wetgeving ons verteld. Ik studeer forensisch onderzoek en ken meerdere rechercheurs. Zij delen allemaal mee dat de 25kg regeling absoluut geen prioriteit is binnen de zogenaamde "vuurwerk teams" (zo nauw wordt de term vuurwerk teams binnen de politie niet gehanteerd). Uiteraard zullen zij bij een melding of iets dergelijks wel degelijk onderzoek doen, maar het trekt absoluut niet hun aandacht. Dus even buiten beschouwing gelaten hoe achterlijk die regel daadwerkelijk is, de politie ziet dit niet als topprioriteit. Daar gelaten dat ze dus wel zullen reageren op een overtreding van de 25kg regeling.

                        Comment


                          Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
                          Eindelijk een post van Bumba die wel grappig is
                          Wat.. Waar? Ben benieuwd van wie dat dubbelaccount is.

                          Comment


                            Oorspronkelijk geplaatst door Spolette Bekijk bericht
                            Of de 25kg wet nou achterhaald is of niet, ik snap het punt van Porsche goed moet ik zeggen.

                            Ik vind het enigszins hypocriet om te lezen dat, wanneer er bijvoorbeeld 2 jongens van 18 worden gepakt met 5 pakjes nitraten, deze goed worden 'afgebrand'. Het kan namelijk echt niet om wat nitraatjes in huis te hebben!

                            Maar vervolgens zie ik dayafter fotos van muren met cakes/blokken welke opzeker de 100KG, ik denk zelfs 200KG passeren.

                            De 25KG regel kan dan wel achterhaald zijn, maar deze wet overtreden met 4/8x de toegestane hoeveelheid vind ik vrij kwalijk, vooral wanneer dezelfde mensen wel klagen over 5 pakjes nitraten.


                            Denk dat men dan opeens vergeet dat die 100 nitraatjes niks zijn vergeleken met hun honderden/duizenden bombettes in de cakes. Want dit is in principe niets anders als we de knal/kracht vergelijken.

                            Ik heb verder het andere topic wat hierboven wordt genoemd ook niet gelezen, maar wilde toch mijn blik op de discussie geven.

                            Heb zelf met beide geen probleem, zowel over de 25KG regel gaan als de nitraatjes. Maar met 2 maten meten zie ik veel gebeuren hier. Het een wel goedkeuren, en het ander niet, Terwijl beide volgens de wet fout is.

                            Feitelijk heeft Spolette hier wel een punt mbt de Nitraten en de bombettes, los gezien dat je nu nog niet mag afsteken.

                            Comment


                              Oorspronkelijk geplaatst door Porsche Bekijk bericht
                              Ik vindt dat we dan gewoon met zijn alle de regels moeten naleven.
                              In het kader van appels met peren vergelijken... vind ik dat we ook met z'n allen de spellingsregels moeten naleven

                              Comment


                                Oorspronkelijk geplaatst door LMFR Bekijk bericht
                                In het kader van appels met peren vergelijken... vind ik dat we ook met z'n allen de spellingsregels moeten naleven
                                zal er de volgende x opletten met mijn dyslexie

                                Comment

                                Working...
                                X