Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

25KG regeling

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Alles om de koper te overtuigen dat het nergens voor nodig is om nog illegaal te kopen...
    -Step outside the box to see the real picture-

    Comment


      Dat heeft er gewoon mee te maken dat grotere bakken beter verkopen dan kleinere. Hoe groter, hoe beter vind de gewone consument. Dat staat verder los van jouw theorie over illegaal vuurwerk en heeft vrij weinig met die 25KG te maken. De verkoper lijdt ook onder die belachelijke regel.. en probeert er verder het beste uit te halen.

      Comment


        Deze regel is tegenwoordig zwaar achterhaald, in het verleden was het max. 10kg per persoon, toen werd het 25 kg p.p,

        15kg netto zou beter zijn denk ik

        Comment


          ten eerst zoals ik al eerder in dit topic zei deze 25 kg regel is achter haalt
          maar nu ben ik de laatste tijd is heel wat vuurwerk site's afgegaan maar een ding viel me erg op, op de meeste site word je niet op deze regel gewezen al spit je de hele site door zelfs bij vele niet in de algemene voorwaarden op sommige verkoop site's moet je eerst een bestelling afronden voordat erop gewezen word . doordat dat ze dit niet doen komen de verkopende partij hun verplichtingen volgens mij niet na ,( mogen bij wet niet meer dan 25 kg per bestelling de deur uit doen , toch raar dat je dan wel per bestelling zoveel kilo's als je maar wild kunt bestellen in 1 bestelling)
          een verplichting die bij wet is vastgelegd .
          dus heel deze regeling rammelt aan alle kanten want ondanks dat ze hun verplichting hebben is het zo dat als je maar een voet uit de deur zet met meer dan 25 kg is dat de kopers zijn verantwoording .
          ik begrijp ook dat het de verkopende partij dan niet meer uitmaakt wat er gebeurd , hun moeten ook hun geld verdienen zijn al regels genoeg .
          blijf raar dat met deze achterhaalde 25 kg regel de consument zo goed als altijd de dupe is terwijl de boxen steeds zwaarder en groter worden en men er niet op gewezen word

          verander in mijn ogen gewoon de bruto kilo's in kruid kilo's

          Comment


            Nog veel leujer; er zijn ook (freak) winkels die wel gewicht bijhouden. Maar je gaat me niet vertellen dat 6 redelijke potten maar 400 gram wegen samen.
            Mocht er gezeik komen en je toevallig een afhaalbon met gewicht onder de 25 kg hebben, kun je je daar op beroepen. Dan ben je fout ingelicht door de verkopende partij.
            [B]Groetjes Kamikaze[/B]

            Comment


              Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk bericht
              Nog veel leujer; er zijn ook (freak) winkels die wel gewicht bijhouden. Maar je gaat me niet vertellen dat 6 redelijke potten maar 400 gram wegen samen.
              Mocht er gezeik komen en je toevallig een afhaalbon met gewicht onder de 25 kg hebben, kun je je daar op beroepen. Dan ben je fout ingelicht door de verkopende partij.
              Elke Liefhebber weet dat je zelf ook fout bezig bent als je 10 cakeboxen besteld qua gewicht.
              Leg de schuld dan bij je zelf neer i.p.v de winkel de schuld te geven. of wil je dat er volgend jaar een winkel geen freak actie meer heeft ?
              Vergeet niet als winkel de boetes enorm zijn en gemeente ook de boel kan sluiten ;) in ergste geval .
              Wees een man en neem altijd de schuld op je als je weet dat je fout bezig bent !

              Comment


                Het is en blijft een idiote regel, zeker als je een gezin hebt waar iedereen vuurwerk gek is, dan blijft het gewoon 25 kilo per huishouden ipv het aantal gezinsleden x 25 kilo. Zelfs dan heb je niets aan een netto kruit gewicht van 25 kilo.
                25 kilo aan kruit per persoon, daar hebben we pas wat aan
                Vuurwerk doet de duivels dansen

                Comment


                  25kg netto zou veel logischer zijn idd, 15kg netto zou al een dikke opsteker zijn

                  Comment


                    Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
                    25kg netto zou veel logischer zijn idd, 15kg netto zou al een dikke opsteker zijn
                    Maar wel per persoon en niet per huishouden hoop ik ?
                    Vuurwerk doet de duivels dansen

                    Comment


                      Wat mij betreft wel, om mij plemp je de hele woonkamer vol. Overheid zal er wel iets anders over denken en het bij 'per huishouden' houden. Daar mag je dan al blij mee zijn, me dunkt.

                      Comment


                        Oorspronkelijk geplaatst door erik94 Bekijk bericht
                        Elke Liefhebber weet dat je zelf ook fout bezig bent als je 10 cakeboxen besteld qua gewicht.
                        Leg de schuld dan bij je zelf neer i.p.v de winkel de schuld te geven. of wil je dat er volgend jaar een winkel geen freak actie meer heeft ?
                        Vergeet niet als winkel de boetes enorm zijn en gemeente ook de boel kan sluiten ;) in ergste geval .
                        Wees een man en neem altijd de schuld op je als je weet dat je fout bezig bent !
                        Je zegt hier iets heel goeds, maar ik redeneer even vanuit de "gewone consument". Als freak/liefhebber weet je beter. Maar als jij als normale consument 2 doorlontbakken en een flink assortiment pakket koopt zit je al dik over de 25 kilo heen. Als er dan op je bonnetje 15 kilo staat, dan zal dat wel kloppen toch? Ze hebben vaak geen idee wat vuurwerk nou weegt. De normale consument maakt die (reëele/logische) aanname. En die wijst rustig door nar de winkel denk ik, want zij hebben je dan verkeerd ingelicht.

                        Opnieuw, uiteraard als er überhaupt gecontroleerd wordt op de 25kg regeling.
                        [B]Groetjes Kamikaze[/B]

                        Comment


                          Ga ik er nog even een gek iets bij halen.
                          Mn maat heeft hier bij mij thuis zn vuurwerk besteld en ik heb over laten halen om ook nog wat mee te bestellen,dit alles via de site van intratuin.
                          Op het einde alles besteld en de bon uitgeprint,er staat letterlijk op dat moment onderin ,zowel op de site als op de bon, hoeveel gewicht het is en dat we het met 3 man dienen op te halen.
                          Wie snapt nu wat niet meer/of nog wel

                          Comment


                            en uiteraard komt er weer eens niks vanuit de BPN om dit euvel aan te kaarten bij de overheid, maar vice versa................

                            Comment


                              Oorspronkelijk geplaatst door --sjon beton-- Bekijk bericht
                              en uiteraard komt er weer eens niks vanuit de BPN om dit euvel aan te kaarten bij de overheid, maar vice versa................
                              Waar staan de eerste 2 letters van bpn voor!

                              Comment


                                De BPN - Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland is de vereniging van bedrijven die werken met vuurwerk. Dat kan " consumentenvuurwerk" zijn, maar ook professioneel ... dus schijt aan de consument!

                                Comment

                                Working...
                                X